Toon posts:

[Winxp][Zonealarm] Problemen met internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik heb thuis een netwerk van twee pc's (beide met XP home edition) en een gedeelde internetverbinding.

De ene computer kan via het netwerk verbinding maken met het internet door een gedeelde internetverbinding. Op de computer die de rechtstreekse internetverbinding heeft, staat zonealarm security suite geinstalleerd. Op de andere netwerkpc staat geen firewall.

Het werkt allemaal wel, via de andere netwerk pc kan gewoon worden ge-internet en dergelijke, maar af en toe treedt er een probleem op; dan kan er geen verbinding worden gemaakt met internet. Je bent bijvoorbeeld net op een site geweest, je klikt vernieuwen en de site kan niet worden gevonden, na een aantal keer vernieuwen klikken wordt de site dan wel weer gevonden. Hetzelfde geldt ook voor bijvoorbeeld msn. Ik heb een keer geprobeerd op de andere pc de firewall uit te zetten toen een site weer eens steeds niet wilde inladen, en de site laadde toen wel gelijk in. :/

Hopelijk is er iemand hier die mij kan vertellen waardoor dit probleem wordt veroorzaakt. Het is niet een onoverkomelijk probleem, aangezien je gewoon een aantal keer vernieuwen moet doen, of eerst een andere site moet inladen voodat de site alsnog inlaadt, maar het is wel vervelend tijdens het internetten. :(

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

De gratis versie was vroeger ongeschikt voor ICS (eigenlijk). Omdat er van de bezochte sites pakketjes terug komen die niet direct aangevraagd zinj door de PC met ZA (maar door je andere PC) vind ZA die site stout en blokkeert hij de inkomende stroom data van die site.
Toen kon je een betaalde versie aanschaffen die dat hele ICS gebeuren wel snapte. Of dat nog zo is weet ik niet (gebruik alleen de gratis versie van ZA en dan alleen op laptops die via UMTS verbinden met het netwerk dus heb dit nooit, thuis een Fireboxje staan ipv ZA ;) )

Kijk daar eens naar. Potentiele oplossingen hiervoor:
-Gebruik een proxyserver, welke je op je ICS PC draait.
-Koop een routertje met 4 poorten, knoop dat aan je dsl/kabel modem en gebruik de 4 hub poortjes als (jaja) hub. Beide PCs zijn dan achter NAT redelijk gedekt tegen inkomende ellende en dit probleem houdt op te bestaan. Bovendien hoef je niet beide PCs aan te zetten om te internetten.

Suc6

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 14:17

Rwin

Ondertitel

misschien INTERNET LOCK van ZA te strak staan?

heb je XP (sp2)? want die heeft ook al een firewall (bij sp2 een fatsoenlijkere dan zonder). Misschien gooit die roet in het eten?

[ Voor 14% gewijzigd door Rwin op 27-05-2005 10:39 ]

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Verwijderd

Topicstarter
IK heb inderdaad WinXp met service pack 2, maar die firewall heb ik uitgeschakeld. Het is ook geen probleem dat de ene pc aan moet staan voordat de andere kan internetten, want de tweede is toch trager en wordt alleen gebruikt als iemand wil internetten en de tweede al bezet is. :)

Ik heb nu de instellingen voor de trusted zone wat soepeler ingesteld, hopelijk helpt dat. En anders moet ik maar eens een router gaan overwegen dan.

Bedankt mensen! _/-\o_