Allereerst wat informatie over mijn systeem:
Asus A7n8x-x mobo
AMD XP 2700+
1024mb ddr
Nvidia geforce FX 5700 128mb
1x 20gb harddisk
1x 80gb harddisk
Thermaltake Hardcano 12 system monitor
Cooler Master Realpower 350 watt PSU
Ik heb het volgende probleem; als ik m'n pc uit zet blijft de hd led zwak branden, en het display van m'n TT hardcano 12 blijft ook een heel zacht licht weergeven.
Opzich geen probleem vind ik, maar dit geeft de volgende problemen:
- Doordat er spanning op m'n systemmonitor blijft staan, geeft ie bij een reboot alleen maar backlight, geen waardes. Als ik handmatig een fan stop, krijg ik geen alarmsignaal.
- M'n DVD-rom speler blijft vanaf de boot lezen, en gaat soms willekeurig open. Als ik 'm zelf open wil doen doet ie dit net, en begint de led te knipperen.
Ik zet nu standaard de knop op m'n ATX-voeding om als ik m'n systeem heb uitgeschakeld. Maar dit wil ook niet helpen. Alleen als ik eerst m'n pc boot, dan de dvd-rom speler en de TT hardcano 12 inplug, doet alles het wel.
Ik denk aan een brak mobo, maar dit is puur een gok. Kan iemand mij helpen?
Asus A7n8x-x mobo
AMD XP 2700+
1024mb ddr
Nvidia geforce FX 5700 128mb
1x 20gb harddisk
1x 80gb harddisk
Thermaltake Hardcano 12 system monitor
Cooler Master Realpower 350 watt PSU
Ik heb het volgende probleem; als ik m'n pc uit zet blijft de hd led zwak branden, en het display van m'n TT hardcano 12 blijft ook een heel zacht licht weergeven.
Opzich geen probleem vind ik, maar dit geeft de volgende problemen:
- Doordat er spanning op m'n systemmonitor blijft staan, geeft ie bij een reboot alleen maar backlight, geen waardes. Als ik handmatig een fan stop, krijg ik geen alarmsignaal.
- M'n DVD-rom speler blijft vanaf de boot lezen, en gaat soms willekeurig open. Als ik 'm zelf open wil doen doet ie dit net, en begint de led te knipperen.
Ik zet nu standaard de knop op m'n ATX-voeding om als ik m'n systeem heb uitgeschakeld. Maar dit wil ook niet helpen. Alleen als ik eerst m'n pc boot, dan de dvd-rom speler en de TT hardcano 12 inplug, doet alles het wel.
Ik denk aan een brak mobo, maar dit is puur een gok. Kan iemand mij helpen?
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4