Ik ben sinds een jaar de ...ahum.... trotse bezitter van een Viper II videokaart. De laatste tijd komen de drivers dankzij de brakke support en de overname van S3 niet meer uit. Maar ja, zo'n kaart gooi je natuurlijk niet weg en voor de meeste software functioneert de kaart gewoon prima. Welke drivers bevallen de overige bezitters nu het beste?
Verwijderd
Toen ik nog een Viper2 had (nu dus een GF2MX) gebruikte ik altijd de nieuwste drivers... Je kan ze halen op www.reactorcritical.com
De meest recente drivers voor de Viper II kun je vanaf hier downloaden:
ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/viper/Viper2/Refdrivers/410_win9x_95112.exe
Dit zijn de laatste drivers van S3 en bieden o.a. Windows ME ondersteuning. Meest recente wil uiteraard niet zeggen: de beste, maar persoonlijk heb ik met deze wel de beste ervaringen. Wel is het aan te raden om in combinatie met deze drivers de laatste bios van de Viper II te gebruiken. Deze kun je via de volgende link downloaden:
ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/viper/Viper2/bios/viperII_bios_5954.exe
ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/viper/Viper2/Refdrivers/410_win9x_95112.exe
Dit zijn de laatste drivers van S3 en bieden o.a. Windows ME ondersteuning. Meest recente wil uiteraard niet zeggen: de beste, maar persoonlijk heb ik met deze wel de beste ervaringen. Wel is het aan te raden om in combinatie met deze drivers de laatste bios van de Viper II te gebruiken. Deze kun je via de volgende link downloaden:
ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/viper/Viper2/bios/viperII_bios_5954.exe
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
Verwijderd
IK heb zelf ook die kut kaart en heb alle drivers geprobeerd, maar ik zweer je je moet niet die laatste drivers gebruiken die zijn KUT.... je moet gewoon die hebben die van de S3 site komen die onderhand een halfjaar oud zijn..... ik had nog is eenkeer nieuwere geprobeerd maar TRAAG PROBLENMS ETC
Verwijderd
Dat (traag, problems...) heeft ie ook met de oude drivers... daarom ben ik overgestapt op een GF2MX...
tssk,
mijn viper 2 draait als een speer!
mijn viper 2 draait als een speer!
Verwijderd
Mister_X: Probeer maar eens Deus Ex of NOLF te spelen... om te
met een Viper2... met een GF2MX gaat het VET sneller... De Viper2 is gewoon een erg langzame kaart met rotte drivers.
Diamond heeft drivers van juni, S3 van oktober. Welke te gebruiken?Op donderdag 11 januari 2001 19:22 schreef The_Master_KOD het volgende:
IK heb zelf ook die kut kaart en heb alle drivers geprobeerd, maar ik zweer je je moet niet die laatste drivers gebruiken die zijn KUT.... je moet gewoon die hebben die van de S3 site komen die onderhand een halfjaar oud zijn..... ik had nog is eenkeer nieuwere geprobeerd maar TRAAG PROBLENMS ETC
Overigens: heb jij ooit een Viper 2 met automipmap gezien? Raad ik je niet aan
hij is niet langzaam.Op donderdag 11 januari 2001 20:26 schreef Networx het volgende:
Mister_X: Probeer maar eens Deus Ex of NOLF te spelen... om temet een Viper2... met een GF2MX gaat het VET sneller... De Viper2 is gewoon een erg langzame kaart met rotte drivers.
als dat zo was zou ik nooit in 1024*768 32bit ut kunnen draaien, met 50fps, stilstaand 100fps
ja jezus wat is dat een ellende zegOp donderdag 11 januari 2001 21:26 schreef _JGC_ het volgende:
[..]
Diamond heeft drivers van juni, S3 van oktober. Welke te gebruiken?
Overigens: heb jij ooit een Viper 2 met automipmap gezien? Raad ik je niet aan
geen
Klopt, in Quake 3 en UT (met metal drivers!) is ie niet langzaam omdat ie hiervoor geoptimaliseerd zou zijn. Als je je nu alleen bezighoudt met deze spellen is de Viper II een wereldkoop.Op vrijdag 12 januari 2001 00:00 schreef Mister_X het volgende:
[..]
hij is niet langzaam.
als dat zo was zou ik nooit in 1024*768 32bit ut kunnen draaien, met 50fps, stilstaand 100fps
In Deus Ex viel het mij ook op dat het wel traag gaat. Dat schijnt aan de brakke direct3d support te liggen. OpenGL schijnt beter te gaan, maar of de games dit allemaal ondersteunen? Ik heb de indruk dat de performance wel beter is gewoon met de latere drivers. Heb bv. geen polygoonfouten meer in NFS: Porsche...
_JGC_, ff serieus. Echt plannen om een eigen driver uit te brengen?
Pagina: 1