Pc uit, toch stroom naar componenten

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:26

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Allereerst wat informatie over mijn systeem:

Asus A7n8x-x mobo
AMD XP 2700+
1024mb ddr
Nvidia geforce FX 5700 128mb
1x 20gb harddisk
1x 80gb harddisk
Thermaltake Hardcano 12 system monitor
Cooler Master Realpower 350 watt PSU

Ik heb het volgende probleem; als ik m'n pc uit zet blijft de hd led zwak branden, en het display van m'n TT hardcano 12 blijft ook een heel zacht licht weergeven.

Opzich geen probleem vind ik, maar dit geeft de volgende problemen:

- Doordat er spanning op m'n systemmonitor blijft staan, geeft ie bij een reboot alleen maar backlight, geen waardes. Als ik handmatig een fan stop, krijg ik geen alarmsignaal.
- M'n DVD-rom speler blijft vanaf de boot lezen, en gaat soms willekeurig open. Als ik 'm zelf open wil doen doet ie dit net, en begint de led te knipperen.

Ik zet nu standaard de knop op m'n ATX-voeding om als ik m'n systeem heb uitgeschakeld. Maar dit wil ook niet helpen. Alleen als ik eerst m'n pc boot, dan de dvd-rom speler en de TT hardcano 12 inplug, doet alles het wel.

Ik denk aan een brak mobo, maar dit is puur een gok. Kan iemand mij helpen?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:46
Ik heb net zoiets met mijn ASUS P4PE-X (uit mn hoofd), als ik de PC uitzet dan blijven de fans langzaam draaien. Als ik er een meter aanhang geeft deze aan dat de PC nog 20W gebruikt :(

Ik hoop dat er een oplossing komt die ook voor mij werk _/-\o_

Dit heeft ie trouwens altijd gedaan, sinds de PC zaak hem er (voor veel te veel geld) in heeft gebouwd.

[ Voor 18% gewijzigd door HeldereM op 27-05-2005 00:45 ]

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
HeldereM schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:44:
Ik heb net zoiets met mijn ASUS P4PE-X (uit mn hoofd), als ik de PC uitzet dan blijven de fans langzaam draaien. Als ik er een meter aanhang geeft deze aan dat de PC nog 20W gebruikt :(

Ik hoop dat er een oplossing komt die ook voor mij werk _/-\o_

Dit heeft ie trouwens altijd gedaan, sinds de PC zaak hem er (voor veel te veel geld) in heeft gebouwd.
Ik weet niet meer zo goed wanneer het begonnen is, het viel me opeens op. Ik had er eerst niet zo'n problemen mee, maar nu m'n TT hardcano 12 het niet meer doet, begin ik me toch wel te ergeren hieraan.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 20:58
Misschien een workaround, maar kan je niet gewoon een stekkerdoos met een aan/uit knop erop als oplossing gebruiken ? :)

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
SouLmaN schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:51:
Misschien een workaround, maar kan je niet gewoon een stekkerdoos met een aan/uit knop erop als oplossing gebruiken ? :)
Nee, want het probleem is dus, zodra ik de knop op de stekkerdoos dan omzet, gaat het systeem nog niet aan, voordat ik op de power-knop druk. Hierdoor ontstaat toch weer hetzelfde effect, er komt een soort van lage spanning op de componenten, en ik ben weer terug bij af.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Gebruik je een geaard stopcontact en een goede kabel (met randaarde dus)? Dit klinkt een beetje als statische elektriciteit. Zo ja, dan kun je eens proberen de stekker om te draaien (andersom in het stopcontact), maar eigenlijk moet je dan gewoon een fatsoenlijke aansluiting regelen.

[ Voor 60% gewijzigd door Stamgastje op 27-05-2005 01:03 ]

• HeldereM
  • Laatst online: 23:46
Is het mischien een gevoede USB hub? Hier heb ik al vaker problemen mee gehoord...

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heb je ook al een andere voeding geprobeerd?

• lemming_nl
  • Niet online
Als je wilt dat je pc aangaat zodra je er stroom op zet kan dat gewoon in de bios. Heb ik ook gedaan en nu slurpt de PSU geen idle stroom (meestal 5-10 watt ofzo) meer.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
lemming_nl schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 07:52:
Als je wilt dat je pc aangaat zodra je er stroom op zet kan dat gewoon in de bios. Heb ik ook gedaan en nu slurpt de PSU geen idle stroom (meestal 5-10 watt ofzo) meer.
Dit zou m'n probleem wel is op kunnen lossen. Maar ik kan de optie niet vinden in de bios. Wel alle opties als wake on LAN, mous click etc... Deze staan overigens allemaal disabled.

Verwijderd

ik denk dat het het is wat Stamgastje zegt....probeer idd is de stekker ff om te draaien. en anders even met je hand je pc vasthouden en tegelijk je verwarming( CV) ( dit is namelijk ook altijd geaard)

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb net even de PC naar beneden gesleept, en daar in de keuken op een geaard stopcontact aangesloten. Nog steeds hetzelfde.

Ik heb wel de volgende ontdekking gedaan.

Zodra ik de molex-stekker uit m'n beide harddisks haal, gaat het HD lampje minder fel branden dan het al deed. Het brand nog steeds wel, en de CPU fan die ik even op het mobo heb ingesloten IPV op de hardcano, draait ook zachtjes.

Ik ga nu ff de voeding uit deze PC halen, ik laat zo wel weten of er resultaat is!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Met de search zijn een aantal soortgelijke topics te vinden: Search
Misschien staat in een van de topics een oplossing voor je probleem.

BIOS wake up on LAN e.d uitgezet ?

[ Voor 9% gewijzigd door Kawaii op 27-05-2005 11:46 ]

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ja, zoals ergens boven te lezen staat heb ik WOL uitgezet.

Ik heb net het volgende gedaan:

- PSU verwisseld, maakte niks uit, hdd led bleef nog steeds zachtjes branden
- Stroom van mamaplank afgehaald en alleen de HD's en optical drives ingeplugd
Hierbij ging de led uit.

Conclusie: M'n mamaplank geeft door aan m'n voeding dat ie aan moet blijven. Ik heb in m'n bios alles wat maar met power te maken heeft uitgezet. Ook dingen als Quick power on etc...

Ik ben dus bang dat m'n mamaplank kapot is :?

• lemming_nl
  • Niet online
Roland_EM25 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:45:
[...]

Dit zou m'n probleem wel is op kunnen lossen. Maar ik kan de optie niet vinden in de bios. Wel alle opties als wake on LAN, mous click etc... Deze staan overigens allemaal disabled.
Volgens mij heet die optie soft off state. Die moet je op always on zetten. Dan gaat ie aan zodra ie stroom krijgt.

Verwijderd

Bij mij heet dat geloof ik event on powerloss ofzo, met dan de opties: restore to previous state, power on, enz.

Dit weet ik niet zeker btw.

• lemming_nl
  • Niet online
Deze optie is het:

AC Power Loss Restart. Hij staat onder Power Management. Die moet je op enabled zetten. Als het goed is gaat dan je pc aan als je er stroom op zet.

[ Voor 90% gewijzigd door lemming_nl op 27-05-2005 12:32 ]

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
lemming_nl schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:22:
Deze optie is het:

AC Power Loss Restart. Hij staat onder Power Management. Die moet je op enabled zetten. Als het goed is gaat dan je pc aan als je er stroom op zet.
Heb 'm gevonden. Hij gaat nu idd aan als ik de schakelaar achterop omzet. Helaas nog geen resultaat verder, het display doet het nog steeds niet, pas als ik 'm loskoppel weer wel.

Heb net even met de Asus hotline gebeld, eerdat ik uitgelegd had dat m'n Harddisk het probleem niet kon zijn omdat die compleet losgekoppeld was, kwam het er op neer dat ik 'm terug moet brengen. Garantie is al verlopen, dus dat zal niet meer gaan...

Denk dat ik dan maar een nieuwe mamaplank ga kopen, eerst nog even BIOS updaten proberen. Het zal dan wel de Asus A7n8x-x worden, dus met een Nvidia Geforce chipset IPV een Via.

Of kent iemand betere merken?

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Een DFI of Epox mischien, zijn beide ook prima bordjes!

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Pagina: 1