Toon posts:

computer doet het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf een computer in elkaar aan het zetten en alles is nu binnen behalve het geheugen. Probleem is echter dat de computer helemaal niks doet. Als ik de stekker erin doe dan zien ik nergens lampjes aangaan of iets dergelijks.

ik heb een asus p5wd2 moederbord met intel pentium 4 3.0 ghz processor
asus gforce 6600 gt
zalman 400 w voedingkast
en sunbeam transformer kast met casemodding dus.
Het geheugen zit er dus nog niet in maar zelfs zonder geheugen zou die toch stroom moeten krijgen lijkt mij?

Op de zalman voedingskast zit een 4 pin stekker voor het moederbord en een grote 10 pin maar die past nergens op. Er zit echter geen andere stekker op de voeding en het is een atx voeding dus hij zou het moeten doen lijkt mij?

De sunbeam kast geeft een + en een - 2pin power led terwijl er een 3 pins gevraagd wordt, zou dit het kunnen zijn? alle suggesties zijn welkom want met zoveel onderdelen weet ik niet of er misschien wat stuk is of niet maar ik hoop dat ik gewoon wat simpels vergeten ben :s. Tips zouden dus zeer welkom zijn.

groet, alexander

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
die grote tien moet er ook op anders werkt het niet. je moet die groten stekker met tien in het midden van de aansluiten daarvan duwen, daar past ie wel.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een 2pins powerled kun je ook gewoon aansluiten op een moederbord die 3pins heeft. De middelste is namelijk ook de ground (GND). Maar dit is niet belangrijk voor het aanzetten van je computer, hiervoor moet de power-sw(itch) goed zijn aangesloten op je moederbord. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
precies in het midden? zelfs dan doet ie het nog niet :S

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

DarkSide

theres no place like ::1

Idd zorg ervoor dat de power-sw kabel goed op je mobo is aangesloten.
Verder als er helemaal geen ledjes branden op je mobo. check dan ook even of er achter op de voeding ook nog een uit/aan switch is. Zal niet de eerste keer zijn dat iemand die nog op uit heeft staan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

omg je wilt de atx stekker niet aansluiten omdat ie niet past?

toch ff verder zoeken dan je neus lang is, de meeste voedingen leveren hierbij adapters, en anders kan je hem gewoon in het midden plaatsen.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
hij past nu wel en de groene led indicator brand, maar ventilator gaat niet lopen en computer maakt niet het geluid dat ie opstart. Of doet ie dit alleen als er pas geheugen in zit?

Verwijderd

Topicstarter
ja sowwy ik ben alleen oude systemen gewend en is alweer lang geleden :s

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je het geheugen binnen hebt gekregen, mag je pas dingen gaan uitsluiten. Het kan best een intelligent bordje zijn dat denkt: "ik heb geen geheugen dus bekijk het maar." :P

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:24

Aapje

Opel-beun
Prutz0r schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:44:
Als je het geheugen binnen hebt gekregen, mag je pas dingen gaan uitsluiten. Het kan best een intelligent bordje zijn dat denkt: "ik heb geen geheugen dus bekijk het maar." :P
Heb tot nu toe nog geen 1 ATX moederboard gehad die werkte zonder geheugen :P
offtopic:
Ennuh TheStommerd der is een edit knopje =)

Verwijderd

BaBoOn schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:15:
[...]

Heb tot nu toe nog geen 1 ATX moederboard gehad die werkte zonder geheugen :P
offtopic:
Ennuh TheStommerd der is een edit knopje =)
Hij zal wel starten zonder geheugen maar zal beep codes geven tijdens de POST

Verwijderd

mwa... mijn asus a8n sli deluxe deed ook niets zonder mem. hoor |:( . dus denk dat je eerst maar ff geheugen erin moet prikken voordat je gaat concluderen dat je configje het niet doet 8)7

Verwijderd

Topicstarter
alleen het lampje op het moederbord brand dat aangeeft dat er stroom opstaat, maar hij geeft geen piep/kick nada :( maar idd maar effe afw88 tot het geheugen binnen is dan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een auto doet het ook niet zonder motor, versnellingsbak, accu, wielen en stuur. Is dat gek :?

Affijn, wacht tot je je PC compleet hebt. Heb je dan nog een probleem, neem dan zoals het hoort eerst o.a. de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde GoT-subforum aandachtig door, voordat je een topic start. Herlees ook eens aandachtig de schijnbaar door jou te snel weggeklikte [faq]Registratievoorwaarden[/], daarin staat namelijk in detail uitgelegd, wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.