[java] applets en panels

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 23:33

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
We hebben een project met een applet en verschillende (instanties van) panels. Nu zitten op die panels knoppen die code in het applet uit moeten voeren.

Op dit moment werken we met actionlisteners. De header van de Applet luidt:

code:
1
public class AppletClient extends Applet implements ActionListener

Echter naast het reageren op knoppen op panels moet het Applet ook reageren op het klikken op bijv een jList op een panel. Dit krijgen we echter niet voor mekaar. Het volgende lijkt het meest logische:

code:
1
public class AppletClient extends Applet implements ActionListener,MouseListener

De volgende foutmelding volgt echter (ik begrijp 'm niet precies):
"AppletClient.java": veiling_srv.AppletClient is not abstract and does not override abstract method mousePressed(java.awt.event.MouseEvent) in java.awt.event.MouseListener at line 45, column 1
Nu heb ik iets gehoord van dat je ook een variabele aan kunt maken binnen het panel van de Applet die het betreffende panel heeft aangemaakt. Weet iemand hoe je dit doet?? Dan kun je dus vanuit de instantie van het Panel gewoon weer functies en methoden op de Applet aanroepen, wat in principe het gebruik van ActionListeners en MouseListeners overbodig zou maken.

Groetjes, FaceDown.

• Ansur
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 07:57
Antwoord op de foutmelding:
je moet letterlijk doen wat er staat, door die listener te implementeren moet je de functie
Java:
1
public void mousePressed(java.awt.event.MouseEvent) { /* code */ }

implementeren.
In de body zet je dan wat er moet gebeuren uiteraard.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
De foutmelding heeft te maken met basic Java, waarop blijkbaar nog wat grip ontbreekt bij jou.
Als je een interface implementeert of een abstract class extend, dan moet je alle methodes van de interface en alle abstract methodes van de class die je extend implementeren. Dat is dus de reden van die foutmelding.

Verder begrijp ik niet helemaal wat je precies wilt. Wil je dat er een mouseeventlistener wordt gekoppeld aan een JList? Dat kan toch vrij eenvoudig?

Ik kan je aanraden om de Swing Tutorial van Sun eens te volgen, dan zal je een boel duidelijk worden. Dit richt zich niet alleen op applets, maar in essentie is een Swing standalone applicatie niet zo heel erg verschillend van een applet.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 23:33

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Het is gelukt met zeer veel dank aan Ansur en een beetje aan bigbeng. :P Ik heb nog niet veel met Java gewerkt inderdaad maar ja al doende leert men he. :)

Groetjes, FaceDown.