Toon posts:

[MSN7] Messenger hoofdscherm raar geluid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een heel vreemd probleem. Elke keer als ik het MSN Messenger hoofdscherm op mijn beeld heb komt er een raar tikkend geluid uit mijn computerkast. Het is alleen bij MSN Messenger, bij geen enkel ander programma of scherm of zo. Ik heb nog niet uitgezocht waar het geluid precies vandaan komt, maar heeft iemand anders dit ook? Hoe kan ik dit verhelpen?

Specs:

WinXP SP2 + Updates
MSN Messenger 7.0.0777
MsgPlus laatste versie (2.5.2 ofzo)
Beeld 1280x960 32Bit 75Hz
nVidia Forceware (drivers)
Geforce 6800LE 128MB (Unlocked 16,6vp, maar daarvoor had ik het probleem ook al)
P4 2,8Ghz HT (non-oc)
Asus P4P800SE
CD-RW Lite-On 40x
DVD-ROM Lite-On 16x lezen

Verwijderd

1) Upgrade je MSN Messenger even naar de laatste versie. MSN Messenger 7.0.0813
2) Verwijder eventuele patches/plugins etc. voor MSN Messenger.
3) Scan de pc op virussen, adware en spyware.
4) Update alles op je pc naar de laatste versie:
- Windows Updaten
- Drivers Updaten

Als het dan nog niet opgelost is zou ik inderdaad even proberen uit te zoeken waar het vandaan komt. Lijkt me je harde schijf. Even kat open en goed luisteren/kijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
MSN Messenger geupgrade, alle plugins/mods gedeinstalleerd (:()
Windows geupdate
Drivers geupdate
MS Antispyware Full Scan gedraaid, vond alleen een "Browser Modifier".

Ik heb het probleem nog steeds... het lijkt wel alsof het geluid uit m'n voeding komt, maar ik geloof niet dat het uit mn harde schijf komt. Hoe dit kan, ik heb geen idee 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand die hier iets van weet?

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Heb je toevallig tweakers.net website op de achtergrondhele tijd openstaan?(die had dat namelijk ook).

Dat geluidje is volgens mij het automatsch verversen van de inhoud van de pagina om de x minuten.
Je hoort dan een dubbelle klik.
Ik had er ooit meer dan een week last van gehad, en ging vanalles erachter zoeken tot rare spyware op m'n pc (terwijl ik m'n pc zeer goed onderhoud).

Niks bijzonders uiteindelijk :D.

[ Voor 6% gewijzigd door XthinkZ op 12-06-2005 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het niet, het is een soort piepje uit mn systeemkast die je ongeveer 2 keer per seconde hoort. Het is alleen bij MSN Messenger, ik hoor het ook als ik in een gesprek een nieuwe display picture download van iemand.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Krijg je het ook als je bijv. snel iets groots download?

[ Voor 31% gewijzigd door Radiant op 13-06-2005 07:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik niet gemerkt...

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:51:
MSN Messenger geupgrade, alle plugins/mods gedeinstalleerd (:()
Windows geupdate
Drivers geupdate
MS Antispyware Full Scan gedraaid, vond alleen een "Browser Modifier".

Ik heb het probleem nog steeds... het lijkt wel alsof het geluid uit m'n voeding komt, maar ik geloof niet dat het uit mn harde schijf komt. Hoe dit kan, ik heb geen idee 8)7
Wat je nog zou kunnen doen.

- Heb je een onboard speakertje zitten? Heb wel eens gehoord dat de dingen kunnen piepen.
- Wie weet heb je last van lekkende transformatoren
- Voeding uit elkaar schroeven, en schoonblazen.

Ik had ook ooit van een hele rare hoge piep, als er veel wit aanwezig was op het beeldscherm, maar nu ik eraan denk lag dat misschien aan de monitor.

Suc6 met zoeken.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:25
Kun je het geluid allicht opnemen en op Rapidshare oid zetten?
Misschien valt het dan voor iedereen beter te beoordelen wat het kan zijn.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je bent in ieder geval niet de enige, ik had exact hetzelfde. Ik heb een hele tijd vreemd naar m'n kast zitten staren toen ik doorhad dat het door MSN kwam. Het komt in ieder geval niet uit de harde schijven, dat weet ik wel. Ik heb vorige week heel mijn PC uit elkaar gehad en opnieuw samengesteld (had overigens niets met dat geluidje te maken), en nu lijkt het over te zijn. Het kan ook komen omdat m'n fans nu zoveel herrie maken dat ze het overstemmen.

Ik zie trouwens wel overeenkomsten in hardware, ik heb dezelfde CPU en hetzelfde moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het geluidje niet op nemen, je zou het niet horen door de fans en het is sowieso niet hard. Ik heb wel een pc speakertje maar daar komt het zeker niet uit, die zit helemaal aan de andere kant van de kast.

Ik heb trouwens een AOpen kast van ongeveer 50 euro misschien heb je die ook dezelfde dan heb je waarschijnlijk ook dezelfde voeding...
Pagina: 1