Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Dezelfde bestandsgrootte (Virus?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, heb hier een probleem die ik iig niet met de search gevonden heb.

Ik krijg de laatste tijd bij het starten van sommige programma's 3 x een popup.

deze 2x:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tonkese/files/pics/popup01.jpg

en daarna deze:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tonkese/files/pics/popup02.jpg

De programma's draaien verder normaal (zover ik weet), maar vanavond zag dat veel bestanden die die popup's laten zien dat ze dezelfde bestands grootte hebben.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tonkese/files/pics/files.jpg

Heb verschillende virus scanners gebruikt, maar ze vinden niets.

Iemand een idee?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
(Dat zijn dus de installers iig, hebben de draaiden processen ook een gek bestandsformaat?)

Gooi er eens eentje (of meerdere als je wil) door deze scanner heen: http://virusscan.jotti.org/

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Dank... _/-\o_ die link kende ik nog niet.

5 scanners vonden "Muce" en net die 4 die ik had gebruikt niet (tijd voor een andere scanner).

Het zijn niet alleen de installers ik had toevallig die map uitgekozen.

wat extra info (mischien handig voor anderen):
Bij het starten van de geinfecteerde bestanden worden ze soms 2 maal ingeladen of na het sluiten van zo'n bestand blijft het in het geheugen en is alleen zichtbaar in taskmanager.

22% : 157 found ;( en ziet er naar uit dat ze niet te desinfecteren zijn...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tikje naar bv en topictitel beetje aangepast :)

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 00:05

Creegfire

Wow hey!

Kijk dat noem ik nou een geinfecteerde machine ;) Ik denk dat je maar bestanden moet gaan backuppen... als je computer op een gegeven moment gaat vastlopen...

//Creegfire

Verwijderd

Topicstarter
Creegfire schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 08:31:
Kijk dat noem ik nou een geinfecteerde machine ;) Ik denk dat je maar bestanden moet gaan backuppen... als je computer op een gegeven moment gaat vastlopen...
Als je nog moet backuppen waneer je geinfecteerd bent dan doe je toch iets fout volgens mij, belangrijke bestanden moet je altijd gebackuped hebben.

Vastlopen doet ie (nog) niet, maar er zijn ook windows bestanden geinfecteerd dus denk wel dat een reinstall nog is...

Verwijderd

En nu echt naar BV :)

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 00:05

Creegfire

Wow hey!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:40:
[...]

Als je nog moet backuppen waneer je geinfecteerd bent dan doe je toch iets fout volgens mij, belangrijke bestanden moet je altijd gebackuped hebben.

Vastlopen doet ie (nog) niet, maar er zijn ook windows bestanden geinfecteerd dus denk wel dat een reinstall nog is...
Nee dat snap ik ook wel ;) hahaha ik maak om de week een backup van mijn computer zodat ik niks verlies maar als je bijvoorbeeld in die tussentijd zon virusinfectie krijgt dat je maybe toch wat bestanden moet gaan backuppen en natuurlijk ook nog laat controleren met die virusscanner. Als je dat niet doet tja... dan weet je al wat je moet doen toch?

//Creegfire

Verwijderd

Virus.Win32.Muce.a, detectie toegevoegd op 7 jan 2005.
HLLP, geschreven in C++.

Originele filebody wordt gecompressed en daar lijkt het zga altijd mis te gaan:
corrupted --> niet disinfectable --> file lost.

Zorg ervoor dat alle geïnfecteerde bestanden verwijderd worden, aangezien het een parasite is, zal de execution van één geïnfecteerd bestand genoeg zijn om alle - voor het virus geschikte - bestanden weer te infecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu (hoop ik) weer virus vrij... zelfs een reinstall is niet nodig, alleen sommige programma's moeten even opnieuw worden geinstalleerd. Op deze manier is me map met installatie bestanden ook kleiner geworden... was toch al van plan om die es op te ruimen :)

iig bedankt.
Pagina: 1