Toon posts:

Bios geeft 'No Emulation' en start niet op vanaf CD? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik ben bezig met een pc klaar te maken maar als ik van de windows xp cdrom opstart kan hij het niet opstarten dus ben ik naar de bios gegaan maar daar vraagt hij om een paswoord, nou ik heb dus het cmos batterij verwijderd even 5 minuten eruit gelaten.
Nu heb ik de cmos batterij er weer opnieuw ingedaan alles ingesteld weer in de bios,
maar als ik nu wil opstarten vanaf de cdrom geeft hij de melding van
NO EMULATION.
maar dan gaat hij verder met opstarten maar dat wil niet want er staan 2 windows xp op en bij beide geeft hij een dll fout aan.

Iemand een oplossing.?

Alvast bedankt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is dit geen mooi begin: [google="NO EMULATION"]? Ik verplaats ook je topic even met een titeledit :)

No emulation > Bios geeft 'No Emulation' en start niet op vanaf CD? *
SA > PMG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

is dat een officiele XP cd?

zie ook hier

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Weet je ook wat voor dll fout? Probeer deze eens te copieren van de repair-console... nee, wacht als je niet kan starten vanaf cd... :X

Als ik een gokje doe gaat het om je hal.dll (hardware abstraction layer) omdat je bios gereset is en het waarschijnlijk gewisseld is van apci ofzo. Dan moet je als je uiteindelijk vanaf cd kan starten vanuit de repair-console de dll copieren naar de juiste plaats (c:\windows\system32)

Dus je primaire probleem is dat je niet kan booten vanaf cd, je secundaire probleem is dat er een dll-fout in Windows zit.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |