Toon posts:

17" TFT - geschikt voor films (en internet) - 400 Euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik eerst zeggen dat ik al veel topics heb doorgekeken en best wat reviews heb gelezen, maar ik kan niet echt vinden wat ik zoek. Ik zoek dus een 17" TFT, ik heb 400 Euro te besteden en ik hoef geen 19". Die TFT moet in het bijzonder geschikt zijn voor films (en internet), niet speciaal voor games, die speel ik niet (meer).

Wat kunnen jullie mij aanraden. Ik zat zelf te denken aan de 710T van Samsung, maar ik zie ook de 172X van Samsung.

Suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 22:49 ]

Verwijderd

Mijn eerste suggestie is om wat reviews te lezen op www.tomshardware.com. Monitoren worden daar echt grondig getest, ook de Samsungs die jij noemt. Ik ben zelf ook op zoek, dus ik kan je alvast vertellen dat de 172X een erg goede kleurweergave heeft, maar in de gaming department een ramp is, aldus THG. Succes met je keuze.

offtopic:
Het is trouwens miereNNeuker. Je doet je naam geen eer aan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 22:52 ]

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 22:48:
Mijn eerste suggestie is om wat reviews te lezen op www.tomshardware.com. Monitoren worden daar echt grondig getest, ook de Samsungs die jij noemt. Ik ben zelf ook op zoek, dus ik kan je alvast vertellen dat de 172X een erg goede kleurweergave heeft, maar in de gaming department een ramp is, aldus THG. Succes met je keuze.
Ik heb zelf de 172X en kan zeggen dat gamen erg goed gaat, internetten natuurlijk ook.
Maar voor films is deze af te raden. Ik kijk wel af en toe een filmpje/dvd, maar echt fijn kijken is het niet. Hij blurred teveel zodat je bij snelle bewegingen van de camera het allemaal niet zo goed meer ziet.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24
Tering. Toms hardware kraakt de 172X wel flink af zeg voor games en films. Waarom speel ik dan met groot plezier NFSU2 op deze monitor? Ik snap niet waar ze die ghosting vandaan halen. In de specs van deze monitor staat ook dat ie een response tijd heeft van 12ms, zij hebben het over 16ms. Ik vind het maar een raar verhaal, hebben zij een andere revisie in hun handen gehad ofzo?

Persoonlijk vind ik het echt een van de beste 17" schermen die er zijn.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Moderators, hier krijg je dus veel topics van als je vooraf een centraal 17" topic gaat verbieden. Dat argument dat het onoverzichtelijk zou worden gaat JUIST niet op, want door een centraal 17" topic met een complete/leerzame/informatieve startpost te openen breng je juist overzicht en structuur aan in de grote 17" massa (die tegenwoordig trouwens niet bijzonder veel groter meer is dan de 19" 'sector').

Ik vind het fout een centraal topic op voorhand af te wijzen, het lijkt me een beter plan het gewoon een kans te geven, je kunt het ten slotte altijd sluiten als het niets wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 26-05-2005 23:10 ]

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Wannapuf schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 22:55:
Tering. Toms hardware kraakt de 172X wel flink af zeg voor games en films. Waarom speel ik dan met groot plezier NFSU2 op deze monitor? Ik snap niet waar ze die ghosting vandaan halen. In de specs van deze monitor staat ook dat ie een response tijd heeft van 12ms, zij hebben het over 16ms. Ik vind het maar een raar verhaal, hebben zij een andere revisie in hun handen gehad ofzo?

Persoonlijk vind ik het echt een van de beste 17" schermen die er zijn.
In den beginne (een 1,5 jaar terug) waren er 2 versies. De 12ms (die wij hebben) en de 16ms.
De 16ms was afaik een prototype en inderdaad een enorm kutding. De 12ms die wij hebben is vele malen beter. Gamen gaat inderdaad erg goed erop. Ik heb eigenlijk geen last van blurring, alleen bij WoW wel als ik ronddraai dat ik de namen niet echt kan lezen.
Films kijken is wel te doen met dit scherm maar zoals ik boven zeg, niet aan te raden.

Daarnaast heb ik geen last van ghosting, aangezien ik het scherm heb aangesloten met DVI en dus totaal geen ghosting en voor internetten een zeer scherp resultaat heb. Met de normale (analoge) d-sub/vga kabel heb ik geen ervaring en kan dus niet zeggen of je daar ghosting mee hebt.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:39
Ohoh, de review van Tomshardware is nog van de oude revisie van de 172x. Er zijn verschillende versies. TS, je moet gewoon even kijken naar de review op arnandtech, die hebben wel de nieuwste revisie gereviewed en zijn dan ook erg tevreden. Tja, ik heb ook een 172x gehad en mijn tip is eigenlijk om je 400 euro aan iets groters uit te geven. Je kunt beter een iets slechtere grotere hebben (bijv. een dell 2001FP). Of gewoon wat meer uitgeven, zoals nu heb ik een 2005FWP (die is overigens breed, beter en duurder dan beide). Ik vind extra schermruimte heel prettig werken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Voor 400 euro komt binnenkort de Belinea 101920 (ref 111919) uit. Dat is een 19" TFT met overdrive MVA panel (contrast 800:1, 250nits, 8ms, 170 graden kijkhoek). Die is bovendien in hoogte verstelbaar + kantelbaar en voor alle soorten gebruik (windows algemeen, films, games, grafisch werk) geschikt.

Nieuwe technieken als overdrive MVA/PVA panelen komen steeds meer eerst in 19" modellen uit, de vraag is of hier een 17" versie van uitkomt maar zeker is dat de 19" versie niet veel meer dan 400 euro gaat kosten. Wellicht het wachten waard.

Als je NU een monitor wil is een IPS paneel aangeraden, die zijn goed geschikt voor films en vertonen minder ghosting dan niet-overdrive VA panelen. Voorbeelden van TFT's met IPS paneel zijn de 2 bovengenoemde Dell schermen (nu aanbieding van 580 euro, zul je teveel vinden). Voor de rest zijn er weinig IPS alternatieven onder de 400 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 26-05-2005 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reakties tot zo ver. Nog even ter aanvulling:

Ik ben dus niet op zoek naar een TFT om mee te gamen.
Ik ben dus niet op zoek naar een grotere TFT dan 17".
Pagina: 1