[Powerpoint] Slide exporteren naar JPG. Slechte kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-12 09:08
Ik denk dat de titel al wel genoeg zegd, maar de situatie is als volgt.

Binnen het bedrijf worden er flyers gemaakt in Powerpoint. Nu snap ik dat iedereen roept, dat Powerpoint daar niet voor is gemaakt, maar het is wel een makkelijk programma als je geen verstand hebt van grafische software.
De flyers moeten ook op het intranet komen, maar zodra je een flyer wilt openen komt Powerpoint aanzetten en krijg je een flyer van ruim 900 KB!

Ik wil dus graag dat de flyer als JPG wordt neergezet. Nu is er wel de mogelijkheid binnen Powerpoint om een slide op te slaan als JPG, maar dan krijg je nog een butt-kwaliteit!
Kan ik op 1 of andere manier die kwaliteit verbeteren??

PrintScreen werkt ook niet, want als de slide in Portrait staat, dan past hij dus niet op het scherm en mis ik een deel van de informatie.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-12 14:02
Er al aan gedacht om je plaatje na der hand te bewerken/verkleine. met dingen als paint shop pro en dergelijke. Hier is genoeg over te vinden.

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Zie hier bij microsoft hoe je de instellingen van de jpeg export (in de registry) kunt veranderen in ppt 2003.

Als je geen ppt. 2003 hebt kun je ppt convertor kopen, hiermee maak je flash presentaties van je ppt.

• MuddyMagical
kippy schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:03:
Er al aan gedacht om je plaatje na der hand te bewerken/verkleine. met dingen als paint shop pro en dergelijke. Hier is genoeg over te vinden.
MuddyMagical schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 08:51:
Nu snap ik dat iedereen roept, dat Powerpoint daar niet voor is gemaakt, maar het is wel een makkelijk programma als je geen verstand hebt van grafische software.
Dat is het probleem dus. Of ik kan mensen gaan uitleggen hoe PSP werkt, mijn baas vragen om het pakket aan te schaffen en ergens ondersteuning vandaan te halen óf ik zoek een andere manier.
Wortelstok schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:14:
Zie hier bij microsoft hoe je de instellingen van de jpeg export (in de registry) kunt veranderen in ppt 2003.

Als je geen ppt. 2003 hebt kun je ppt convertor kopen, hiermee maak je flash presentaties van je ppt.
Dit verbetert het wel iets als ik hem op 300 zet, maar nog niet echt denderend.
Naar Flash exporteren is geen optie. Het moet of een JPG of een GIF zijn. Maar dan niet van die butt kwaliteit zoals nu

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik wil je toch sterk adviseren om je baas het principe "the best tool for the job" uit te leggen. Als je op deze manier verderwerkt, vraagt hij je op een dag misschien wel een videomontage te maken met mspaint of zo. Powerpoint is nu eenmaal niet gemaakt om jpg'jes te maken en al helemaal niet om flyers te maken. Gebruik dan tenminste publisher als je het in de eenvoudige hoek wilt houden.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• MuddyMagical
Yoeri schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:45:
Ik wil je toch sterk adviseren om je baas het principe "the best tool for the job" uit te leggen. Als je op deze manier verderwerkt, vraagt hij je op een dag misschien wel een videomontage te maken met mspaint of zo. Powerpoint is nu eenmaal niet gemaakt om jpg'jes te maken en al helemaal niet om flyers te maken. Gebruik dan tenminste publisher als je het in de eenvoudige hoek wilt houden.
Volledig mee eens.
Ik heb een tijdje geleden een voorstel ingediend om een grafisch pakket aan te schaffen of bijvoorbeeld Adobe Indesign wat veel beter geschikt is voor het maken van flyers of informatieboekjes, maar helaas is dat voorstel afgewezen. Het aantal flyers dat wordt gemaakt rechtvaardigd volgens hun niet de aanschaf van het pakket en de training van de medewerkers.
Ik moet dus roeien met de riemen die ik heb.
Pagina: 1