Toon posts:

[VirtualDub] stuk uit avi (XviD) geknipt > kwaliteitsverlies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DivX film (XviD codec) waar ik het laatste stukje af wilde halen. Ik ben niet zo bekend met VirtualDub en zo dus heb ik hiervoor de tutorial gevolgd op http://www.videohelp.com/virtualdubedit.htm

Ik heb het deel dus geselecteerd wat ik wilde hebben en heb dit opgeslagen met [Save as AVI...]. Nu valt me het echter op dat de kwaliteit behoorlijk achteruit is. Het beeld lijkt een stukje waziger geworden en de kleuren zijn wat minder helder of zoiets. Het is helaas wat moeilijk uit te leggen maar er is in ieder geval een verschil te zien.

Ligt dit nou aan VirtualDub of doe ik iets fout of is dit altijd zo en kom ik daar helaas niet onderuit? Ik heb overigens VirtualDub 1.5.10, film is XviD/AC3 en krijg bij openen van film geen foutmeldingen, bovendien staan audio en video op Direct Stream Copy ingesteld.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Als je alles instelt op direct-stream(zoals je ook zegt dat je gedaan hebt) dan verandert er niets aan kwaliteit. Wel zou ik knippen op key frames. Dit staat niet in de handleiding zag ik. Je kunt dit doen door de shift-knop in te houden bij het selecteren. Onderin bij de tijd staat er dan een k bij.

Verwijderd

Topicstarter
Na het knippen op de keyframes is het resultaat inderdaad behoorlijk verbeterd; ontzettend bedankt _/-\o_