[Gmail <> Thunderbird]Contactpersonen beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-08 22:17
Ik wil graag een goede manier vinden om mijn contact personen te kunnen exporteren.

Thuis gebruik ik Thunderbird, op m`n stage Gmail. In mijn Gmail heb ik een hele lijst van contactpersonenn staan die ik ook in Thunderbird wil gebruiken.

Na wat zoek werk kom ik erachter dat die cp in een *.CV bestand worden opgeslagen. Volgens Gmail kan ik dit ook zelf maken: http://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=12119

Kan ik in Thunderbird ook zo`n bestand importeren? EN kan Gmail z`n adressen exporteren naar zo`n bestand? Volgens Gmail niet, maar misschien is er een tool voor?

Alvast bedankt voor de hulp.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Bij exporteren uit Gmail kan je simpelweg de contacts copy/pasten naar Excel en opslaan als .csv of een andere indeling die je wilt. Minder "mooi" dan een export maar werkt prima.

Volgens google kent Thunderbird ook csv, anders kan je het evt. via bijv. Outlook (Express) doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-08 22:17
Nu heb ik nog een vraag die vast wel in dit topic benatwoord kan worden.

Ik heb mijn adressen ondertussen in zo`n CSV bestand staan, wat prima werkt. Nu wil ik graag zo`n bestand emailen naar een paar bekenden, maar daarbij moeten de emailadressen in een speciale groep komen.
Je kunt uiteraard de hele meuk importeren naar de adresboek en dan alles in een groep gooien, maar dan ben je nog lang bezig.

De useers maken btw gebruik van allerlei email applicaties. :/