Lokaal programma opstarten via link internetsite

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Even een vraagje; heb me nl. lichtelijk suf lopen zoeken anar een oplossing voor het opstarten van een programma dat op m'n harde schijf staat maar dat ik via een link op een website op wil kunnen starten...

Heb al e.e.a. geprobeerd met file://c:/ etc. en een bat-bestandje schrijven maar...

Vroeg me af of microsoft dit misschien op een of andere reden heeft beveiligd??

En wat is dan de oplossing; het gaat gewoon om een .exe bestand

THNX

p.s. wat me opviel wat dat de link veranderde van file://c: etc naar file:///c: etc .... met 3 "///" ipv 2 "//"

Nikon D7000

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
natuurlijk is dit beveiligd, je wilt niet dat iedereen files kan uitvoeren via een website.

er is echter een 'run' protocol gemaakt (weet niet door wie) deze kan je installeren, waarna 'run://c:\file.exe' enzo werkt

het nadeel is dat dit lokaal alleen werkt, dus als jij op je werk zit kan je niet een programma thuis starten (logisch)

daarvoor hebben ze weer wat anders, dat heet remote control, een applicatie die je gebruikt om vanaf ergens anders iets op een bepaalde pc te doen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 21:32
veryip schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:15:
Vroeg me af of microsoft dit misschien op een of andere reden heeft beveiligd??
Wat denk je zelf? :+ Zou jij het fijn vinden als Jan en alleman via het Internet programma's op jouw PC kon starten? ;)

Maar er zijn wel oplossingen voor. Je moet in ieder geval letten op de beveiligingszone waar je in zit. En je zult een mechanisme moeten vinden waarmee je client-side iets kunt starten. Meestal kunnen gecertificeerde applets en/of activex componenten dit wel. En misschien dat er ook wel een JScript oplossing te vinden is. Volgens mij moet hier op Google genoeg over te vinden zijn, want het komt wel vaker langs. Vooral bij Intranet situaties.

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

eborn schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:19:
[...]
Wat denk je zelf? :+ Zou jij het fijn vinden als Jan en alleman via het Internet programma's op jouw PC kon starten? ;)

Maar er zijn wel oplossingen voor. Je moet in ieder geval letten op de beveiligingszone waar je in zit. En je zult een mechanisme moeten vinden waarmee je client-side iets kunt starten. Meestal kunnen gecertificeerde applets en/of activex componenten dit wel. En misschien dat er ook wel een JScript oplossing te vinden is. Volgens mij moet hier op Google genoeg over te vinden zijn, want het komt wel vaker langs. Vooral bij Intranet situaties.
Je moet wel in je achterhoofd houden dat activeX tegenwoordig snel als "onbetrouwbaar" wordt gezien. Als mensen dus een melding hiervan krijgen is het goed mogelijk dat ze hier niet op ingaan.

Een ander uiterste zou zijn dat je gebruikers in hun onwetendheid vertelt dat ze die moeten accepteren en dat ze dan zo gauw ze ergens activeX zien staan blindelings op OK raggen.

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
als ik zie naar wat eborn zegt, is het je bedoeling om van je werk dus programma's thuis te starten of iets in die geest..

waarom zet je niet een webservertje op, en laat je php de programma's starten?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
goed... even ter verduidelijking...

't gaat om some sort of intranet dus met computers met op excact dezelfde locatie een proggie wat handig/ mooi zou zijn als dat via het intranet opgestart zou kunnen worden...

intranet is trouwens gewoon extern gehoste internetsite...

't is een .exe bestand in de program files folder

Nikon D7000

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Als je alleen met IE werkt: Erkens in "Programma openen vanuit URL?"

Verwijderd

Kijk ook eens naar ClickOnce.
Misschien is het niet precies wat je zoekt maar wellicht brengt het je op ideeën.

Verwijderd

Daar heeft Microsoft een interne programmeertaal voor ontwikkelt, VBScript, heel simpel taaltje, zoek maar eens op google.nl of kijk eens op vbscript.pagina.nl

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Om te beginnen hoort dit topic niet in Programming & Webscripting maar in Webdesign & Graphics, aangezien het clientside zaken betreft. Verder is dit in W&G ook al vaker voorbij gekomen, dus doe ik dit topic maar op slot. Gebruik de search maar even. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.