Toon posts:

Sneller internet door Emule?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

een vreemd verschijnsel:
internet is VET traag als ik emule uit heb staan, zet ik emule aan, is de snelheid goed.
(Vraag me niet hoe ik daarachter kwam ;-) )

Speedtest van Nuria geeft in beide gevallen een positief resultaat, in die zin, dat de snelheid ok is.

Situatie:

WinXP SP-2
Symantec Antivirus 9.0.0.338 (up-to-date)

Gedeeld Chello internet over SMC7004VBR router.

Port-forwarding door NAT (FTP, VPN, Emule)
Windows firewall : uitgeschakeld.
Router firewall: no entries.

Verder:
2 VPN Client verbindingen regelmatig actief, de ene via de geintegreerde XP toepassing, de andere over een virtuele netwerkadapter van Cisco.
Overigens heb ik na instellen van Cisco VPN verbinding een protocol erbij gekregen op ALLE LAN-verbindingen, te weten: Deterministic Network Enhancer. (Geen instellingen-menu)

Nogmaals het probleem: Surfen gaat supertraag als ik EMule niet heb draaien 8)7

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je niet toevallig aanstaan dat de de standaardgateway van het externe netwerk (VPN) gebruikt moet worden? Staat standaard aan, is vaak het eerste wat ik controleer als ik de combinatie VPN + traag hoor vallen.

Lijkt me namelijk sterk dat emule je verbinding versnelt. Tenzij dat 'deterministic network enhancement' spul je een hogere prioriteit geeft als je veel dataverkeer veroorzaakt, maar dat zou je enkel merken als je op een druk netwerk zit (waar QoS om de hoek komt kijken enzo).

Verwijderd

Topicstarter
nee, beide VPN verbindingen staan uitgeschakeld, dus de internetverbinding verloopt via normale LAN-verbinding. De Deterministic Network Enhancer uitschakelen heeft overigens ook geen zin.

Plaats ik dit topic overigens wel in het goede forum? Erg weinig replies namelijk...