We hebben een project met een applet en verschillende (instanties van) panels. Nu zitten op die panels knoppen die code in het applet uit moeten voeren.
Op dit moment werken we met actionlisteners. De header van de Applet luidt:
Echter naast het reageren op knoppen op panels moet het Applet ook reageren op het klikken op bijv een jList op een panel. Dit krijgen we echter niet voor mekaar. Het volgende lijkt het meest logische:
De volgende foutmelding volgt echter (ik begrijp 'm niet precies):
Op dit moment werken we met actionlisteners. De header van de Applet luidt:
code:
1
| public class AppletClient extends Applet implements ActionListener |
Echter naast het reageren op knoppen op panels moet het Applet ook reageren op het klikken op bijv een jList op een panel. Dit krijgen we echter niet voor mekaar. Het volgende lijkt het meest logische:
code:
1
| public class AppletClient extends Applet implements ActionListener,MouseListener |
De volgende foutmelding volgt echter (ik begrijp 'm niet precies):
Nu heb ik iets gehoord van dat je ook een variabele aan kunt maken binnen het panel van de Applet die het betreffende panel heeft aangemaakt. Weet iemand hoe je dit doet?? Dan kun je dus vanuit de instantie van het Panel gewoon weer functies en methoden op de Applet aanroepen, wat in principe het gebruik van ActionListeners en MouseListeners overbodig zou maken."AppletClient.java": veiling_srv.AppletClient is not abstract and does not override abstract method mousePressed(java.awt.event.MouseEvent) in java.awt.event.MouseListener at line 45, column 1
Groetjes, FaceDown.