Ik heb een probleempje
Ik heb een JComboBox in een JPanel staan. de combobox is gekoppeld aan een mysql database en die leest de variabele uit een kolom. Dit werkt allemaal. Nu wil ik alleen dat als ik een variabele heb gekozen uit de combobox, dat de rest van het formulier de andere data uit de database tabel krijgt en deze automatisch in de textfields komt te staan.
het is een soort van klanten systeem, als je op een klant klikt, wordt de rest van de informatie automatisch al ingevuld in de velden.
dit is de methode die ik gebruik voor de combobox:
ik heb geprobeerd om in de while-loop dit neer te zetten:
maar ik kreeg toen een error: nullpointerexception.
het was namelijk het idee om die hiddenfield weer uit te lezen en daar een nieuwe query mee te maken...
kan iemand mij op weg helpen hiermee? Ben namelijk geen java expert...
Ik heb een JComboBox in een JPanel staan. de combobox is gekoppeld aan een mysql database en die leest de variabele uit een kolom. Dit werkt allemaal. Nu wil ik alleen dat als ik een variabele heb gekozen uit de combobox, dat de rest van het formulier de andere data uit de database tabel krijgt en deze automatisch in de textfields komt te staan.
het is een soort van klanten systeem, als je op een klant klikt, wordt de rest van de informatie automatisch al ingevuld in de velden.
dit is de methode die ik gebruik voor de combobox:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| public void haalArtikel(){ Statement s; ResultSet rs = null; Database database = new Database(); try { database.openCon(); s = database.connection.createStatement(); rs = s.executeQuery("SELECT * FROM `order`"); if (rs != null) while ( rs.next() ) { cmbKLijst.addItem(rs.getString("order")); } s.close(); database.sluitCon(); } catch (SQLException e) { System.out.println("Error: " + e); } } |
ik heb geprobeerd om in de while-loop dit neer te zetten:
Java:
tfID is een hiddenfield1
| tfID.setText(rs.getString("id") ); |
maar ik kreeg toen een error: nullpointerexception.
het was namelijk het idee om die hiddenfield weer uit te lezen en daar een nieuwe query mee te maken...
kan iemand mij op weg helpen hiermee? Ben namelijk geen java expert...
[ Voor 6% gewijzigd door urkelman op 26-05-2005 16:13 ]