Hallo allemaal,
Vraag 1:
Mijn gedachte; laat ik eens een table en div maken die even hoog zijn als hun inhoud. Leek me simpel, maar toch wil het mij niet lukken (gaat zich schamen in een hoekje). Het probleem is dat ik steeds een witruimte heb aan de boven en onderkant van de div en table (td). Zoals in de css code is te zien heb ik alle paddings en margins op nul staan. Tevens heb is er een border-collapse ingesteld en onnodige spaties in de html-code weggehaald. Ik heb het geprobeerd met alleen html-code m.a.w. alleen een cellspacing en cellpadding gebruiken. M.b.v. een line-height kan ik de witruimte echter wel laten verdwijnen
De simpele html-code
De css code:
Ik heb het bovenstaande nergens voor nodig, maar wil het nu gewoon weten
Vraag 2:
Mijn gedachte; Nu dat ik steeds meer css gebruik binnen mijn website begin ik me steeds meer te walgen aan de verschillen tussen de browsers. Is er überhaupt een mogelijkheid om elke browser op eenzelfde manier een pagina te laten renderen? De enige oplossing die ik me kan bedenken is door voor elke browser een andere css te gebruiken, wat zijn jullie gedachten hierover.
In mijn droomwereld zou ik IE over kunnen halen pagina's te renderen zoals Firefox
Vraag 1:
Mijn gedachte; laat ik eens een table en div maken die even hoog zijn als hun inhoud. Leek me simpel, maar toch wil het mij niet lukken (gaat zich schamen in een hoekje). Het probleem is dat ik steeds een witruimte heb aan de boven en onderkant van de div en table (td). Zoals in de css code is te zien heb ik alle paddings en margins op nul staan. Tevens heb is er een border-collapse ingesteld en onnodige spaties in de html-code weggehaald. Ik heb het geprobeerd met alleen html-code m.a.w. alleen een cellspacing en cellpadding gebruiken. M.b.v. een line-height kan ik de witruimte echter wel laten verdwijnen
De simpele html-code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="content-style-type" content="text/css">
<link rel="stylesheet" href="Testseite/test.css" type="text/css" title="Testseite">
<title>
Testseite baby!
</title>
</head>
<body>
<div id="tabeltest">
<table><tr><td>tabeltest</td></tr></table>
</div>
<div id="divtest">
divtest
</div>
</body>
</html> |
De css code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| #tabeltest table
{
height: auto;
width: auto;
border-collapse: collapse;
border-style: solid;
border-width: 1px 1px 1px 1px;
border-spacing: 0px;
}
#tabeltest td
{
/*
line-height: 75%;
*/
font-size: 20px;
margin: 0px 0px 0px 0px;
padding: 0px 0px 0px 0px;
}
#divtest
{
font-size: 20px;
margin: 0px 0px 0px 0px;
padding: 0px 0px 0px 0px;
border-style: solid;
border-width: 1px 1px 1px 1px;
border-spacing: 0px;
} |
Ik heb het bovenstaande nergens voor nodig, maar wil het nu gewoon weten
Vraag 2:
Mijn gedachte; Nu dat ik steeds meer css gebruik binnen mijn website begin ik me steeds meer te walgen aan de verschillen tussen de browsers. Is er überhaupt een mogelijkheid om elke browser op eenzelfde manier een pagina te laten renderen? De enige oplossing die ik me kan bedenken is door voor elke browser een andere css te gebruiken, wat zijn jullie gedachten hierover.
In mijn droomwereld zou ik IE over kunnen halen pagina's te renderen zoals Firefox
Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt