Alcatel Speedtouch 510 gecapped op 768/8064

Pagina: 1
Acties:

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-02 10:53
Ik heb al een geruime tijd het Speedlinq 8mbit abonnement van 8064/1024 Kbit/s
Nu zat ik laatst dus in m'n Speedtouch 510 wat te kloten en toen viel me opeens op dat daar ipv 1024 gewoon 768 als up stond:

System Information

DSL Statistics
Line Status Enabled
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 768 / 8064
Uptime 2d 11:15
kBytes Tx/Rx 311534 / 695360

Hoe komt dit en hoe fix ik dit? zie in de modem software niets waar ik dat kan veranderen. ik moet dat dan zeker doen met een .inf of .ini en waar haal ik dat vandaan?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Weet je zeker dat je niet gewoon te ver van de centrale woont of dat dat ding niet meer aankan (is vaak 823kbp/s).

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-02 10:53
Dat ik te ver van de centrale woon kan best maar ik heb dus al met die helpdesk gebelt, die telkens zei dat de modem daar aangeeft wat ie momenteel haalt en vandaar er geen 1024 staat. maarja die 8064 haal ik dus ook nooit

[ Voor 54% gewijzigd door Boomx op 27-05-2005 09:43 ]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Het modem geeft aan op welke snelheid ie synct op deze lijn. Dat betekent in jouw geval dat je de download wel haalt en de upload niet. Dat jij niet op 8 Mbit kan downloaden ligt in dit geval dan niet aan het modem of de lijn, maar aan je eigen pc of de andere kant van de lijn die dus de upload voor jou doet. Als je 'connected by KPN' bent, kan je eens proberen wat testbestanden te downloaden met een schone pc van http://www.adslvalley.nl/mxarena/index.php, je zult zien dat de snelheid dan wel wordt gehaald.

Te lage upload komt bijna altijd door thuisbekabeling. In jouw geval los je dat zeker niet op met andere modemsoftware. Sluit je modem eens met de bijgeleverde korte kabel aan op je ISRA punt (punt waar de KPN lijn je huis binnenkomt). Op welke snelheid traint je modem dan?

Overigens had je ook even een kijkje kunnen nemen in:
KPN Upgrades: 8Mbit snelheden worden niet gehaald

Edit: Excuses ik lees dus helemaal over je zin heen waarin je zegt dat je een Speedlinq abbonement hebt. Dan heeft het geen zin om van adslvalley te downloaden als test. Maar wellicht heeft Speedlinq ook wel een ftp test server staan oid?

[ Voor 13% gewijzigd door Tropos op 27-05-2005 16:00 ]

Verwijderd

Mijn 510 (fast van xs4all) traint in op 8000 down en 992 up.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Hangt af van de combinatie modem + apparatuur in die centrale waarop je bent aangesloten. Elke telco gebruikt andere apparatuur en soms ook nog meerdere type in een netwerk op verschillende locaties.

Alles >640Kbps kan dan varieren. De 768kbps is heel normaal.

Zou je een modem kopen wat 'bijna optimaal' presteert op je verbinding qua upstream wordt over een maand of wat de apparatuur gewisseld en kan je weer een ander modem zoeken.

of je lijn kan het net-niet aan gewoon

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 27-05-2005 16:40 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
ik heb 1024 UP gekregen door van http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510 de firmware te updaten en de laatste configtool te laden.

(dit was inderdaad eerst 832 ofzo)

(sorry 2x gepost)

[ Voor 6% gewijzigd door vivo53280 op 27-05-2005 16:52 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

768 is geen gekke snelheid het maximum van de alcatel 510 zit op 839 en de mijne blijft steken op 832 met 1,5km van de centrale
Je download is wel super ik kom niet verder dan 6495Kbit down en soms zakt hij zelfs naar 6400.
Zoals ik het zie van jouw kant dus geen klagen want die 1024 haal je met deze modem toch niet en met een andere modem is er iets als een mischien omdat je dan wel heel gunstig moet zitten qua afstand van de centrale.
Updaten heeft geen zin.
Verder is het mij opgevallen dat het zeker 10kb/s minder download bij installatie van SP2 in windows XP.
Daarom haal ik op mijn linuxbak ook een hogere up/download dan op mijn windowsbak.

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1