BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Schroefmaat is normaal gesproken UNC 6-32 maar je kan ook gewoon risers kopen met metrisch schroefdraad
Alu niet lassen maar ombuigen en aan elkaar klinken
Laat meteen een paar geile vormen (logo's mooie fangrils windows ed) uitlaseren waar je later plexi achter kan plakken ofzo
en kijk hier eens voor leuke ideeën:
http://www.the-cbox.com/
Je kan studiepunten krijgen voor zulke projecten als het wat met je opleiding te maken heeft. Meestal kan je het als keuzevak gebruiken.
[ Voor 114% gewijzigd door Omebas op 26-05-2005 16:49 ]
als je ATX gaat doen, wat ik wel verwacht bij je mobo keuze, dan kun je je huidige moederbord aanhouden voor de maten van de schroefgaten en ben je dus lekker snel klaar
aangezien je bij een mobo ook meestal een ander achterplaatje krijgt voor de aansluitingen.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Wat heeft zijn huidige kast te maken met het plaatje dat bij zijn mobo zit?chucky666 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:53:
wat voor kast heb je nu dan eigenlijk
aangezien je bij een mobo ook meestal een ander achterplaatje krijgt voor de aansluitingen.
omdat die verwisselbaar is voor diegene die bij het mobo zit mischienOmebas schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:59:
[...]
Wat heeft zijn huidige kast te maken met het plaatje dat bij zijn mobo zit?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
This message was deleted
Ik mag toch aannemen dat hij gewoon een rechthoek uit het achterpaneel laat laseren...das toch logischchucky666 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:02:
[...]
omdat die verwisselbaar is voor diegene die bij het mobo zit mischien
Ook daarvoor zijn de exacte afmetingen op form factors site te vinden btw
[ Voor 12% gewijzigd door Omebas op 26-05-2005 17:12 ]
het probleem is het tekenen hiervan in autoCAD of CADdy, coordinanten, lengtes enz....
de voeding komt overigens onderin te liggen in een apart gedeelte, met een plexiglas plaat erover om het af te werken...
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Je weet toch wel dat je normaalgezien dat plaatje met die aansluitingen (I/O shield) uit de kast kan halen? Er is namelijk een nieuwe I/O shield ingesloten bij het moederbord dat je koopt waardoor de aansluitingen dan wel kloppen.DropjesLover schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:36:
ik wil binnenkort een grondige pc-upgrade doen, maar het mobo (asus A8N-SLI) gaat nu niet passen in mijn huidige kast (andere layout van de aansluitingen aan de achterkant).
[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 26-05-2005 17:16 ]
trouwens, @ formfactors staan wel de gaten aangegeven van het mobo, maar niet exact. ik bedoel dan van zoveel mm vanaf een punt en x en y richting... bij dat plaatje dus wel
BThGvNeOA
eigenlijk wilde ik niets van mn oude kast gaan gebruiken, deze wil k nog verkopen (aan bijv. mn zussie
BThGvNeOA
Ow, en vergeet geen pics te maken van je werk
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
in t begin werd gezeg dat k alles beter aan elkaar kan klinken, maar hoe maak k dan mn bovenplaat, voorkant en achterkant vast? k wilde eigg alles op een eigengemaakt frame maken, gemaakt van hoekprofielen, maar liever vierkant-profielen (t moet wel stevig zijn). t frame is natuurlijk ook van aluminium...
BThGvNeOA
dan zou ik gelijk autobanden ofzo eronder tweaken
"Stilte, een gat in het geluid...."
Verwijderd
Ik zou die niet klinken, maar lijmen. je zult waarschijnlijk wel een goeie lijm vinden (weet er geen prijs van). Lijmen heeft als voordeel dat je geen gat boort en dus geen verzwakking in het materiaal aanbrengt. Het uizitch wel waarschijnlijk ook mooier zijn, en je kan vlakker werken, bij klinknagel steekt er altijd iets uit (ook al is het maar een mm of 2). Je kan natuurlijk ook altijd eens vragen in uw stagebedrijf
Met CAD en laser hheb ik geen ervaring
Voor de afmetingen waar de schroeven van voor het mobo vat te zetten, meet ze op op het mobo en zet ze dan uit, zorg wel dat je mobo geen contatc maakt met het Aluminium.
Die drives kan je opmeten, dan weet je de afmetingen en moet je enkel nog ff rekenen
dat handvat, zou ik vastzetten met 4 klinknagels. hoewel ik niet echt snap wat voor een systeem het is
die uitneembare deur, 4 buisjes en 4 staven. dan zet je buisjes vast waar je kan in je tower en dan bevestig je de staafjes op het paneel. dan moet je enkel die staafjes in de buisjes schuiven. misschien wel een schroef voorzien om het tegen te houden. (zodat het paneel op zen plaats blijft)
Verder veel succes.
edit: voor die laser moet je eens zeggen hoe die machine werkt. wat er beweegt, hoe die je tekening inleest, etc.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 18:50 ]
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
ik denk da k voor die deur n soort grendel maak, das wat makkelijker te maken als n heel slotje met veer er in (want die veer moet weer aan de deur vast komen)
het geheel wordt van 2 mm dik aluminium, dus het gewicht zal wel meevallen...
het boren van gaten er in zal op zich niet zo uitmaken, maar het is wel lastiger, aangezien de schroeven in n boutje moeten grijpen (anders heeft t geen zin
[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 27-05-2005 09:08 . Reden: typo ]
BThGvNeOA
Verwijderd
gemaakt van 4 mm dik alu-plaat en de bovenkant van 5mm.
[CM] volgt nog wel, pics zijn al oud, ben nu zover dat ik bijna kan gaan polijsten.
iig krijg je uit deze pics een idee. Ik kan je in ieder geval wel zeggen dat er, bij mijn kast tenminste, errug veel tijd in gaat zitten.
suc6 ermee
tis n beetje anders van opzet als mijn (toekomstige) bakkie, maar zet me wel meteen aan t denken ivm design!!! en voor het polijsten, zou je zo'n aluminuim bakkie niet ook kunnen laten zandstralen? dan wordt ie niet glanzend maar eerder mat...
k heb wel 1 vraagje, hoe zet je je pci-kaarten vast? k zie geen ruimte voor n schroefje. of is het pci-slot waar ze in zitten sterk genoeg?
[ Voor 25% gewijzigd door DropjesLover op 27-05-2005 11:52 . Reden: ff wat vergeten... ]
BThGvNeOA
Verwijderd
De Pci kaarten zitten niet echt vast, maar de plaat is 4mm dik. en het lipje dat aan zo'n kaart zit, zeg maar waar het schroefje normaal vast zit, zit min of meer klem in die gleuf met speling van ong. 1mm
En de tekening is gemaakt in Inventor, de nieuwe 3d versie van autocad zeg maar.
en zandstralen is volgens mij niet ene optie, is meer voor onvlakker smerige ding, zoals wanneer er roest op zit. Wat eventueel mogelijk is, is anodiseren. Kost ong 70 a 80 euro. Er komt dan een oxide laag op het aluminium dat harder is dat het hardste staal, ook nooit meer last van krassen. Nadeel is dat je voor alle onderdelen het zelfde alu moet gebruiken ivm kleurverschil en dat de lassen dan ook opvallen, na anodisering.
Ik ga hem polijsten/borstelen en met blanke lak bewerken, dat moet de meeste vingerafdrukken voorkomen.
Kzal spoedig ff de nieuwere pics uploaden
kijk anders ff op www.alu-case.tk geen echte site, staan alleen een paar foto's
Verwijderd
Ik zie dat je aan de achterkant van je kast 2 sleuven hebt voor graka en pci uitgangen, komen daar nog meer bij?
Er is anders geen plaats meer voor uitbreidingen.
Digital Media Junkie
Verwijderd
netwerk heb ik nu al 1000 mbit op mobo zitten, inbelmodem hoop ik nooit meer te hoeven gebruiken. Eventueel nog een soundblaster erin in de toekomst. Meer dan 1 heb ik eigenlijk niet nodig. Anders is het een kwestie van de zaag pakken en er een bij maken
Verwijderd
je zou verstelt staan van de metaallijm die nu op de markt is.heb niet zo veel vertrouwen in lijm
Voor die CAD, tot zover ik weet, moet je enkel de buitenomtrek tekenen en dat in 1 stuk. Je kan dat dus in autocad doen. dan slaag je het gewoon op als een .dxf . Ik weet wel niet of het werkt, dus best eerst een uittesten
Verwijderd
euh... ja moet ik nog wel hebben, maar die heb ik dan als inventor bestanden. En wat betreft HDD's, ik heb het bracket uit mijn oude kast gebruikt.pretorian_nl schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:43:
jentuh, heb je anders goede tekeningen (of de maten) van de pci sloten, hdd en andere algemene onderdelen. Wil zelf binnenkort namelijk ook eens aan de alg.
ok, maar dan kan ik het zelf ook wel. Gaat mij inderdaad vooral om maten van pci, drives fans e.d.. Kan ik een virtuele kast bouwen voordat ik hem laat snijden.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:45:
[...]
euh... ja moet ik nog wel hebben, maar die heb ik dan als inventor bestanden. En wat betreft HDD's, ik heb het bracket uit mijn oude kast gebruikt.
Digital Media Junkie
Verwijderd
zal me inhouden haha, maar is allemaal bedoeld als zijnde tips voor TS
maar goed, misschien toch maar een Cip maken, anders moet ik nog zo lang w88 voor ik het met iedereen kan delen
Is te verwachten als je een foto plaatst van iets wat er zo mooi uitziet. Een CIP zou ik ook zeker op prijs stellen. Oh jee nu ga ik er zelf ook in meeVerwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 12:23:
Hmm ja lijkt inderdaad te gebeuren...
zal me inhouden haha, maar is allemaal bedoeld als zijnde tips voor TS
maar goed, misschien toch maar een Cip maken, anders moet ik nog zo lang w88 voor ik het met iedereen kan delen
Verwijderd
Maar denk dat TS zijn vragen wel zijn beantwoord
btw, voor de exacte maten van het mobo en voeding, check http://www.formfactors.org/
voor overige maten kijk gewoon op de sites van de fabrikanten van hdd's en andere drives... tenminste zo heb ik het gedaan... verder helpt t echt mega goed om eerst n schets te maken van indeling en vormgeving, voordat je als n idioot
BThGvNeOA
in ieder geval de maten (alles in mm):
moederbord matx (245x245x3) omdat ik matx kast ga maken, atx is volgens mij ongeveer 340
psu 150x140x86
hdd 101,6x147x26,1
dvd 148x190x42
fan1 120x120x25 (papst, allemaal 25mm dik)
fan2 80x80x25
cpukoeler 116(l)96(w)75(h) = thermalright 90c
[ Voor 35% gewijzigd door pretorian_nl op 29-05-2005 14:08 ]
Digital Media Junkie
edit: ik had per ongeluk op verstuur gedrukt, zin was nog nie af
[ Voor 47% gewijzigd door The_Scarabial op 29-05-2005 14:22 ]
Digital Media Junkie
verder wil k best mn CAD zooi delen, maar da moet k maandag dan ff uploaden... (hoe doe je dat eigg hier? k heb geen eigen site om naar te verwijzen...) k zet het gewoon in dxf formaat, daar kunnen alle CAD progsels wat mee..
BThGvNeOA
SuperDropjesLover schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:16:
...zet het gewoon in dxf formaat, daar kunnen alle CAD progsels wat mee..
en het enige wat over een laser te zeggen is, is dat hij verwarmt en dat kan soms wat nadeliger zijn. Maar wanneer het materiaal niet te dik wordt genomen zul je daar nauwlijks last van hebben.
Digital Media Junkie
dalijk thuis alles uitknippen en in elkaar passen of het goed zit. morgen dan hopelijk de tekeingen naar de mensen die over de laser gaan sturen & laten uitlaseren!!!! pics volgen zeker
BThGvNeOA
k krijg net te horen dat mijn futuristische design helemaal niet uitvoerbaar is!!!!!!!
oftewel: vetter systeem ontwikkeld voor het vast zetten van pci kaarten! maar ook geen deurtjes meer mogelijk, alleen maar "gewoon" uitneembaar... en alleen nog maar rechte hoeken L vorm
maarja dat krijg je als je n eigen kast maakt zonder de maximale/ minimale maten te weten
goeie tip voor iedereen die ook es n eigen kast wil maken -> zoek eerst de standaard maten op en ga daarna vragen wat de minimale & maximale afstanden zijn om bijv te zetten & knippen/ zagen!
meer info volgt
BThGvNeOA
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
bij 2 keer een haakse bocht komt de plaat tegen de machine aan, uit eindelijk stond een collega van mij met een hamer de juiste vorm erin te slaan, en dan ben je zelf nog wel zo voorzichtig om niet te veel krassen te maken
dus idd, the bigger the problem, the bigger the hammer
Verwijderd
Volgens mij krijg je bij (bijna) elk moederbord een nieuwe I/O backplate. Als het goed is zit de oude in je kast aan de randen met een paar puntjes aan het frame van je kast vast. Die kun je zo losknippen (of dremelen) zodat je de nieuwe backplate erin kan drukken.DropjesLover schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:36:
ik wil binnenkort een grondige pc-upgrade doen, maar het mobo (asus A8N-SLI) gaat nu niet passen in mijn huidige kast (andere layout van de aansluitingen aan de achterkant).
Correct me if I'm wrong.
de grootste verandering is dat de pci-kaarten nu met n schroefje EN met n verschuifbaar plaatje op hun plaats worden gehouden. voor de rest is het design lekker vierkant te worden, hopelijk gaat dat in gebruik geen problemen opleveren ivm uitstekende connectoren
foto's volgen asap
BThGvNeOA