testen website voor MAC?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-04 21:15
beste heren (en dames?),

Na een website afgerond te hebben hoor ik ineens dat de positionering op de mac verschild.
Enige idee of er een browser bestaat waarmee ik m'n website kan testen?

De desbetreffende persoon werkt met IE 5 maar op de PC IE5 doet de website het wel gewoon...

Alvast bedankt,

Jeffrey

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ja, op een MAC testen met IE5. Dit is 1 van die dingen die je niet makkelijk kunt emuleren. Maar een eerste stap in de goede richting is kijken of je CSS en HTML wel valid zijn. Anders kom je in de quirks-mode rendering van de browser terecht en die verschillen nog wel eens van browser tot browser. Verder kun je op dit forum eens door de diverse IE/Firefox/MAC topics bladeren om over meer "rariteiten" te lezen.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je kan de persoon met z'n mac beter adviseren om op safari/camino/firefox over te stappen, IE5 op de mac is een beetje een kut browser wat dat betreft.

Maar je kan dit "testen" http://www.danvine.com/icapture/

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

IE5 voor mac wordt niet meer ontwikkeld, en ik ga er geen workarounds meer voor bedenken om die reden. Use safari / firefox / camino etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 18:20 ]

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2025
www.browsercam.com

gratis registratie voor een 24 durende demo - ongelovelijk veel verschillende browsers om te testen

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
vmware kan dat toch ook, of niet?

edit: >< niet dus.. zal wel met hardware te maken hebben ofzo

[ Voor 50% gewijzigd door flashin op 26-05-2005 19:19 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Heeft die persoon die nog Mac IE5 gebruikt niet door dat het halve internet bij hem niet werkt? :X

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Je kan ook pearpc gebruiken. Dit is een emulator waarmee je osx op je windows/linux systeem kunt draaien. Het is wat lastig om te instaleren en te configuren, vooral het netwerk gedeelte, maar eht is het waard :). Pearpc kan je hier vinden.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Johnny schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:23:
Heeft die persoon die nog Mac IE5 gebruikt niet door dat het halve internet bij hem niet werkt? :X
Je doet je ondertitel eer aan.
Ik zal niet zeggen dat IE5 op de Mac zo'n geweldige browser is, maar het is onzin om te zeggen dat het halve internet het niet doet.
Voor de mensen die nog steeds Mac OS 9 gebruiken (en dat zijn er meer dan je zou vermoeden) is IE5 zo'n beetje de enige optie (okay, op iCab na).

En... valid HTML en CSS doen wonderen.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

wilko2 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:46:
Je doet je ondertitel eer aan.
Ik zal niet zeggen dat IE5 op de Mac zo'n geweldige browser is, maar het is onzin om te zeggen dat het halve internet het niet doet.
Voor de mensen die nog steeds Mac OS 9 gebruiken (en dat zijn er meer dan je zou vermoeden) is IE5 zo'n beetje de enige optie (okay, op iCab na).
Mensen die dingen gebruiken van 6-7 jaar oud hebben ook absoluut geen recht om te klagen als het gaat om internet. IE5 is imo een hoeren-browser en hoewel ik wel sites test op mac ga ik dat zowel op Mac als PC niet doen met browsers van rond de 7 jaar oud. OS9 is kut, IE5 is kut. Daar wil je mee leven of niet.

Allemaal erg kort door de bocht, maar net zoals ik een hekel heb aan drukkers die zo conservatief zijn als de pest (wat gelukkig aan het veranderen is) heb ik dat ook aan mensen. Stilstand is achteruitgang en dat mag iemand wel voelen door minder functionaliteit of brakke sites.

edit:
CSS en IE5 voor de Mac.. yeahhh.. das heel fijn

[ Voor 4% gewijzigd door OzBoz op 26-05-2005 19:52 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
En zeg nou eerlijk, is het echt rendabel om voor die groep je site helemaal compatible te maken? Ik denk dat het een veel te kleine groep is om er zoveel tijd in te steken...

Verwijderd

Ik kan niks anders zeggen dan dat je gelijk hebt...

OS9 is echt kut.

Verwijderd

Het antwoord op al je problemen met IE voor de Mac (niet MAC) luidt als volgt:
Cascading Stylesheet:
1
/*\*/@import url(foo);/**/

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-04 21:15
hehe ik heb het gevoel dat er hier wat frustraties worden losgemaakt :)

Ik zal in ieder geval aanraden om van browser te switchen maarja... dame in kwestie is nogal koppig wat dat betreft (<-- stereotype voor mac gebruikers?).

@anne: wat doet deze line?

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
kalechinees schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:12:
hehe ik heb het gevoel dat er hier wat frustraties worden losgemaakt :)

Ik zal in ieder geval aanraden om van browser te switchen maarja... dame in kwestie is nogal koppig wat dat betreft (<-- stereotype voor mac gebruikers?).

@anne: wat doet deze line?
Tja, het is haar probleem dan, niet de jouwe, als ze zo koppig gaat doen. Zij moet dan gewoon niet klagen, en niet verwachten dat je moeite gaat doen om die site correct te laten weergeven in zo'n belachelijk verouderd stuk software

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Met die lijn wordt de CSS alleen geinclude in IE5 Mac :)

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 23:42

BetuweKees

Flipje uit Tiel

meestal pak ik het zelf gewoon zo aan:

code:
1
2
3
4
/* use @import to prevent usage of the sheet by ie4 and ns4 (shows text-only interface) */
/* commented backslash hack to prevent use by Mac IE5 \*/
@import "./css.layout.css";
/* end hack */

dan even zorgen dat je een mooie (semantisch logische) html pagina er aan hangt, en dan kan je vlgs mij prima spreken van gracefull degradation (ofwel, text-only interface voor al die 'net niet' browsers)

edit:

voor een deel dus wat anne inderdaad al zei..

[ Voor 10% gewijzigd door BetuweKees op 26-05-2005 23:03 ]

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

wilko2 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:46:
[...]
En... valid HTML en CSS doen wonderen.
Jep, hoe meer je doet met (valid) CSS hoe meer je tegen bugs en tekortkomingen in IE/Mac aanloopt ;)

* crisp agrees with OzBoz; IE/Mac is gewoon antiek...

Intentionally left blank

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:00
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:20:
IE5 voor mac wordt niet meer ontwikkeld, en ik ga er geen workarounds meer voor bedenken om die reden. Use safari / firefox / camino etc.
Ik heb ook het probleem dat ik niet op Mac kan testen, terwijl de doelgroep (muzikanten) juist een hoog percentage Mac gebruikers kent.
Het geinige is alleen dat mijn website wel werkt op MSIE, FireFox en Opera, maar nou werkt'ie 's een keertje niet op Safari.

offtopic:
Safari reageert niet op het .onerror event als een plaatje niet geladen wordt |:(
Heb je hier een workaround voor? ;)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

ik kan aanraden in zo vroeg mogelijk stadium in zo veel mogelijk browsers te testen. Wanneer je nog maar een paar elementen op je pagina hebt staan zijn problemen vaak eenvoudig op te lossen, en kan je de meeste dingen zonder al te veel extra moeite ook voor de mac voor elkaar krijgen. wanneer je pagina helemaal klaar is en je gaat dan nog eens testen zoek je je een ongeluk.

Verwijderd

Met die lijn wordt de CSS alleen geinclude in IE5 Mac :)
Andersom.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

:? caM 5EI ni edulcnieg neella SSC ed tdrow njil eid teM

[ Voor 3% gewijzigd door OzBoz op 27-05-2005 10:47 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

AxiMaxi schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 08:53:
[...]
offtopic:
Safari reageert niet op het .onerror event als een plaatje niet geladen wordt |:(
Heb je hier een workaround voor? ;)
Volgens deze website werkt het gewoon in Safari: http://www.quirksmode.org/js/events_compinfo.html

Waarschijnlijk is de manier waarop jij het in dit geval gebruikt niet goed.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1