Toon posts:

[iMac G5] De nieuwe upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://email.euro.apple.com/store/asenews/storeenews0505/seg2/nl/images/story1.jpg

Dankzij een PowerPC G5-processor tot maar liefst 2 GHz is de nieuwe iMac G5 sneller en krachtiger dan ooit. En als je een gamesfanaat bent en een goede grafische weergave voor jou prioriteit nummer een is, zul je enthousiast zijn over de ATI Radeon 9600-videokaart. Wil je de goedkoopste alles-in-één-Mac om met Tiger te kunnen werken? Dan is de nieuwe eMac voor jou de perfecte keus. De nieuwe SuperDrive in de iMac en eMac is aanzienlijk sneller dan de vorige versie, en je kunt er maar liefst 2100 nummers, 7000 foto's of vier uur video mee branden op één dubbellaags-dvd.

iMac G5, 17", 1.8 GHz: Eur 1.299,00
iMac G5, 17", 2.0 GHz: Eur 1.499,00
iMac G5, 20", 2.0 GHz: Eur 1.798,00

--------------------------------------------------

Nieuwe grafische kaart, standaard 512 MB werkgeheugen, snellere double-layer SuperDrive en de prijzen verlaagd.

De reden dat ik de oude iMac niet wilde was de erg magere 64 MB videokaart. Deze heeft dus een upgrade gehad. Is dit een beetje een waardige upgrade? Ik wil haast geen spellen spelen op UT 2004 na en dat moet toch kunnen met de 2.0 GHz iMac met een ATI Radeon 9600-videokaart?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 20:04 . Reden: Typfout ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:45
UT2004 draait prima op die iMac 20" hoor.. t draaide zelfs al erg goed met de 64MB kaart ;)..

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Wat een topicstart voor de vraag, "is de videokaart afdoende" :D

Anyways, ik heb zelf een dual G5 met een 9600 erin (BTO) en hij voldoet voor mij meer dan genoeg met UT2004 en andere spellen, desktop gebruik en quartz :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Deze upgrade bestaat toch al weer een tijdje? Niets nieuws aan, lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:09:
Deze upgrade bestaat toch al weer een tijdje? Niets nieuws aan, lijkt mij.
Hmm.. Ik en een vriendin van mij kregen pas gisteren een mailtje :)

Het was ook meer een vraag en mededeling in één hoor :)

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Mailtje is inderdaad deze week verstuurd, heb ik ook ontvangen.

Verschillende mensen in Apple Talk (ik ben er 1 van) hebben deze nieuwe iMac inmiddels thuis staan. Ik geloof een stuk of 3 in totaal.

Mij bevalt die uitstekend. Ik zou je wel de 20" aanraden, het scherm is van een hogere kwaliteit en dat is het extra geld wel waard. Zie het iMac topic in Apple Talk voor meer info.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:52

The_DoubleU

Tweaker in München

[ff afreageren]
AAAAAAARRRRRRRGGGGGGHHHHHHHH :(
Dacht ik deze week dus mijn (eerste) iMac te krijgen, kreeg ik afgelopen Maandag een mailtje van Apple. Sorry duurt nog een beetje langer, wordt 'waarschijnlijk' pas de 31ste op de post gedaan. :(
AAAAAAAARRRRRRGGGGHHHHH
[/ff afreageren]

Sorry MacWolf, ik kon het niet laten toen ik je post zag dat je de nieuwe al thuis hebt.
BTW, over videokaarten. Iemand die WoW speelt op zijn/haar iMac 2.0Ghz?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:14:
[...]

Hmm.. Ik en een vriendin van mij kregen pas gisteren een mailtje :)

Het was ook meer een vraag en mededeling in één hoor :)
Ik heb die e-mail ook ontvangen. Desondanks was deze upgrade al een tijd beschikbaar. Ik heb ongeveer anderhalve week deze (20") op mijn bureau staan. (Ja, ik wou het toch even kwijt! ) Volgensmij was er nog geen centraal iMac topic, dus dan kan deze daar mooi voor dienen? O+

Verwijderd

Heb 'toevallig' gisteren de nieuwe 20" aangeschaft. Hoezo toevallig ... wilde hem gaan bestellen bij YouMac en wat bleek: er stond er nog één in de vrije voorraad. Die kon ik dus zo meenemen! Was (financieel gezien) even schrikken, maar wel erg leuk!

Ik heb de aanschaf van een iMac relatief lang uitgesteld. De belangrijkste reden is dat de standaardmodellen wat kaal waren (is uiteraard maar een mening) en de opties de prijs behoorlijk opdreven. Ik heb nu een 20"gekocht waar gewoon alles op zit wat ik nodig heb. Ik heb er wel een bluetooth muis en toetsenbord bij genomen (opmerking: een laser-muis werkt niet op een terrazzo blad ;-) zodat ik zo weinig mogelijk kabels heb.

Ben erg tevreden!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb er vorige week vrijdag een besteld bij Desktop in Den Bosch, ze verwachtte hem deze week maar ik heb nog niets :'( Nouja ik heb er toch geen tijd voor om op te werken, behalve zondag dan.. ;)

"Luie mensen worden ook moe!"

Pagina: 1