1024 in dual channel of 1280 mb ram?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2025

antipode

-=Got is in the details=-

Topicstarter
Binnenkort wil ik 2 x 512 ddr geheugen aanschaffen voor battlefield 2 >:) Deze komen in dual channel opstelling te werken in mijn nforce 2 mobo (abit nf7-s v2.0).
Echter, dan hou ik nog een reepje over van 256 mb, die daarvoor altijd in mijn systeempje heeft gezeten.

Mijjn vraag is alsvolgt:
Heeft iemand ervaring met 1280 mb intern geheugen? Ik heb namelijk nog een derde geheugenbank, dus in principe is dat mogelijk. Maar is dat sneller dan 1024 in dual channel? Natuurlijk hangt een en ander af van je systeem, maar wellicht valt er toch iets algemeens over te zeggen? Bij voorbaat dank.

BTW, kheb de gehele RAMfaq doorgenomen, kon daar geen antwoord op mijn vraag vinden.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:59
Met een nforce2-chipset is dual-channel niet zo belangrijk voor de prestaties (tenzij je een mobo met onboard videokaart hebt).

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De FAQ is niet de enigste plaats voor oplossingen, lees ook eens de handleiding van je moederbord door. Hierin moet je veel informatie kunnen vinden over de totale hoeveelheid geheugen die ondersteund wordt, en hoe wordt omgegaan met dual channel e.d.

Ik zelf zou zeggen ga voor 2x 512MB in dual channel, en laat die 256MB eruit liggen. Die 256MB zal niet zoveel verschil maken, en het geheugen draait toch op gelijke snelheid met het langzaamste onderdeel, wat waarschijnlijk die 256MB is.

[ Voor 33% gewijzigd door Kawaii op 27-05-2005 10:03 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het verschil tussen 1024 en 1280 is niet zo gek groot, dan zou ik gewoon gaan voor dat beetje snelheidswinst.
Ligt natuurlijk ook voor een groot gedeelte aan je geheugen gebruik, als je die 1GB mem continu vol hebt zitten kan een grotere hoeveelheid ram natuurlijk wel lekker zijn.

anders gewoon even benchmarken en kijken wat voo rjou het beste is.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Uhm.. je hebt een NF7-S 2.0.
Als je nou die twee 512MB modules in DIMM slot 1 en 3 doet en het 256MB reepje in slot 2, dan heb je én 1280MB én Dual Channel ;)
Had het voorheen ook op die manier draaien en dat werkte prima.

Veel plezier ermee :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Rone op 27-05-2005 10:19 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de RAM FAQ staat genoeg over nForce2 Dual Channel en synchroniteit. En in de PMG FAQ staat uitgelegd hoeveel geheugen je nodig hebt :) Als je daadwerkelijk meer dan 1024MB nodig hebt, prik die 256MB dan bij. Simple as that.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.