[Tiger 10.4.1] Mac word langzamer na aantal dagen draaien?

Pagina: 1
Acties:

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Topicstarter
Ik heb op mijn iMac een vreemd probleem en ik ben benieuwd of sommige van jullie mede-tijgeraars dit ook hebben, want op Panther en daarvoor nog Jaquar had ik dit probleem niet.

Al een tijdje heb ik Tiger op mijn iMac staan, op een tweede partie naast een installatie van het 'oude' Panther (10.3.9), en Tiger draait erg lekker moet ik zeggen (ondanks deze *oude* G3 computer...).
Ik laat mijn iMac in principe altijd aan staan, als ik klaar ben met de computer zet ik hem gewoon in sluimer, en als ik hem nodig heb...Klik!...inlogscherm en ik kan weer veder. Ik start hem alleen opnieuw op voor software-updates, etc. :( .

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/antoniedejong/Afbeelding%201.jpg

Dit dit ook al onder Panther, onder Jaquar...alleen onder Tiger heb ik het gevoel dat de computer na een aantal dagen een stuk langzamer is dan als die net herstart is. Alsof er ergens iets 'volloopt' waardoor die langzamer reageert...iets wat deze 'theorie' ondersteund is het feit dat ik iedere keer als ik opnieuw inlog, het volgende in mijn Prullenmand staat:

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/antoniedejong/Afbeelding%202.jpg

Weet iemand waarom dit in de 'Trash' komt en zijn er mensen die hier ook last van hebben? Via Google vond ik geen antwoord op het 'X-files in Trash' achtige probleem, ook niet op andere Mac-related sites.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zijn meestal temp files of iets wat in clipboard was gezet.
Over het trager worden van je systeem: misschien draai je een applicatie die niet goed werkt met Tiger? check of er updates zijn.
Je kunt ook kijken in je terminal met "top" commando, misschien zie je dan wat meer of er iets veel geheugen gebruikt.
Volgens dat plaatje heb je 256ram in je systeem? das eigenlijk net te krapjes voor .4

[ Voor 15% gewijzigd door dolby op 26-05-2005 18:28 ]

Verwijderd

Een 400Mhz G3 met 256 MB en dan Tiger? Nah...

Zodra je de eerste applicatie start begint ie te swappen en dat houdt niet meer op. Het zal best kunnen dat ie in het begin even sneller is maar zodra alles in- en uit begint te swappen is het einde verhaal.