Hallo,
een vreemd verschijnsel:
internet is VET traag als ik emule uit heb staan, zet ik emule aan, is de snelheid goed.
(Vraag me niet hoe ik daarachter kwam ;-) )
Speedtest van Nuria geeft in beide gevallen een positief resultaat, in die zin, dat de snelheid ok is.
Situatie:
WinXP SP-2
Symantec Antivirus 9.0.0.338 (up-to-date)
Gedeeld Chello internet over SMC7004VBR router.
Port-forwarding door NAT (FTP, VPN, Emule)
Windows firewall : uitgeschakeld.
Router firewall: no entries.
Verder:
2 VPN Client verbindingen regelmatig actief, de ene via de geintegreerde XP toepassing, de andere over een virtuele netwerkadapter van Cisco.
Overigens heb ik na instellen van Cisco VPN verbinding een protocol erbij gekregen op ALLE LAN-verbindingen, te weten: Deterministic Network Enhancer. (Geen instellingen-menu)
Nogmaals het probleem: Surfen gaat supertraag als ik EMule niet heb draaien
een vreemd verschijnsel:
internet is VET traag als ik emule uit heb staan, zet ik emule aan, is de snelheid goed.
(Vraag me niet hoe ik daarachter kwam ;-) )
Speedtest van Nuria geeft in beide gevallen een positief resultaat, in die zin, dat de snelheid ok is.
Situatie:
WinXP SP-2
Symantec Antivirus 9.0.0.338 (up-to-date)
Gedeeld Chello internet over SMC7004VBR router.
Port-forwarding door NAT (FTP, VPN, Emule)
Windows firewall : uitgeschakeld.
Router firewall: no entries.
Verder:
2 VPN Client verbindingen regelmatig actief, de ene via de geintegreerde XP toepassing, de andere over een virtuele netwerkadapter van Cisco.
Overigens heb ik na instellen van Cisco VPN verbinding een protocol erbij gekregen op ALLE LAN-verbindingen, te weten: Deterministic Network Enhancer. (Geen instellingen-menu)
Nogmaals het probleem: Surfen gaat supertraag als ik EMule niet heb draaien