Willekeurig freezes van de muiscursor

Pagina: 1
Acties:

• Gruffy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik begrijp dat het niet netjes is om mijn eerste post te beginnen met mijn eigen problemen, maar ik zit met een probeem(pje) wat mij behoorlijk begint te irriteren.

Als ik werk met mijn pc (hetzij het spelen van een spel, luisteren naar muziek of surfen op het internet) dan gebeurd het regelmatig dat mijn MUIScursor bevriest. Het programma draait op de achtergrond rustig door en nadat de speaker van de pc een piep heeft gegeven kan ik weer verder werken met de muis. Zoals jullie zullen begrijpen is dit zeer hinderlijk, vooral als je een spel speelt en je de volledige controle kwijt bent.

Heb probleem is volgens mij ontstaan nadat ik de timings van mijn geheugen te hoog gezet heb en ik mijn bios heb gereset. Ik weet (bijna) zeker dat alle instelling inmiddels weer goed staan. Het vreemde is dat de freezes willekeurig zijn, dus niet alleen wanneer ik zeer intensief gebruik maak van de pc. Het is echter wel zo dat het alleen gebeurd wanneer ik stevig aan het muizen ben, dus wanneer ik snelle bewegingen maak met de muis.

Kan het zijn dat mijn muis stuk is of hebben jullie andere sugesties ? (heb momenteel jammer genoeg geen andere muis liggen)

Ter informatie: Er draaien geen vage programma's of processen op de achtergrond en de pc is gecontroleerd op virussen, ad-ware, spyware, trojans....etc..

Ik begrijp dat dit een nogal vaag probleem is, maar op dit moment is elke sugestie welkom.

Edit: Ik draai windows XP Professional Edition SP2, de nederlandse versie. En het betrefd een drie jaar oude optische muis van ....ehem....uche...uche..... Trust....
:D :D :D :D :D

[ Voor 7% gewijzigd door Gruffy op 27-05-2005 18:43 . Reden: Update specs ]

Verwijderd

Een dergelijk "freeze" probleem is meestal hardware gerelateerd. In eerste instantie zou ik eens een andere muis proberen. Aangezien het probleem erger lijkt te worden wanneer je meer beweegt zou het ook nog met interrupt handling van de CPU te maken kunnen hebben, maar dat lijkt in dit stadium wellicht wat vergezocht.

Succes!

• Gruffy
Dan zal ik maar eens in mijn kast gaan zoeken naar een muis die al 3 jaar stof loopt te happen.

• Phreak
  • Laatst online: 16:20

Phreak

KTM SuperDuke

Hey Gruffy,

Je kan het met een andere muis nog eens proberen.
Als dat het probleem niet is kan je eens een andere driver proberen voor de muis die je in eerste instantie wilde gebruiken.
Ik heb ooit ook een soortgelijk probleem gehad.
De driver van m'n toetsenbord was toen de boosdoener. 8)7 ?? Vaaaaago...
Als het een ps2 muis is kan je de snelheid van de poort eens veranderen.
Dit kan je doen in Apparaatbeheer en dan bij de eigenschappen van je muis.

Succes.

Blyatifull

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je geeft zelf al aan dat je met de timings van je geheugen hebt zitten spelen. Het kan zijn dat je e.e.a. gesloopt hebt, maar daar ben je gelukkig zo achter :)
Zoals je zelf al zegt: je weet niet 100% zeker of je alles goed terug hebt gezet. Zet daarom je BIOS eens op de default instellingen, en kijk of dat verschil maakt. Dan weet je iig zeker of het aan die timings ligt. Daarna (of daarvoor natuurlijk ;) )kun je met memtest checken of je geheugen stuk is.

Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel nog even welke Windows versie je draait dan kan ik dat in je topic titel zetten cfr. de Windows Operating Systems Policy :)

• Gruffy
Bedankt voor jullier reacties, ik heb inmiddels een andere muis aangesloten en het probleem heeft zich (tot nu toe) nog niet weer voorgedaan. Maar zoals ik al heb gemeld zijn de freezes willekeurig dus ik durf nog niet te beweren dat het probleem is opgelost.

Daarnaast heb ik verschillende memtests gedraaid en deze geven geen meldingen, dus ik neem aan dat het geheugen goed is.

Als het probleem zich nu niet weer voor gaat doen dan koop ik een nieuwe muis, want een 3 knops muis met bal is toch echt wat anders dan een 5-knops optische muis.

Ik heb tevens mijn bios nogmaals gecontroleerd en kan geen vreemde dingen vinden. Geheugen staat weer op de waarde die mijn bios "normal" noemt. Het betrefd de bios van een MSI- 648 MAX moederbord. (De versie zonder HT ondersteuning, moederbord is later opnieuw uitgebracht met HT ondersteuning)

Nogmaals de vraag of iemand mischien een instelling van deze betreffende bios weet die dit probleem kan veroorzaken ?? Dan bedoel ik niet alleen de instellingen van het geheugen, want ook de rest van de instelingen heb ik terug moeten zetten naar wat volgens mij de optimale waarden zijn.

Maar vooralsnog ben ik optimistisch, ook al was ik zeer gehecht aan mijn muis. RIP
Pagina: 1