Toon posts:

[SW KOTOR 2] Zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kon hier niks over vinden met de search, hoop dat iemand me verder kan helpen.

Vanmiddag Star Wars: Knights of the old republic 2 gekocht. Geïnstalleerd, opgestart, leek allemaal perfect te werken. Character gemaakt en toen het spel begonnen. Na een introfilmpje (star wars logo gevolgd door het verhaal) blijft het beeld echter zwart terwijl het geluid doorspeelt. Enige manier om hieruit te komen is dmv ctrl+alt+del...

Heb allerlei grafische instellingen geprobeerd, hielp ook niks. Patchen al evenmin.
Speel hem op een Acer Aspire WLCi
Intel pentium centrino 1,5 ghz
512 mb DDR SDRAM
Radeon 9700

Feit dat het een laptop is maakt weinig uit, want Doom 3 draait er ook prima op op hogere resoluties.

Alvast bedankt

Verwijderd

Weet je zeker dat je niets gevonden hebt met de search? Dit heb ik namelijk al eerder zien langskomen.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:36
Hier staat er ook iets van in: [rml][ Xbox / PC] Knights of the Old Republic II: The Sith Lords[/rml]

Ik heb het gespeeld op XBOX en heb er dus weinig last van ondervonden maar het schijnt dat de PC-versie ongelooflijk buggy is. Probeer vooral de laatste patch voor het spel te installeren en de laatste drivers voor de videokaart.

edit:
Trouwens, de oplossing van LucasArts stelt ook niet veel voor:
http://support.lucasarts....ing/BlackScreenLockup.htm
Afsluiten en opnieuw starten.... Dat had ik ook kunnen bedenken :|

[ Voor 28% gewijzigd door D-Three op 26-05-2005 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, drivers van de videokaart updaten is natuurlijk een voor de hand liggende oplossing. :)
Op het forum van Lucas Arts staat ook wel dat dit probleem vaak voorkomt met ATI Radeon kaarten en dat je de nieuwe Catalyst 5,5 drivers moet downloaden tenzij je een laptop hebt.... dan moet je de nieuwste drivers van de site van de laptopfabrikant halen.

Ik heb dus een Acer Aspire 2012 laptop met een mobility Radeon 9700 en sinds ik deze laptop heb heeft Acer nog geen nieuwe drivers op haar site gezet. Ziet er naar uit dat ik dit spel nooit op deze computer kan spelen dus.. :/

Verwijderd

Troost je: bij mij doet ie dit op de XBOX. Ik heb dus de PC versie maar geregeld zodat ik het spel alsnog kan spelen. KOTOR2 is gewoon in z'n geheel niet zo lekker: ik heb op beide systemen en op mn xbox regelmatig dat ie na een filmjpe blijft steken in een zwart scherm. wat frutten wijst uit dat ie gewoon hangt in een filmpje en vergeet nu verder te gaan met de game. En dat kun je niet oplossen, ook neit met andere videodrivers (die sowieso lastig te krijgen zinj voor de XBOX...)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:36
Problemen met de XBOX? Daar heb ik niks van gemerkt. Eénmaal heb ik eens gehad dat ik totaal niet verder kon. Maar dat was blijkbaar een gekend probleem en heb ik dan ook kunnen oplossen.

@ chino: Misschien heb je hier iets aan?
[rml]sariel in "[ Xbox / PC] Knights of the Old Republic ..."[/rml]
Catalyst 4.2 zou blijkbaar beter moeten werken. Maar dat is ook niet echt handig. Dit spel is eigenlijk een afknapper in vergelijking met KotOR1. Blijkbaar moest het spel veel te snel op de markt komen. Dat zal je nog wel merken want ik mag het niet vertellen natuurlijk ;)

Verwijderd

Ik weet niet welke patch je hebt geprobeerd? Er is geloof ik nu een 1.02 patch? En maakt het niet uit hoe je het spel begint (character, etc)?

ps. /me heeft toch nog genoten van het spel, ondanks dat het dus wat te snel om de markt verschenen is

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem was juist dat je die Catalyst drivers niet zomaar mag gebruiken als je een Mobility Radeon hebt (omdat die aangepast zijn voor je laptop).
Na wat rondzoeken stuitte ik op een patch die de Catalyst drivers geschikt maakt voor mijn Mobility Radeon 9700, die geïnstalleerd en KOTOR2 draait nu perfect! :*)

Alleen zit het spel idd vol met bugs.. Het komt vaak voor dat textures verkeerd doorlopen en als een filmpje tussendoor krijgt verandert hij 100 keer van resolutie en komt hij vervolgens in windows terug waarbij het spel geminimaliseerd is en je die steeds weer handmatig aan moet klikken.
Geen dikke bugs die problemen met het spelen opleveren, maar met elkaar gewoon heel irritant. Dit spel had idd wel wat langer in ontwikkeling mogen zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:39:

[blaat blaat mobile]

Alleen zit het spel idd vol met bugs.. Het komt vaak voor dat textures verkeerd doorlopen en als een filmpje tussendoor krijgt verandert hij 100 keer van resolutie en komt hij vervolgens in windows terug waarbij het spel geminimaliseerd is en je die steeds weer handmatig aan moet klikken.
Geen dikke bugs die problemen met het spelen opleveren, maar met elkaar gewoon heel irritant. Dit spel had idd wel wat langer in ontwikkeling mogen zijn.
Alleen zijn die bugs dus heel erg toeval. Ik heb een hoop bugs niet gehad. Enige wat ik tegenkwam was dat aan het eind van het spel het geluid bij de filmpjes wegviel en conversaties automatisch doorgeklikt werden. Even opnieuw savegame laden en het werkte weer.
Pagina: 1