Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Er is weer een nieuwe archos genaamt de archos av 700. Bij deze kan je kiezen tussen 2 verschillende schijven eentje met 40 gig of degene met 100 gig, Maar wat kan die nou nog meer? Het volgende: Rechstreeks opnemen van TV en weer afspelen, Kon ook al met archos av400 serie, maar mischien dat het via 1 kabel gaat. 16:9 scherm van 7". Ding ziet er wel mooi uit maar begint dit niet wat op uitmelken te lijken, want de Pma400 Is een gehele pda maar mischien voor de mensen die dat niet nodig hebben dat dit een leuke plaatsmaker is, maar om nauw eerlijk te zeggen kan je dan denk ik beter een archos av400 nemen nog goedkoper ook.

Probleem is dat ik nog geen nieuwe dingen op de archos Av700 ben tegen gekomen en nu niet weet of ik nog even wacht tot de av700 uit is of ik de Pma 400 ga kopen.

Archos Av700 wordt verwacht in juni

Kijk voor informatie en screens

http://www.archos.com/

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik had em al gezien, erg leuk ding.
Volgens mij kan ie alles op het gebied van audio en video :)
Vooral dat scherm is ook erg vet.

Alleen, de grootte en de prijs, ik ga em absoluut niet kopen :X

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad wel een dikke prijs, Het scherm en design ziet er wel goed uit maar ja gaat archos er nou mee voorruit? Ik heb niet echt het gevoel wat ze nou willen, En ja portable noemen ze hem nou ook niet echt, K ga wel voor pma 400 of deze moet eerder op voorraad zijn dan heb ik er gewoon schijt aan 8)7

Trouwens het zijn wel prijzige dingen maar ja je ziet er niet snel mensen mee lopen, en een beetje patsen mag toch :9

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 01:49:
Het is inderdaad wel een dikke prijs, Het scherm en design ziet er wel goed uit maar ja gaat archos er nou mee voorruit? Ik heb niet echt het gevoel wat ze nou willen, En ja portable noemen ze hem nou ook niet echt, K ga wel voor pma 400 of deze moet eerder op voorraad zijn dan heb ik er gewoon schijt aan 8)7
Njah, waarom zou Archos hier niet mee vooruit gaan?
Dit is een speler waarmee je erg goed video kunt kijken, en die minder bedoelt is als portable mp3speler.
De AV4x0 is nog iets meer een mp3speler dan een videospeler, en de PMA4x0 is meer een PDA.
Alhoewel ik wel twijfel of er veel mensen zijn die deze speler zullen kopen met zon prijs, maar de prijs zal ongetwijfeld wel dalen.
Trouwens het zijn wel prijzige dingen maar ja je ziet er niet snel mensen mee lopen, en een beetje patsen mag toch :9
Tsja, dat moet je zelf weten, als jij er zoveel geld voor over hebt ;)

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Zijn er nog geen mensen die dit ding in hun bezit hebben, wil graag weten of het ook xvid en srt subs kan afspelen?

weinig tot niks..

Verwijderd

Ik heb hem, en ja hij kan xvid afspelen.
of hij subs erbij speelt, weet ik niet, want ik hou niet zo van subs (mis je de halve film).

• RoD
  • Niet online

RoD

Het staat niet in de specs, dus het zal wel niet, anders hadden ze het wel vermeld. Maar met VirtualDub kun je de ondertitelingen in een videobestand zetten, dus dat zou niet zon probleem moeten zijn :)

• didio
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Mijn slaapkamer dvd speler kan het ook terwijl het er ook niet bij staat, dus dat zegt nog niets..

En alle films re-encoden schiet niet echt op, zou mooi zijn als het apparaat met srt files overweg zou kunnen..

Maar in ieder geval bedankt voor de info tot zover.

weinig tot niks..

• RoD
  • Niet online

RoD

didio schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 16:26:
Mijn slaapkamer dvd speler kan het ook terwijl het er ook niet bij staat, dus dat zegt nog niets..

En alle films re-encoden schiet niet echt op, zou mooi zijn als het apparaat met srt files overweg zou kunnen..

Bij de meeste mp3spelers wordt het erbij vermeld als ze het kunnen.

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:20
didio schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 16:26:

Apparaatje kan helaas niet met srt bestanden overweg (eigen ervaring). Verder moet je bijna al je video bestanden opnieuw re-encoden met een xvid mpeg 4 codec (bijgeleverd).

Klein ander puntje, indien gebruik wordt gemaakt van de wizard om de video bestanden te re-encoden loopt vaak het geluid ongelijk met het beeld. Oplossing is alles zelf met virtualdub in te stellen (wizard maakt gebruik van virtualdub).

Strava

Verwijderd

Ik heb deze gezien bij de mediamarkt: is erg groot en het scherm is niet echt mooi. Veel te grote pixels! Maarja, hij stond dan ook naast de AV500 hè :7

• RoD
  • Niet online

RoD

denyos schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:45:
[...]

Apparaatje kan helaas niet met srt bestanden overweg (eigen ervaring). Verder moet je bijna al je video bestanden opnieuw re-encoden met een xvid mpeg 4 codec (bijgeleverd).

Klein ander puntje, indien gebruik wordt gemaakt van de wizard om de video bestanden te re-encoden loopt vaak het geluid ongelijk met het beeld. Oplossing is alles zelf met virtualdub in te stellen (wizard maakt gebruik van virtualdub).
Als je problemen hebt met video coderen kun je het stappenplan volgen uit de TS van het Archos Gmini 400/402 topic. Dat gaat op dezelfde manier, en er wordt ook een stukje behandeld over het asynchroon lopen van het geluid.

• RoD
  • Niet online

RoD

Er is sinds 12 december nieuwe firmware voor dit apparaatje :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:02

Piggen

Lekker bakkie

Nieuwe firmware, 1.3.12. Als er uberhaupt AV700-eigenaars zijn hier.

"Improvement:
• Optimize battery charge control to be sure charge is done when led is blinking.

Fixed:
• Sometimes transferring an album with Windows Media Player in Windows Device mode could lead to folder duplicates."

Download

• RoD
  • Niet online

RoD

Wederom nieuwe firmware.

Klik
New features / Improvements:
- UI: User interface supports now Hebrew
- UI: Text is easier to read: automatic selection of the font color in the menu bar and popup windows
- USB Host: Cameras with proprietary protocols are detected and users are advised to switch it to a PTP or MSC protocol (notably Canon cameras)
- File Info: Date is displayed using 12h/24h clock format

Bug fix:
- Audioplayer: fix the accents of WMA tags
- Videoplayer: fix play back some AVI malformed files
- Videoplayer: Fixed corrupted wallpaper for some error messages in external mode
- Update: Progress bar synchronized with process
- USB Host: give more time for devices to settle once connected - fixes support for slow devices
- USB Host: fix support for some OTG devices

• RoD
  • Niet online

RoD

Archos komt met iets nieuws. Een TV editie van de AV700. Deze kan dus TV ontvangen :)
Lijkt me een ubergadget :9~ ben benieuwd wanneer ie uitkomt, wat de prijs is en wat ie allemaal kan.

Link is in het Frans

Verwijderd

na veel wikken en wegen lijkt mij dit het ideale draagbare apparaat.
ik zou het vooral in de wagen gebruiken (opslag mp3, weergave video) en op reis.
alleen aan welke specs moet de autoradio voldoen om op de av 700 aangesloten te kunnen worden, zodat het geluid via de autospeakers komt?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:02

Piggen

Lekker bakkie

Niet zo veel bijzonders. Een line-in of een AUX-aansluiting. Of een USB-poort, kan ook.

Verwijderd

MPmad schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:44:
Niet zo veel bijzonders. Een line-in of een AUX-aansluiting. Of een USB-poort, kan ook.
mooi dus waarschijnlijk zal de headunit een blaupunkt las vegas dvd worden.
nu vraag ik me af, deze HU kan ook dvd-video afspelen, als ik de archos via aux koppel, kan ik dan het beeld van die dvd video op de archos zien?

• S-Cript
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03 17:43
Ik heb zojuist via men werk een Archos AV700 in mn handen gekregen..

en net ff de videooptie getest door hem direct aan mn decoder te hangen

beeld wordt in 512*384 opgenomen
audio bitrate 257 Kbps /4 bits in IMA ADPCM

Video 25 fps
datarate 215 kbps /24 bits ( compressed divx)

bestandje van 3 min 19 opgenomen is 43 MB

schedulen van opnames kan dit ding ook gewoon aan..
jammer dat hij niet met alle cameras overweg kan 1 konica & fuji en beide deden het niet

voor de rest een prima dingetje voor op vakantie

niets bijzonders

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat vind je van de grootte van het aparaat? Niet onhandig? Hij past niet in je zak neem ik aan. Of gebruik je em vooral als mobiele tv/recorder oid?

• denyos
RoD ik weet niet of je nog steeds overweegt om een av700 te kopen, maar hier in iedere geval wat informatie over de grootte van het apparaat.

Ik heb mijn archos av700 nu al bijna anderhalf jaar en ben er zeer tevreden over, maar als je hem tevens als mp3 speler wilt gaan gebruiken moet ik je teleurstellen want hij is behoorlijk groot. In mijn jas past hij precies in mijn zak (en dat is een erg grote zak) maar vervolgens gaat mijn jas zo scheef hangen dat het eigenlijk geen optie is.

Gelukkig heb ik zelf altijd een tas bij me als ik in het openbaar vervoer zit (daar gebruik ik hem het meest om video's en muziek te kijken/luisteren, maar zonder tas is het gewoon zeker niet praktisch.

Daar en tegen is het wel zeer lekker kijken op het grote 7" widescreen schermpje.

Strava

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is dan ook meer een videospeler dan een audioapparaat :) En nee, ik heb nooit de intentie gehad deze te kopen aangezien ik iets meer naar audio neig dan naar video :P Ik was gewoon benieuwd, vandaar. Ik hoorde trouwens dat de videokwaliteit van dit apparaat tegenvalt aangezien de resolutie nogal laag is en het scherm groot. Wat vind jij van de videokwaliteit?

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:36:
Het is dan ook meer een videospeler dan een audioapparaat :) En nee, ik heb nooit de intentie gehad deze te kopen aangezien ik iets meer naar audio neig dan naar video :P Ik was gewoon benieuwd, vandaar. Ik hoorde trouwens dat de videokwaliteit van dit apparaat tegenvalt aangezien de resolutie nogal laag is en het scherm groot. Wat vind jij van de videokwaliteit?
Ik heb de Archos en de PSP wel eens naast elkaar liggen, en dan wordt duidelijk dat de videokwaliteit van de AV700 toch een beetje tegenvalt. De schermen hebben ongeveer dezelfde resolutie maar het AV700 scherm is toch wat té groot om daarmee nog scherp beeld tevoorschijn te toveren.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb 'm pas in de MM gezien en is echt 'n bak van 'n beest (bakbeest dus ;) )

Gewoon niet leuk meer om even 'n filmpje op te sneaken. Scherm viel me ook tegen maar, moet
wel zeggen dat er dertigduizend TL-balken boven me hingen waardoor ik 't scherm niet goed kon beoordelen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• denyos
Ik ben eigenlijk zeer te spreken over de kwaliteit van het scherm. Tuurlijk is het geen dvd kwaliteit dat je te zien krijgt, maar de video's zijn zeker goed kijkbaar.

Wat ik zelf wel merk is dat de video's er beter uit zien als je de resolutie wat hoger laat in plaats van de resolutie aan te passen voor het scherm. Dus bij bestanden van 960*720 moet je niet de resolutie omlaag gaan schroeven.

Waarschijnlijk zullen er ondertussen wel betere spelers op de markt zijn maar anderhalf jaar geleden was ik van mening dat het de beste keuze was en daar heb ik nog steeds geen spijt van.

Strava

• RoD
  • Niet online

RoD

Maf, dat zou helemaal geen verschil moeten maken, het zou er hoogstens minder goed uit kunnen zien doordat de speler het niet goed schaalt naar de eigen resolutie. Is het echt merkbaar beter?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb ik ook met m'n Zune...

Foto's op 640 x 480 zijn veel scherper dan 320 x 240 pixels (native resolutie) films niet geprobeerd.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

Misschien dat het converteren voor kwaliteitsverlies zorgt als het slecht geconverteerd wordt... enige reden die ik kan verzinnen. Of weet iemand anders hoe dit kan?

• arene
  • Laatst online: 16:25
Ik heb de tv-versie vorige week gekocht via ebay. Vooral bedoeld voor de kids op de achterbank. We hadden al een Nextbase met video-in. Nu dacht ik dus de Archos aan te kunnen sluiten op de Nextbase om zodoende op beide schermen hetzelfde te tonen. (ben ik eindelijk van die vervelende dvd's in de auto af.)

De Archos kan echter maar of op het eigen scherm of op het externe scherm de film tonen. Maar dus niet op beide tegelijk lijkt het.

Zie ik een optie over het hoofd? Of kan dit echt niet? OF is er een workaround misschien?

Ik baal hier echt van als het niet kan..........

Ik zal Archos ook nog eens mailen.......

• denyos
naar mijn weten kan dit inderdaad niet, maar ik zal er vanavond even naar kijken voor je.

Strava

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad. Je kunt alleen switchen tussen de video out en het interne scherm. Zo werkt het bij alle Archos-spelers van die generatie. Hoe het met de nieuwere zit weet ik niet.
Pagina: 1