Toon posts:

[HTML] word-wrap forceren in Opera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al gans de namiddag te zoeken op dit probleem, maar geen resulaat.

Situatie:

2 tabellen alletwee gegenereerd door PEAR.
In de eerste tabel kan men een soort kalender bekijken; in de eerste kolom staat de naam van de persoon in de bovenste rij de dagnummers en in de 2e rij de namen van feestdagen.
Bedoeling is dat men vakantieaanvragen kan bekijken.

Structuur:
 12
  Replacement 1st Jan.

- de tabel heeft een vaste breedte ingesteld
- de eerste cel heeft geen breedte ingesteld
- alle andere cellen hebben een breedte van 20px ingesteld

In FF,IE en NS zullen de cellen met een feestdag de tekst wrappen, alle cellen met width=20 zullen zo groot blijven en de eerste cel zal verkleinen. Dit is wat ik wil.

Echter in Opera (7) zal de tekst niet gewrapped worden over meerdere lijnen, maar zal die bewuste cel vergroten zodat alle tekst erin past.
De grootte van de eerste cel zal niet groter zijn dan de tekst die erin staat
code:
1

Ik heb al gezocht op t.net en google om toch een word-wrap te forceren, maar de dingen die ik ben tegengekomen werken niet.
wat heb ik al getest :
- via css alle td elementen word-wrap: word-break gegeven (ging enkel in IE en was niet wat ik wou)
- via css alle td elementen word-wrap: break-all gegeven (deed niets of niets zichtbaars)
- eerste cel een width van 100% gegeven (daardoor werden alle cellen kleiner dan 20px)
- eerste cel een width van "*" gegeven (ik heb ergens gelezen dat dit niet ondersteunt zou zijn)

Is er een manier om dit op te lossen, of hebben Opera gebruikers pech?

stukje htmlcode:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  <table width="100%" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" class="Calendar" align="center">
    <tr>
        <th>&nbsp;      </th>
        <th width="20" align="center">1     </th>
        <th width="20" align="center">2     </th>
        <th width="20" align="center">3     </th>
      </tr>
      <tr>
            <td>&nbsp;      </td>
            <td width="20" align="center">&nbsp;        </td>
            <td width="20" align="center">&nbsp;        </td>
        <td bgcolor="#FFCC99" width="20" align="center">Ascension Day       </td>
      </tr>
</table>