Ben van plan onderstaand systeem te gaan kopen.
Moederbord:
Asus P5AD2E Premium
Hardeschijf
Western Digital Caviar Special Edition (200 GB) (WD2000JD, bulk) (2x in Sata RAID 0 opstelling)
Geluid
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS (retail)
Creative i-trigue 2.1 L3500 design speakers Speakers
DVD/CD brander/Speler
Nec ND-3540A (DVD/CD brander)
Asus DVDE616P2 (DVD/CD rom)
Monitor
Samsung Syncmaster 959NF 19"
Muis/toetsenbord
Logitech Keyboard DeLuxe OEM
Logitech Optical MX510
Processor
Intel Pentium 4 640 (3,2 GHz, boxed)
Geheugen
DDR2 DRAM / 512MB x2 (1GB) PC5400 DDR2, CL3 (Corsair, TWIN2X1024A-5400UL)
Case/voeding
Centurion 5 (CAC-T05)
Thermaltake Purepower TWV 500W (W0057)
Grafische kaart
ASUS Extreme AX850XT/HTD
Overige
Zalman CNPS7700-Cu CPU cooler
Sony 3,5" Diskette Drive 1,44MB
Totaal
+/- 2300
Ik heb echter toch nog wat vraagjes:
1. met betreft het geluid, is het verstandig om 5.1 speakers te kopen of wat duurdere 2.1 speakers zoals nu in mijn lijstje staat? Ik zit in een vierkant kamertje met in de hoek een PC, opzich kan ik wel 5 boxjes aan de muur ophangen, niet via de ''offciele norm'' dan, maar klinkt dat dan nog fatsoenlijk? Vooral in games die 5.1 geluid gebruiken weet ik niet als het dan nog wel zo mooi klinkt als ''kris kras'' boekjes hier rond hangen en niet op gelijke afstand enzo.
2. De videokaart, het zal wel weer puur hollands klinken, maar welke fabrikant geeft de meeste gratis games bij zijn kaart?
Ik zou wel graag een Ati A850XT willen of de platinium edition daarvan
3. is het verstandig om de P4 640 te nemen of een versie uit de 5xx serie maar dan met een hoger clock snelheid voor ongeveer het zelfde bedrag?
4. Is er nog iets anders wat eventueel niet klopt aan bovengenoemd systeem? Kan ik beter iets veranderen? Geld is geen probleem, ik krijg het kado
maar het moet niet te extreem worden (lees: een processor van 600 euro ofzo)
5. Wat ik met deze pc wil doen? Alles
maar vooral gamen
nog 1 ding: ik blijf bij ATI als grafische kaart en bij intel voor de processor. punt uit
kom maar op!
Moederbord:
Asus P5AD2E Premium
Hardeschijf
Western Digital Caviar Special Edition (200 GB) (WD2000JD, bulk) (2x in Sata RAID 0 opstelling)
Geluid
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS (retail)
Creative i-trigue 2.1 L3500 design speakers Speakers
DVD/CD brander/Speler
Nec ND-3540A (DVD/CD brander)
Asus DVDE616P2 (DVD/CD rom)
Monitor
Samsung Syncmaster 959NF 19"
Muis/toetsenbord
Logitech Keyboard DeLuxe OEM
Logitech Optical MX510
Processor
Intel Pentium 4 640 (3,2 GHz, boxed)
Geheugen
DDR2 DRAM / 512MB x2 (1GB) PC5400 DDR2, CL3 (Corsair, TWIN2X1024A-5400UL)
Case/voeding
Centurion 5 (CAC-T05)
Thermaltake Purepower TWV 500W (W0057)
Grafische kaart
ASUS Extreme AX850XT/HTD
Overige
Zalman CNPS7700-Cu CPU cooler
Sony 3,5" Diskette Drive 1,44MB
Totaal
+/- 2300
Ik heb echter toch nog wat vraagjes:
1. met betreft het geluid, is het verstandig om 5.1 speakers te kopen of wat duurdere 2.1 speakers zoals nu in mijn lijstje staat? Ik zit in een vierkant kamertje met in de hoek een PC, opzich kan ik wel 5 boxjes aan de muur ophangen, niet via de ''offciele norm'' dan, maar klinkt dat dan nog fatsoenlijk? Vooral in games die 5.1 geluid gebruiken weet ik niet als het dan nog wel zo mooi klinkt als ''kris kras'' boekjes hier rond hangen en niet op gelijke afstand enzo.
2. De videokaart, het zal wel weer puur hollands klinken, maar welke fabrikant geeft de meeste gratis games bij zijn kaart?
3. is het verstandig om de P4 640 te nemen of een versie uit de 5xx serie maar dan met een hoger clock snelheid voor ongeveer het zelfde bedrag?
4. Is er nog iets anders wat eventueel niet klopt aan bovengenoemd systeem? Kan ik beter iets veranderen? Geld is geen probleem, ik krijg het kado
5. Wat ik met deze pc wil doen? Alles
nog 1 ding: ik blijf bij ATI als grafische kaart en bij intel voor de processor. punt uit
kom maar op!
Hoi