Toon posts:

USB problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een oude computer (2002) en ik heb een "oude" usb-kaart (Asus-USB/MIR 1.11) ik heb nu voor mijn ipod een 2.0 usb kaart nodig.
Ik heb nu een USB kaart gekocht die via PCI draait (kaart heeft een interne en 3 externe aansluitingen) alleen ik heb geen PCI in mijn computer.Mijn "oude " usb kaart wordt via een 9 pins aansluiting gevoed.
Iemand een idee welke USB kaart 2.0 voor mijn computer geschikt is het moederbord is :A7V333

Help me!

Verwijderd

Kwee nie hoor, maar als ik naar de Asus site ga (ervan uitgaande dat je moederbord van Asus is :? ) dan vind ik het volgende:

http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7v333/overview.htm

Daar staat toch duidelijk dat het moederbord over USB 2.0 aansluiten beschikt en dat er PCI sloten op zitten...

Kan je misschien iets duidelijker zijn?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01

TheBorg

Resistance is futile.

Je hebt wel PCI op je moederbord hoor. Vijf keer zelfs.
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7v333/a7v333_l.jpg
Het zijn die 5 witte connectoren links boven.

Wat voor USB kaart heb je gekocht?

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 09:56

lytjepole

Schier?

lijkt me dat je moederbord zeker 5 PCI slots heeft:

http://www.gamepc.com/images/labs/rev-a7v333-board2LG.jpg

of ik snap je probleem niet helemaal

(spuit 385)

[ Voor 5% gewijzigd door lytjepole op 26-05-2005 22:47 ]

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:37

BCC

Dat typenummer wattie noemt is zo'n losse USB-donglebordje van Asus. Deze zit met een standaard intern USB lintkabeltje verbonden met het moederbord. Verder begrijp ik de TS ook niet. Misschien denktie dat zijn nieuwe kaart op dezelfde manier moet worden aangesloten?

Na het opnieuw lezen van de topicstart: Ik denk dat de topicstarter denkt dat de interne aansluiting moet worden aangesloten op het moederbord. Dit hoeft niet enkel het insteken van de PCI kaart is voldoende, die interne aansluiting is bijvoorbeeld voor het aansluiten van een frontbay (kaartlezers voorin je computer). De PCI kaart wordt verder "gevoed" door het PCI slot.

[ Voor 51% gewijzigd door BCC op 27-05-2005 00:46 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De onboard headers gebruiken voor een USB 2.0 kaart werkt niet, omdat er op het mobo enkel USB 1.1 zit.
Een losse PCI kaart moet je kwijt kunnen (tenzij je alle sloten vol hebt zitten, dan moet je er evt een kaart uitgooien).
Die oude USB kun je gewoon laten zitten, zo doe ik het hier namelijk ook met een MPX plank die zelf enkel USB1.1 heeft (en nu dus een los 2.0 kaartje heeft).

Overigens werken USB 2.0 apparaten ook op een 1.1 poort, echter langzamer.

Verwijderd

Topicstarter
Tis blond en houd de USB kaart op z'n kop en kijkt niet goed naar zijn moederbord?????

Moi,het probleem had ik donderdag al opgelost door wat rustiger en geconcentreerder te kijken en nu doet mijn nieuwe USB kaart het uitstekend!!!

Bedankt voor de tips!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1