Toon posts:

mp3 via carkit naar autoradio-speakers??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na even zoeken zag ik dat deze vraag al eens gesteld was door een ander, maar zonder antwoord. Ik stel hem dus nog maar eens:

Ik wil binnenkort liefst een bluetooth carkitje voor mijn nokia 6230 kopen. Het moet er eentje zijn die via de radioboxen werkt en de radio automatisch uitschakelt als je wordt gebeld. Dus niet met een appart luisprekertje.

Het zou echter erg leuk zijn als ik mijn telefoon in de auto kan gebruiken om via de autoboxen mp3's af te spelen. Bestaat deze mogelijkheid? Kan dit met elke carkit? Mag het bluetooth (misschien te traag?) zijn of maakt dat niet uit?

Wie kan mij hier meer over vertellen? Wie heeft er een carkit met een nokiaGSM en heeft het eens getest of het werkt?

gr. Fabien

Verwijderd

Dat wordt niks, meestal mono inputs en geen line ins. Check of je autoradio een aux in heeft, anders FM modulator en kabeltje. Installatie kost een uurtje, modulator heb je al voor 60 euro bij de halfords.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 23:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:14:
modulator heb je al voor 60 euro bij de halfords.
modulators zijn in nederland niet toegestaan :X

misschien zelf ff knutselen met een mutebox bijvoorbeeld

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar de meeste carkits gaan toch ook via de radiospeakers? Dan heb ik toch geen modulator nodig, of zie ik dat verkeerd? En mono vind ik voorlopig wel ok.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:10:
Maar de meeste carkits gaan toch ook via de radiospeakers?
dat wel...
om je telefoongesprek te laten horen,

maar ik heb nog niet gehoord van een autoradio die op die manier via bluetooth ook mp3 door kan krijgen van de telefoon

Leeg - Sinds 20180907

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 08:11
Ik weet niet of dit geld voor de bluetooth ook geld...

Maar wat ik wel weet is dat met de normale bedraade carkits de telefoon de carkit gewoon ziet als headset... en aangezien je normaal ook mp3s op je 6230 via de headset kan luisteren lukt dat ook prima met de carkit... het zal er vast en zeker ook aan liggen hoe het precies aangesloten zit de carkit...

Maar wat dus de vraag is, kan je via een bluetoothheadset ook mp3z beluisteren :S ???
ik vermoed van niet... maargoed ik heb daar verder geen ervaring mee... met die 'normale' carkit, in die specifieke situatie werkte het iig wel :)

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:21:
[...]

modulators zijn in nederland niet toegestaan :X

misschien zelf ff knutselen met een mutebox bijvoorbeeld
Gekabelde modulators wel, het uitzenden in de ether op de FM band is niet toegestaan, je hebt ook modulaters die je tussen de antenneaansluiting en je autoradio plaatst

Beste film ooit

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 12:18
Chillz schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:40:
[...]

dat wel...
om je telefoongesprek te laten horen,

maar ik heb nog niet gehoord van een autoradio die op die manier via bluetooth ook mp3 door kan krijgen van de telefoon
Ik heb een 6230 met een CK-7W BT carkit en een mutebox.
Het werkt.... Zodra er een BT link is met de carkit, wordt ALLE geluid geproduceerd door de telefoon via de mutebox naar de autospeakers geleidt. Ik heb geen MP3 geprobeerd, maar ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat dat gewoon gaat werken. Als je bijvoorbeeld je toetsenbordvolume aan hebt staan, en je raakt een toets aan, zelfs dan wordt er al gemute, en naar je speakers gestuurd.
Pagina: 1