Toon posts:

[PHPtriad] na installatie geen localhost gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het leek mij een basic probleem, maar consultatie van search en google leverde weinig op.

Probleem: op mijn windows xp-bak (draait op de I-schijf) heb ik PHPtriad geïnstalleerd in de C-schijf. Dat gaf hij aan (dat hij op C geïnstalleerd wilde worden), en ik heb het maar zo gelaten omdat ik anders wellicht Apache nog moet herconfigureren ofzo. Sowieso wil ik die schijf evt later in een andere computer stoppen die dan dus als webserver moet draaien.

Na installatie draaien Apache en Mysql. In mijn router heb ik poort 80 naar mijzelf geforward. Wil ik echter naar http://localhost, dan doet hij niks. Hij blijft "wachten op localhost..." en vindt niets. Dit zou erop duiden dat Apache niet draait ofzo, maar die draait echt wel.

Wanneer ik mijn browser via anonieme proxy laat surfen en mijn externe IP intik, geeft mijn firewall wel netjes aan dat Apache wordt gecontacteerd van buitenaf, en of ik daar toestemming voor wil geven, hetgeen ik uiteraard doe. Vervolgens hier hetzelfde effect: hij blijft wachten, zonder resultaat.

Wie weet een mogelijke oplossing(srichting)?

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 20:55
Wat zegt de error log van apache?

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

Verwijderd

Topicstarter
Ik had iets uitgebreider vooronderzoek moeten doen; ik wist niet van het bestaan van de error logs. Hij zegt: "[Thu Feb 07 17:06:27 2002] [error] Cannot remove module mod_php4.c: not found in module list"

google op de fout geeft zulke antwoorden:
"Note that if there's a ClearModuleList directive after the LoadModule, you'll have to either move the LoadModule after the ClearModuleList or add: AddModule mod_fastcgi.c"
werkt out-of-the-box, zeggen ze dan...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 16:13 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

in php heb je "localhost" instesteld? of iets anders (je hostname die resoved naar je externe ip)

Kent je router nat loopback? zonee ( kom heel vaak voor, maar specificeer je router en zoek dit op)) dan kun je niet van binnenuit via je router naar je webserver connecten.

werkt 127.0.0.1 wel?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:14:
in php heb je "localhost" instesteld? of iets anders (je hostname die resoved naar je externe ip)

Kent je router nat loopback? zonee ( kom heel vaak voor, maar specificeer je router en zoek dit op)) dan kun je niet van binnenuit via je router naar je webserver connecten.

werkt 127.0.0.1 wel?
nee, mijn router kent dat niet, maar ik dacht dat dat ook niet uitmaakte als je verbindt met localhost. Wel als je je externe ip ingeeft, vandaar dat ik hierboven schreef dat ik dat via een proxy had geprobeerd om de router nat loopback-beveiliging te omzeilen. maar 127.0.0.1 werkt niet, mijn interne ip 192.168.1.8 ook niet.