[XP] SP2 Laptop "freezed" om de seconde

Pagina: 1
Acties:

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 07:24

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Morgen,

Het is wat moeilijk uit te leggen dus probeer me te volgen...

Ik heb een NEC Versa m500 laptop (centrino 1.4, 256mb ram, 20gig hd)

Deze doet het altijd al braaf en de Win xp sp2 die er op staat ook, tot vanmorgen.
Ik doe me laptop aan en hij "hapert" elke seconden voor ongeveer 1/10e van een seconde. Ik heb er een filmpje van gemaakt...

http://www.namu.nl/stuff/Video001.3gp
(sorry, quicktime... Ik kan um hier niet naar .avi zetten. Heb alleen me laptop en die is wat traag, het hele probleem enzo)

Maar het lijkt wel op dat hij compleet vast staat voor 1/10e van een seconde dan voor 1 a 2 seconden weer door gaat en dan weer freezed. En niet alleen de muis, enig geluid wat er op dat moment aanwezig is staat vast evenals programma's en video's daarom duurt een taak die normaal 10 sec zou duren nu ~30 sec enz.

Dit is dus opeens uit het niets tevoorschijn gekomen. Vanmorgen toen ik me laptop uit zetten om naar stage te gaan was er nog niets aan de hand, toen ik de laptop op stage aanzetten om wat in de directeurs kamer te testen was er ook nog niets, en toen ik hem uiteindelijk weer aan zetten op mijn eigen werkplek begin hij te haperen.

Ik heb al 3 keer gereboot en hem 1 keer in hybernation gezet maar het mag niet baten.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Afbeeldingslocatie: http://www.namu.nl/images/taakbeheer.png
Dit ziet er ook niet heel gezond uit
Afbeeldingslocatie: http://www.namu.nl/images/taakbeheer2.png
Niets bij de processes dat er niet hoort te zitten. Volgens dit scherm kom ik nooit boven de 20% cpu uit.

Edit:

Nou, schiet mij maar af...

Me pc draait nu ongeveer een uurtje ofzo en hij doet opeens weer normaal...
Afbeeldingslocatie: http://www.namu.nl/images/taakbeheer3.png

Ik wil nog steeds graag weten wat er aan de hand is als het kan...

[ Voor 24% gewijzigd door Namu op 27-05-2005 11:00 ]

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:25
probeer eens speedstep (of hoe dat ook heet op Intel) uit te zetten.

het lijkt wel alsof hij elke keer underclockt en dan weer opclockt, etc. misschien niet echt een oplossing, maar je kan zo kijken of het hier aan ligt.

[ Voor 22% gewijzigd door Lord_Gaav op 27-05-2005 11:11 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ik heb op een pc hier ooit bijna hetzelfde probleem gehad.
Elke seconde sprong de CPU usage naar 19% en weer terug en haperde audio/video vrolijk mee.
Op een gegeven moment werd ik er gek van, kon de oplossing maar niet vinden.

Uiteindelijk bleek het de CD-ROM drive te zijn. Met deze losgekoppeld werkte alles vlekkeloos 8)7
Ik weet dus nog steeds de oorzaak niet, maar ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Bedankt voor de tips maar ze hebben geen effect gehad. Toen ik ging photoshoppen ging me pc weer even hard "freezen" als eerst... I heb ook ge-reboot en het heeft niet geholpen.

Wat me opviel (dit kan toeval zijn) is dat tijdens het booten, ik het statusbalkje van rustig van links naar rechts bewegen zonder problemen ook opeens zie gaan stotteren.

Dit was ongeveer gelijk met dat me usb optical muis aan ging. (led begon te branden)

Mischien helpt dit.

Verwijderd

Hoeveel USB apperaten heb je er aan hangen? Haperende muiscursors etc kunnen er vaak op wijzen dat je te veel USB apperaten (zonder eigen voeding) er aan hebt hangen. Maar in dit geval kun je toch in de pcu zien dat er om de zoveel seconden iets gebeurt dus dat zal het wel niet zijn maar toch wel iets om wellicht te checken.

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Behalve mijn muis en m'n adapter zit er niets aan m'n laptop vast.
Pagina: 1