Op één van m'n servertjes met IDE schijven heb ik dit gevonden na een powerfail:
gevolgd door
mdstat geeft niets
dit is de raidtab:
Vanalles geprobeerd, eveneens geprobeerd het spul in degraded mode te starten door markeren van hdc1 als failed maar ook dit bleef dezelfde foutmelding geven als bovenaan (could not import....)
Iemand enig idee, normaal gezien zoek ik hier zelf wat langer op maar ben laatste tijd heel weinig met Linux MD bezig geweest en iemand heeft dringend data nodig van op de md0. En ik wil niet beginnen vanalles uitproberen met als risico deze gegevens te verliezen. Dus daarom vraag ik op beide blote knietjes de hulp van de experts hier...
code:
1
2
3
| end_request: I/O error, dev 16:00 (hdc), sector 4
hdc: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdc: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=6, high=0, low=6, sector=6 |
gevolgd door
code:
1
2
3
4
| md: md driver 0.90.0 MAX_MD_DEVS=256, MD_SB_DISKS=27 md: hdc1 has zero size, marking faulty! md: could not import hdc1! md: autostart hdc1 failed! |
mdstat geeft niets
code:
1
2
3
| Personalities : read_ahead not set unused devices: <none> |
dit is de raidtab:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| raiddev /dev/md0
raid-level 1
nr-raid-disks 2
nr-spare-disks 0
chunk-size 4
persistent-superblock 1
device /dev/hdc1
raid-disk 0
failed-disk 0
device /dev/hdd1
raid-disk 1 |
Vanalles geprobeerd, eveneens geprobeerd het spul in degraded mode te starten door markeren van hdc1 als failed maar ook dit bleef dezelfde foutmelding geven als bovenaan (could not import....)
Iemand enig idee, normaal gezien zoek ik hier zelf wat langer op maar ben laatste tijd heel weinig met Linux MD bezig geweest en iemand heeft dringend data nodig van op de md0. En ik wil niet beginnen vanalles uitproberen met als risico deze gegevens te verliezen. Dus daarom vraag ik op beide blote knietjes de hulp van de experts hier...