Toon posts:

[XP] Computer hangt 1 minuut tijdens het opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen zoveel mogelijk informatie te geven.
Ik wilde laatst mijn PC uitzetten en toen liep deze vast. Nu drukte ik de reset knop in met als gevolg dat de pc opnieuw opstart. Dit loopt allemaal goed totdat ik het scherm kreeg waarop staat windows wordt gestart (dit is dus direct na het zwarte scherm met het lopende balkje ;)). Hier bleef de PC echter haken en na ongeveer 1 minuut starte de pc door/verder op. Ik kreeg welkom te zijn en daarna mijn bureaublad. Tijdens het lopen van windows merk ik ook geen performance verlies o.i.d.. Het is echter niet zo dat ik ervoor nog iets geinstalleerd had of wat veranderd had.
Wat ik al geprobeerd heb
- de FAQ op tweakers voor bootproblemen
- selectief opstarten (op allerlei manieren)
- adaware scan (op een cookie na niks gevonden)
- search and destroy scan (op DAP ads na ook niks gevonden, maar dat stond er al ruim ervoor op)
- norton 2005 systemworks premier win doctor (niks noemswaardig, gevonden problemen opgelost echter geen oplossing voor het probleem). Hoe zou ik dit kunnen gaan oplossen?

Verwijderd

Het probleem is dus dat hij tijdens het opstarten 1 minuut lang blijft hangen ?

Pak wat te drinken in die tijd of ga naar de wc oid :Y)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:40

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Neem eens een kijkje in je boot log. Misschien dat daar wat vreemds in staat.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-04 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Of doe eens een scandisk op je HD's. Had het laatst ook bij iemand bleek er een aantal Bad Blocks te zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Microsoft Bootvis 1.3.37.0

• Trace
• Next Boot + Driver Delays
• vink 'Shutdown before tracing' aan
• duw op OK

Hierna krijg je een keurige log met grafiekjes waaraan je precies kunt zien waar de vertraging ontstaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Rone op 26-05-2005 16:37 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Ik pas je titel nog even aan, hangen zegt zo weinig :)

Verwijderd

Topicstarter
@Meurby: leuk, maar soms moet ik echt heel even 1 klein dingetje opzoeken en dat is 't wel zo fijn als ie snel opstart

@madmark: waar zou ik dat kunnen vinden O-)
@r00n187: geinstalleerd e.d., op eens is er gewoon helemaal niks, geen cpu gebruik of disk I/O. Opeens dan een klein piekje in CPU en dan weer even compleet niks. Dan start ie door en dat zie je dan ook gewoon. Ik heb ook even optimaliseren gepakt en daar is ie nu al 5 min mee bezig :P

@Darkside: goed idee, zo even doen

Verwijderd

probeer eens sfc /scannow

dit kijkt of er windows files beschadigd zijn

Verwijderd

Topicstarter
@Darkside: geprobeerd, helaas geen resultaat
@Ph0enix: idem, helaas
Aan alleen een bootvis grafiek heb ik zelf niet zo veel, hoe kan ik het nu verder proberen op telossen

Verwijderd

Topicstarter
[24 uur later, dus mag even op m'n eigen post reageren toch?]

Ook het terugzetten betreffende de regsupreme pro backups van die dag werkte niet

Verwijderd

Heb een tijd geleden exact hetzelfde gehad.

Pc die al langere tijd goe werkte hing inens potvast, resetten was de enigste oplossing.

Vanaf toen duurde het booten enorm lang... bootvis gaf geen duidelijke aanwijzing aan wat het lag.

Dan zelf eens beginnen proberen met alle insteekkaarten eruit te halen, dat waren een NIC en een SB128. Zonder kaartjes boot hij plots als een speer...

NIC erin, blijft goed booten, SB er terug bij, traaaaaaaaaaaaaag... en het gekke was dat de kaart nog wel steeds goed geluid produceerde.

SB128 is er nu uitgegooid en ze zit een ander soundkaartje in en nooit meer een probleem gehad :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het advies. Echter heb ik netwerk/sound e.d. allemaal on-board. Het vage is dat ik ook nog een Windows XP x64 heb draaien (geinstalleerd alvorens dit hele gedoe begon) en dat ik daar geen enkel probleem ondervindt

Verwijderd

Heb je al dat onboard gedoe al eens uitgezet dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Neej, promise driver en fasttrack staat zoiezo uit want die gebruik ik niet. Is het handig om het te proberen, want het is gwoon van de een of de andere dag en m'n 64-bits xp werkt nog wel normaal. Ik heb er ook even aangedacht om op te starten met zo min mogelijk services, welke services moeten nou ECHT aanblijven?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook een update naar SP2 helpt niet (srry, maar ik kon 't vorige bericht op wat voor manier dan ook niet editen)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Rest mij format C:?

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf maar proberen, bij een echte tweaker is format C:\ tenslotte 't laatste wat ie doet. ook het uitschakelen van AL het onboard gedoe heeft geen effect
Pagina: 1