Toon posts:

[Excel 2003] document is 7.68 MB groot *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een Excel vraag (heb eerst gezocht via de search maar kon het antwoord niet vinden)

We gebruiken op mijn werk voor de planning Excel 2003. Voor elke dag 1 werkblad met daarin alleen tekst gegevens en wat kleurtjes om een aantal zaken van elkaar te scheiden.

we plannen nu ongeveer 1,5 maand vooruit (dus zit nu zo rond de 40 werkbladen) en het bestand is bijna 7,68 mb groot. wat in mijn ogen behoorlijk is, omdat er puur tekst in staat.

Weet iemand of dit komt vanwege (het voor Excel wellicht) groot aantal werkbladen? we hebben het Excelbestand ook gedeeld staan, ik weet niet of dit ook nog uitmaakt?

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik vrees dat excel veel meer opslaat als alleen de tekst die je in ieder vakje hebt staan, denk aan opmaak ed. Dus dat kan flink oplopen. Voor de rest zou ik met losse bestanden per dag werken kun je sneller laden en kun je makkelijker een geschiedenis bijhouden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Gedeeld kan zeker wel uitmaken, gok ik zo. Dit wegens meer overhead. 7 MB zonder plaatjes vind ik wel nog steeds best veel maar niet uitzonderlijk: ik heb hier diverse docs van de grootte met enkel tekst en formules en een paar heel veel grotere Excel sheets (> 30MB) met een enkel klein plaatje naast de vele tabbladen vol tekst.

Maar als je er toch achter wilt komen of het zo hoort: kijk anders eens of je kunt achterhalen waar de meeste ruimte zit, kopieer bijvoorbeeld (al dan niet met een macro) de helft van de tabbladen naar een nieuw document en kijk hoe groot die wordt.

offtopic:
Enkel de naam van het programma is wat weinig, ik maak de topictitel even af. En welkom op GoT! :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gedeeld betekent toch ook dat hij alle wijzigingen bijhoud en wie de wijzigingen maakt??? Tikt dan lekker aan.