Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

s55 USB laad mod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even wat USB laad kabels aan het bakken. I-River en BT headset is al gelukt. Nu nog een voor mijn S55. Makkie, DC 5 volt staat er op de lader.

Knip, knip, soldeer, krimpkous, nette usb kabel dacht ik. Aansluiten en niet werken. Nu meet ik die voeding na en dat kl..e ding levert dus DC 9 volt. WTF?

1. Zit er op een commercieele laadkabel een of andere module die 5 V naar 9 brengt?
2. Laad ie nu met 5 V wel op, geeft iig geen laad icoon.
3. Wie weet het adres van die Siemens gasten, paar bammen op de ogen voor de verkeerde stikker. :+

(Ik weet het, had gewoon eerst moeten meten. |:( |:( |:( )

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 22:34:
Ik ben even wat USB laad kabels aan het bakken. I-River en BT headset is al gelukt. Nu nog een voor mijn S55. Makkie, DC 5 volt staat er op de lader.

Knip, knip, soldeer, krimpkous, nette usb kabel dacht ik. Aansluiten en niet werken. Nu meet ik die voeding na en dat kl..e ding levert dus DC 9 volt. WTF?

1. Zit er op een commercieele laadkabel een of andere module die 5 V naar 9 brengt?
2. Laad ie nu met 5 V wel op, geeft iig geen laad icoon.
3. Wie weet het adres van die Siemens gasten, paar bammen op de ogen voor de verkeerde stikker. :+

(Ik weet het, had gewoon eerst moeten meten. |:( |:( |:( )
Bammen op de ogen :? 8)7
Lig in een deuk, vanwege deze uitdrukking

Hier het adres:
Siemens Nederland N.V.
Hoofdkantoor:
Prinses Beatrixlaan 800
2595 BN Den Haag
Postbus 16068
2500 BB Den Haag
Tel. (070) 333 3333
Fax (070) 333 2917

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 26-05-2005 22:44 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Topicstarter
@AW_bos... thnx, maar puntje 3 was meer een komische noot in deze post.

Bammen, bonken, klappen, je weet wel.

Hij hangt er inmiddels een uurtje aan maar van laden merk ik weinig. Ik vrees dat ik weer wat draadjes mag gaan strippen en die voeding direct eraan mag zetten.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 22:44 ]

Verwijderd

ik heb ooit zo'n officiele usb-lader gekocht voor m'n S55.

gsm gaf geen sjoege en computer vond ineens een onbekend usb apparaat :P (en ja, het was een laad-kabeltje, geen datakabel).

verder nix meer mee gedaan. als ik hem nog heb meet ik hem zometeen wel ff voor je door.

Verwijderd

Topicstarter
@gunhead: Daar zou je me erg mee helpen. Bedoel je dat de GSM geen laadicoon weergaf?

Verwijderd

ja dit bedoel ik.

hier thuis ligtie trouwens niet dus ik denk dattie bij m'n ouders ligt. als je er zaterdag/zondag nog niet uit bent moet je dit topic maar ff schoppen, dan kijk ik nog wel ff.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:16
Ik heb hetzelfde geprobeerd, en ik meet ook 9V. Het enige wat ik kan bedenken is dat die 5V bij 'load' is zeg maar. Die lader is volgens mij niet met een trafo maar een andere techniek.
Al zou dat niet mogen uitmaken natuurlijk.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Laden via USB kan wel degelijk, maar je hebt er een speciale kabel voor nodig. Een normale laadkabel werkt niet. Verder kan ik me niet zoveel meer van de service manual herinneren, behalve dat het wel mogelijk is.

Verwijderd

zit volgens mij zo'n schakelingetje tussen dat hij in pulsen een hogere spanning geeft die dan wel hoog genoeg is om te laden, maar dan n beetje trager, k heb in electuur toch ooit al van die schakelingen zien staan waarbij ze van een lage spanning van zonnecellen een batt laden.
beetje googelen en schematje zoeken?

EDIT: zelfs geen pulsen, voltage verdubbelen met paar diodes en condensator volgens google.
(nogmaals EDIT: bij wisselspanning....) geen goede oplossing dus

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 00:23 ]

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
bredend schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:26:
Ik heb hetzelfde geprobeerd, en ik meet ook 9V. Het enige wat ik kan bedenken is dat die 5V bij 'load' is zeg maar. Die lader is volgens mij niet met een trafo maar een andere techniek.
Al zou dat niet mogen uitmaken natuurlijk.
Over dat load: Lijkt me toch niet, een beetje voeding heeft wel een hoge impedantie en dus weinig invloed.

Mss is het dat de usbpoort te weinig stroom levert? Ik meen te herinneren dat het bij inpluggen de poort 40 mA levert en als het apparaat zich identificeert als grootverbruiker, dat de usbpoort dan 500 mA kan leveren.

Zet er eens een kleine weerstand op de 5V van de usb-poort en kijk of de wet van ohm dan klopt.

Verwijderd

Topicstarter
Laden doet ie dus niet. Amperáge meten op de poort vind ik een beetje link, dus iemand die een s55 USB lader heeft: hoeveel pinnen op de connector? Hoeveel volt op de connector?

(Pinnen ivm 2 andere laders die bij USB laden TX en RX aan grnd hangen)

Thnx in advance.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 13:42 ]

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

Ehm je hebt totaal ongelijk, er zit zeker wel een zeer goede geniale sticker op jou lader! alleen meet jij het ding nobelast, dan meet je idd 9 volt ja, maar pleur het ding maar eens in je phone, en meet dan (dat kan met 2 kabeltjes aan de adapter maken of je telefoon open schroeven en op het bordje meten, maar geloof me, het IS zo! je zult dan 5 volt meten, maar omdat usb-laden niet lukt denk je dat je het fout is, maar dat ligt aan het feit dat je voor usb-laden pin 6 geloof ik, kan ook 5 of 7 zijn moet je maar ff de pinout zoeken, aan de GND moet hangen en nog een andere pin aan V+, dan werkt het wel, ik heb zo zelf ook al zo'n lader gemaakt en die werkt! wel verre van stabiel moet ik zeggen, maar das pech, hij werkt wel!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

ok, nu lees ik het in de vorige post, de twee data pinnen moeten aan de ground, dan laadt hij :D

Edit, maar het is natuurlijk een stuk leuker om zelf een 45 euro dure siemens usb datakabel te meken die gelijk is aan de DCA-540, dat kan met je huidige kabel Plus twee 10kohm weerstanden, hier staat hoe:

http://www.cx65.com/USB-Kabel-Umbau.1049.0.html

moet alleen pin 6 ook ff dierect aan ground hangen, ik heb gisternacht (zie bikkeltopic) zo'n kabel gesoldeerd en die werken wel echt perfect!

[ Voor 68% gewijzigd door Jgsvuden op 30-05-2005 14:40 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Verwijderd

Topicstarter
Ey Johannusvanudos: top! Ga het meteen proberen.

Die DCA-540 kabel probeer ik later wel.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:58

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Waarschijnlijk is die adapter ongestablilseerd. Dat betekent dat die adapter pas 5 volt gaat leveren als er een belasting aanhangt (in dit geval je telefoon). Zonder die belasting komt er een hogere spanning uit. Als er 5 volt op die adapter staat moet je 'm dus rustig op je usb poort aan kunnen sluiten, usb is namelijk wel gestabiliseerd.

edit: Johannusvanudos was eerder :P

[ Voor 7% gewijzigd door Ethnocentrix op 30-05-2005 21:52 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Pagina: 1