Toon posts:

[Laptop] Sony Vaio A-series; een goede keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.225 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
ik ben op zoek naar gebruikers / ervaringen van de Sony Vaio A-series.
Aangezien deze serie nog vrij nieuw is, is er tot op heden nog niet veel gepost over deze prachtige laptops. Hopelijk kunnen in dit topic wat ervaringen uitgewisseld worden.

Sinds niet al te lange tijd heb ik als student eindelijk een dak onder mijn hoofd in Amsterdam. Aangezien ik de weekend nog wel vaak thuis ben en veel achter mijn pc dien te werken (studie en werk) is het voor mij noodzakelijk geworden om een laptop aan te schaffen. Aangezien ik mijn wat verouderde pc de deur uit ga doen, wil ik een goede vervanger, een dekstop replacement. Ik heb het nooit zo gehad met laptops, vanwege de wat kleinere schermen. Totdat ik de 17" notebooks tegen kwam...
Ook omdat ik vaak bezig ben met ontwerpen voor mijn werk had ik tot dusver nog niet (zonder actief te zoeken) een scherm gevonden waar ik deze werkzaamheden ook op kon doen. Totdat ik de Vaio schermen tegen kwam...
Mijn oog is dan ook gevallen voor de A-serie van Sony Vaio, met prachtige 17" schermen. Het is voor mij niet noodzakelijk dat een laptop een goede batterijduur heeft, ik zal deze 99% van de tijd aansluiten op een adapter. Belangrijker is een mooi scherm en een lekkere snelle bak. De A-serie is dan ook niet interessant voor mensen die niet mobiel hoeven te zijn: de batterij zal iets langer dan een uur meegaan en het gewicht wil je ook niet de hele dag mee sjouwen.
Voor mij lijkt deze serie op het eerste oog wel precies wat ik zoek.

Informatie A-serie
Momenteel zijn er 3 uitvoeringen op de Vaio website: VGN-A317M, VGN-A417M en de A317S. Via de pricewatch zie ik overigens meer uitvoeringen staan.

Processor: Intel® Pentium® M-processor 740 / Intel® Pentium® M-processor 750
Scherm: 17" X-black LCD (1440x900).
Geheugen: 512 MB
Harde schijf: 80 gb / 100 gb
Videokaart: ATI MOBILITY RADEON™ X600 met 256 MB HyperMemory™
Writer: Double layer DVD±RW

Wat fotootjes..
Afbeeldingslocatie: http://www.smsafzeggen.nl/redlinq/vaioaserie.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.smsafzeggen.nl/redlinq/vaioaserie2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.smsafzeggen.nl/redlinq/vaioaserie3.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.smsafzeggen.nl/redlinq/vaioaserie4.gif

Meer informatie
Sony Vaio Nederland: http://vaio.sony-europe.c...l_NL&category=VN+A+Series
SonyStyle.com: http://www.sonystyle.com/...s_A_Series&Dept=computers

Tot nu toe heb ik het meeste interesse in de A417M. Deze kost op dit moment € 1726,03, een aardig bedrag. (Gelukkig) wacht ik nog even een maandje om nog goed rond te kijken. Enkele vragen die nu naar boven komen drijven.
- Wat is precies het verschil tussen een WUXGA en een WXGA scherm?
- Ik heb een oude iPod, de eerste versie. Die heeft zeg maar het grote firewire stekkertje, terwijl er op deze serie alleen een kleine ingang zit. Zijn er firewire snoertjes met een kleine en grote stekkertjes aan beide kanten?
- Een resolutie van 1440x900: wordt de tekst nog leesbaar op een 17" scherm?
- Iemand de A-serie al in een winkel gezien?
- Is een extra 2 jaar garantie via Sony boven op 1 jaar garantie aan te raden? Dit is namelijk erg prijzig (rond de 290).

Zullen vast nog wat vragen in de loop van de tijd komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met zo'n mooie startpost hoop ik natuurlijk wel op zijn minst enkele reacties te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Leuk maar prijzig ding, Ik zou zelf meer voor de Dell inspirion 9300 gaan ( wxuga, nvidia 6800 go 256mb _/-\o_ ,alleen geen x-black. Maar ik verkies toch altijd nog een 6800 go :9~ met true life scherm over x-black met x600 128 ( wat eigenlijk gewoon een 9600 pro is). ;)

Trouwens over ( hopelijk O-) ) een kleine tijd komt de asus V71 :9
Misschien is die wat meer voor jou.

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verkies op dit moment een Vaio boven de Dell; die schermen doen het toch echt voor mij. Aangezien ik niet (of echt maar heel soms) zal gamen op de notebook, lijkt een zware grafische kaart beetje overkill voor mijn eisen. Naast de schermen vind ik ook het gehele ontwerp van Sony net wat mooier dan de Dell.

De Asus heeft weer geen 17" scherm, iets wat ik juist toch wel heel lekker vind.
Zojuist een mail gekregen dat vandaag de A417M binnen is gekomen in RAF Amsterdam, zo maar even een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren langs geweest bij de winkel om de Vaio's te bezichtigen. Echt heel mooi, de A-serie heeft precies een mooi formaat. Toch moet ik ook zeggen dat de FS-serie mij positief verrast heeft. Wordt nog een moeilijke keuze denk ik.
Iemand die nog het antwoord weet op deze vragen:
- Ik heb een oude iPod, de eerste versie. Die heeft zeg maar het grote firewire stekkertje, terwijl er op deze serie alleen een kleine ingang zit. Zijn er firewire snoertjes met een kleine en grote stekkertjes aan beide kanten?
- Is een extra 2 jaar garantie via Sony boven op 1 jaar garantie aan te raden? Dit is namelijk erg prijzig (rond de 290).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 22:19
- Extra garantie zou ik niet doen, maar kan soms wel handig zijn. Lijkt me een persoonlijke keuze. Mijn motto: Als hij het 1 jaar goed doet, dan zal het 2e jaar ook wel gaan.. Echter is het wel zo dat reparaties aan laptops snel in de papieren gaan lopen...
- Firewire-kabels zijn er ook met een grote aan de ene en een kleine aan de andere kant.
- Verschil tussen WXGA en WUXGA is:
WXGA staat voor Wide eXtended Graphics Array en ondersteunt een resolutie van 1366x768.
WUXGA staat voor Widescreen Ultra eXtended Graphics Array en ondersteunt een resolutie van 1920x1200 met een 16:10 ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
De garantie zou ik zeer zeker wel doen omdat er nul komma nul te repareren valt aan een notebook.
Ik heb het toch al een aantal keer meegemaakt dat een notebook problemen gaf na het eerste jaar.
En als je hem dan moet laten repareren dan ben je soms aan onderzoekskosten al een dikke 100 euro kwijt zonder dat er nog maar iets gemaakt is.

Let er wel op dat niet alle zaken onder de garantie vallen. Dv de accu krijgt in veel gevallen maar een paar maandjes garantie.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
_bas_: no offence, maar dan heb je in jouw geval het gewoon verkeerd aangepakt. Ook na een jaar kan je prima alles op garantie laten repareren, ook al heb je maar gekozen voor 1 jaar garantie :). Extra jaar garantie boven die 2 jaar is imo dus zwaar overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Sinds een week heb ik de VAIO VGN-A417M
ik ben er zeer tevreden over, de accu gaat bijna 2 uur mee

Ik was alleen zo slim om meteen een eigen versie van Windows XP Pro erop te zetten, en nu ben ik alle preinstalled software kwijt

Iemand een idee, hoe ik weer aan die software kan komen???

De muis die erbij geleverd wordt is ook zeer fijn, en lekker draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 18:09
die A serie weet ik niet precies, maar die FS serie heeft een verdomd irritante keyboard layout by default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardtarget schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:16:

Ik was alleen zo slim om meteen een eigen versie van Windows XP Pro erop te zetten, en nu ben ik alle preinstalled software kwijt

Iemand een idee, hoe ik weer aan die software kan komen???
Hahaha ik had het zelfde probleem, de meeste software kan je gewoon weer via de VIAO site afhalen...
Even derna toe surfen, je serienummer intoetsen, en je hebt je drivers , de utilities enz.
Maar het moest hoe dan ook gebeuren, 9/10 preinstalled software is bloatware , of heb jegewoon weg niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En over sony laptops, zijn gewoonweg de beste, voor mij dan.
Heb een hpnc6000 gehad, hp nc4000, en nu de de sony vgn-b1XP; wil geen andere laptop meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:33:
En over sony laptops, zijn gewoonweg de beste, voor mij dan.
Heb een hpnc6000 gehad, hp nc4000, en nu de de sony vgn-b1XP; wil geen andere laptop meer..
Nogal ongefundeerde uitspraak als je slechts 2 merken hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zou geen Dell pakken, deze zijn niet studentproof (laptoptesten @ meest gelaptopniseerde hoge school in België). Dell had 12 laptops aan de docenten gegeven en deze zijn al snel getrasht, laat staan als de studenten...

Vaio's zijn redelijk zeldzaam bij ons op de hoge school, deze toestellen zijn ook niet ideaal, hier en daar eentje dat halfwerkend geleverd is. Ze staan bekend voor hun "blinkende schermen" en mooi design.

Garantie/service/RMA-afhandelingen is een van de belangrijkste dingen bij een laptop, als je laptop op RMA moet:
- hoe lang blijft die weg? (5 dagen beloven en 3 weken tot 3 maanden weg bij Toshiba)
- kunnen ze wel laptops herstellen? (en niet zoals Toshiba 2x achter elkaar RMA om de juiste harde schijf in te schroeven)
- zeiken ze veel over allerlei dingen of doen ze juist goed? (bv iemand had een Acer op RMA gestuurd, mobo's worden niet meer gemaakt, ander mobo met snellere grafische kaart erin steken)

Beware of RMA and service: anders ga je zo naar school...
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/router-mods-2.jpg
met de "lapbak" om toch de labo's te kunnen volgen.

Is de laptop van "levensbelang" in je opleiding of is het maar een toestel om wat te typen en gamen? Bij ons moet je zelfs niet meer in de labo's komen als je geen laptop heb.

Dell: niet docentproof, laat staan studentproof.

Toshiba: nationale boycot door het onderwijs in de Benelux, de student weet waarom!
[rml]rapture in "[ Ervaringen] Toshiba Satellite M30"[/rml]

Acer: veel specs voor lage prijs, maar er zitten oververhitte types tussen en er zitten ook veel met gebarsten behuizing.

IBM: meest studentproof materiaal ooit gezien en pracht-service. Over utp-kabel struikelen en die laptop (die aan staat) vliegt, gegarandeerd geen schade. 20 van de 400 stuks is eens op RMA geweest, de volgende werkdag komt iemand van IBM op onze hoge school langs om de laptop te herstellen. 1 nadeel, design, bijnaam brooddozen.

Als een laptopfabrikant wilt bewijzen in de EU, regel een deal met de hoge school. www.pih.be
Toshiba en IBM zitten dit jaar zwaar te duelen in prijs, specs en service. www.signpost.be/pih (ze kiezen terug voor Toshiba, wegens nog betere specs/prijs-verhouding dan Acer. Ze spelen met de voeten van de fabrikanten om de beste prijs te krijgen)

[ Voor 44% gewijzigd door rapture op 04-06-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al zijn het beauties, de prestaties vallen toch enigzins tegen en de prijzen zijn vergeleken met de concurrentie aan de hoge kant. Het scherm, wat in de winkel ontzettend mooi is vanwege de glanzende laag, is in een wat lichtere omgeving heb ik gemerkt toch enigzins irritant omdat het spiegelt. Ik zou persoonlijk voor een mat scherm gaan, en een product met wat meer prijs / kwaliteit verhouding, zoals de Acer 8103 of de Asus V6. Je betaalt naar mijn gevoel teveel voor design bij een Vaio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuk dat de discussie nu een beetje op gang komt...
Ik heb voor mezelf bijna helemaal de keuze gemaakt om voor een Vaio te gaan. Ik zit nu alleen te twijfelen tussen de A-serie en de FS-serie. Voor die paar centimeters (en een betere grafische kaart, waar ik niet veel gebruik van zal maken) betaal je toch een paar honderd euro meer. En daarbij is de FS-serie wel degelijk goed draagbaar, iets waar ik eerder nog niet heel erg naar keek.
Eigenlijk is een laptop nooit echt een optie geweest voor mij, maar het gaan op kamers en na het zien van de Vaio's ben ik mijn mening gaan herzien ;)

@ hardtarget: al veel getest op je Vaio? Spellen, zware applicaties, dvd's branden, etc? Gebruik je de notebook vooral voor thuis gebruik, of reis je er ook veel mee?
Denk dat ik zelf ook eerst alles d'r af gooi om vervolgens zelf XP opnieuw te installeren, heb het zelf nooit zo op al die extra software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om de Sony Vaio VGN-A417M te kopen, had hem al bijna gekocht ...echter een paar dingen hielden mij tegen.

* Geen "dode pixel" garantie zonder bijbetaling van 175 euro voor 1 dag!
* Sony staat niet toe om zelf een andere harddisk te plaatsen (dan vervalt de garantie)

Vooral dat laatste vind is erg lastig als je zoals ik altijd een reserve harddisk bij de hand hebt met het complete opstartbare systeem.
Dit is handig als de harde schijf kapot gaat, of als de software problemen geeft...

Een prachtig beeld en de hardware is prima. (SATA harddisk)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIQ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09-2024

MIQ

Ik ben ook van plan om een sony vaio aan te schaffen maar zit met een paar vragen.

Wat is precies het verschil tussen de A300 en de A400 serie? En welke serie is beter?
Want als ik kijk bij de greef computers kan ik niet echt opmaken wat het verschil precies is, behalve dat de 300 serie DUURDER is.

Is het de moeite waard om een beeldscherm met een resolutie van 1920 x 1200, Type resolutie WUXGA te nemen? zie je duidelijk verschil tegenover 1440 x 900??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MIQ schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:11:
Ik ben ook van plan om een sony vaio aan te schaffen maar zit met een paar vragen.

Wat is precies het verschil tussen de A300 en de A400 serie? En welke serie is beter?
Want als ik kijk bij de greef computers kan ik niet echt opmaken wat het verschil precies is, behalve dat de 300 serie DUURDER is.

Is het de moeite waard om een beeldscherm met een resolutie van 1920 x 1200, Type resolutie WUXGA te nemen? zie je duidelijk verschil tegenover 1440 x 900??
Als je bijv de A317M en de A417M zie je dat er eigenlijk weinig verschil is. De grafische kaart van de A417M is 256 terwijl de A317M een 128 mb grafische kaart heeft. Daarbij is de processor van de A417M ietsje beter. Zijn op het eerste gezicht de verschillen.
Groot verschil in prijs is er niet.. Op je tweede weet ik helaas geen antwoord. 1440x900 vind ik echter ruim voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:18:
Ik heb voor mezelf bijna helemaal de keuze gemaakt om voor een Vaio te gaan. Ik zit nu alleen te twijfelen tussen de A-serie en de FS-serie. Voor die paar centimeters (en een betere grafische kaart, waar ik niet veel gebruik van zal maken) betaal je toch een paar honderd euro meer. En daarbij is de FS-serie wel degelijk goed draagbaar, iets waar ik eerder nog niet heel erg naar keek.
Eigenlijk is een laptop nooit echt een optie geweest voor mij, maar het gaan op kamers en na het zien van de Vaio's ben ik mijn mening gaan herzien ;)

@ hardtarget: al veel getest op je Vaio? Spellen, zware applicaties, dvd's branden, etc? Gebruik je de notebook vooral voor thuis gebruik, of reis je er ook veel mee?
Denk dat ik zelf ook eerst alles d'r af gooi om vervolgens zelf XP opnieuw te installeren, heb het zelf nooit zo op al die extra software.
Ik heb er nog niet echt veel mee gedaan
Ben nog steeds bezig met al mijn software uitzoeken
DVD's branden gaat perfect, maar zware applicaties en Games heb ik nog niet gebruikt
Het is wel een heel gedoe om de drivers etc te installeren, bij mijn acer ferrari herkende Windows XP bijna alles vanzelf, dat was bij de VAIO wel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:18:

Ik zelf heb ook de keuze gemaakt tussen de A serie en De FS. Uiteindelijk is het de FS-115z geworden, ik moet zeggen dat hij me ERG geod bevalt. Heb dus geen ervaring met de A serie, maar de FS werkt heerlijk. Wat betreft zwaardere aplicaties, ik gebruik regelmatig autocad max rhino geen probleem. Ben geen spelletjes freak maar NFSU2 draait lekker. Ik heb ook vanaf dag 1 alles eraf gegooid alleen kreeg problemen met de video drivers, de drivers die door sony site geleverd worden zijn niet de juiste deze moet je van de Realtek site halen...en dat scherm is ZO helder en scherp!! alleen daarom zou ik al geen andere meer willen,dat spiegelen valt best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:12:
[...]

Ik zelf heb ook de keuze gemaakt tussen de A serie en De FS. Uiteindelijk is het de FS-115z geworden, ik moet zeggen dat hij me ERG geod bevalt.
Alleen vanwege de prijs voor de FS serie gekozen, of zijn er nog andere punten waardoor je keuze werd beinvloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon de FS-115z krijgen voor iets meer dan €1000 dus toen was de keuze snel gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren nog eens goed de A-serie (417M) met de FS serie vergeleken: ik denk nu toch echt dat ik voor de A-serie ga. Wat een scherm _/-\o_
Nu ben ik ook al goed aan me heen aan het kijken voor een mooie tas voor de laptop. Het liefst wil ik geen tas die er uit ziet als een laptop tas, liever een goede laptop-rugzak of iets dergelijks ivm diefstal gevoeligheid. Mijn broer heeft bijvoorbeeld een Crumpler Formal Lounge, echt precies iets wat ik zoek eigenlijk: http://www.laptopsupply.n...=1&cat=28&body=sub6&size= Ideale tassen, voor laptop en camera materiaal. Alleen het grote probleem: een 17" laptop gaat echt niet passen. Alleen in de Crumpler Messenger "Sticky Date" past een 17" laptop, misschien een optie, maar geen rugzak...
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:35:
Gisteren nog eens goed de A-serie (417M) met de FS serie vergeleken: ik denk nu toch echt dat ik voor de A-serie ga. Wat een scherm _/-\o_
Nu ben ik ook al goed aan me heen aan het kijken voor een mooie tas voor de laptop. Het liefst wil ik geen tas die er uit ziet als een laptop tas, liever een goede laptop-rugzak of iets dergelijks ivm diefstal gevoeligheid. Mijn broer heeft bijvoorbeeld een Crumpler Formal Lounge, echt precies iets wat ik zoek eigenlijk: http://www.laptopsupply.n...=1&cat=28&body=sub6&size= Ideale tassen, voor laptop en camera materiaal. Alleen het grote probleem: een 17" laptop gaat echt niet passen. Alleen in de Crumpler Messenger "Sticky Date" past een 17" laptop, misschien een optie, maar geen rugzak...
Iemand suggesties?
Ik heb de VGN A417M aangeschaft.

Voordelen:
* superieur beeld.
* geruisloze werking
* goed geluid.
* bijgeleverde draadloze muis werkt erg goed

Nadeel:
Je kunt niet zomaar even een harddisk verwisselen (zit diep ingebouwd) of hem zomaar openmaken, dan verlies je de garantie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:35:
Alleen het grote probleem: een 17" laptop gaat echt niet passen. Alleen in de Crumpler Messenger "Sticky Date" past een 17" laptop, misschien een optie, maar geen rugzak...
Iemand suggesties?
Ik heb hetzelfde probleem, krijg hem wel scheef in mijn mooie leren 15.4 inch tas.
Het kan net maar het is geen goede oplossing...
Een andere oplossing is een samsonite koffer...of ander merk.,dat past goed.
Of een vuilniszak...lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu echt heel erg te twijfelen waar ik goed aan doe. Het wordt voor mij de A417M of een 15,4 inch model van een ander merk i.c.m. nieuwe tft monitor.
Voor mijn gevoel kan er geen notebook op dit moment op tegen het prachtige scherm. Aan de andere kant vind ik het ook wel fijn om een vaste tft monitor te hebben. Voor dezelfde prijs kan ik namelijk natuurlijk ook een minstens even snelle laptop + tft van bijv Acer aanschaffen. Die is daarnaast wel te vervoeren.. Poeh, wordt nog moeilijk..

Btw misschien een Crumpler tas gevonden voor de Vaio A-serie: Crumpler Team Player (XL)

Afbeeldingslocatie: http://www.cancomuk.com/images/products/5/2/0/6/w52068.jpg

Crumpler: "Intern: 32x51x27 cm'BxHxT'"
Sony Vaio A417M: 406 x 280 x 42 mm
Vraag is dus of de notebook in de laptopsleeve past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:55:
Ik zit nu echt heel erg te twijfelen waar ik goed aan doe. Het wordt voor mij de A417M of een 15,4 inch model van een ander merk i.c.m. nieuwe tft monitor.
Voor mijn gevoel kan er geen notebook op dit moment op tegen het prachtige scherm. Aan de andere kant vind ik het ook wel fijn om een vaste tft monitor te hebben. Voor dezelfde prijs kan ik namelijk natuurlijk ook een minstens even snelle laptop + tft van bijv Acer aanschaffen. Die is daarnaast wel te vervoeren.. Poeh, wordt nog moeilijk..
Ik moest er ook aan wennen na mijn Alpha2500.
Ik ervaar de Alpha2500 als een ronkende sportwagen en de Sony A417M als een fluisterende Rolls Royce...
Je hoort de Sony niet en alles werkt perfect...is wel wennen...
De tas is bijzaak, er is altijd wel wat te vinden.
Alpha 2500 is een goed alternatief met wel mindere beeldkwaliteit en geluid.
Ik maak websites en met het Sony scherm is goed te werken onderweg.
Heb hier ook een Iiyama 19" TFT monitor staan en dat is toch een goed merk, echter de weergave (details) van foto's is beduidend minder dan van Sony A417M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin nu toch heel erg naar de FS-serie te neigen (FS215S). Simpelweg omdat deze toch wat makkelijker is te vervoeren. Nu kan ik voor de hogere prijs van de A-serie ook een nieuwe TFT monitor kopen en deze aansluiten op de FS-serie. Dat lijkt me eigenlijk best ideaal...

Nu is de grote vraag echter: tot hoever kan de resolutie bij een externe monitor als ik deze laptop gebruik? Ik denk dat en 17" wel te gebruiken moet zijn, maar zal een 19" bijvoorbeeld ook mogelijk zijn? Op de laptop zelf wordt een 1280x800 resolutie gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:44:
Ik zou geen Dell pakken, deze zijn niet studentproof (laptoptesten @ meest gelaptopniseerde hoge school in België). Dell had 12 laptops aan de docenten gegeven en deze zijn al snel getrasht, laat staan als de studenten...

Vaio's zijn redelijk zeldzaam bij ons op de hoge school, deze toestellen zijn ook niet ideaal, hier en daar eentje dat halfwerkend geleverd is. Ze staan bekend voor hun "blinkende schermen" en mooi design.

Garantie/service/RMA-afhandelingen is een van de belangrijkste dingen bij een laptop, als je laptop op RMA moet:
- hoe lang blijft die weg? (5 dagen beloven en 3 weken tot 3 maanden weg bij Toshiba)
- kunnen ze wel laptops herstellen? (en niet zoals Toshiba 2x achter elkaar RMA om de juiste harde schijf in te schroeven)
- zeiken ze veel over allerlei dingen of doen ze juist goed? (bv iemand had een Acer op RMA gestuurd, mobo's worden niet meer gemaakt, ander mobo met snellere grafische kaart erin steken)

Beware of RMA and service: anders ga je zo naar school...
[afbeelding]
met de "lapbak" om toch de labo's te kunnen volgen.

Is de laptop van "levensbelang" in je opleiding of is het maar een toestel om wat te typen en gamen? Bij ons moet je zelfs niet meer in de labo's komen als je geen laptop heb.

Dell: niet docentproof, laat staan studentproof.

Toshiba: nationale boycot door het onderwijs in de Benelux, de student weet waarom!
[rml]rapture in "[ Ervaringen] Toshiba Satellite M30"[/rml]

Acer: veel specs voor lage prijs, maar er zitten oververhitte types tussen en er zitten ook veel met gebarsten behuizing.

IBM: meest studentproof materiaal ooit gezien en pracht-service. Over utp-kabel struikelen en die laptop (die aan staat) vliegt, gegarandeerd geen schade. 20 van de 400 stuks is eens op RMA geweest, de volgende werkdag komt iemand van IBM op onze hoge school langs om de laptop te herstellen. 1 nadeel, design, bijnaam brooddozen.

Als een laptopfabrikant wilt bewijzen in de EU, regel een deal met de hoge school. www.pih.be
Toshiba en IBM zitten dit jaar zwaar te duelen in prijs, specs en service. www.signpost.be/pih (ze kiezen terug voor Toshiba, wegens nog betere specs/prijs-verhouding dan Acer. Ze spelen met de voeten van de fabrikanten om de beste prijs te krijgen)
Hi,
Ik zie dat je een student bent op de hoge school in Kortrijk?
Ik ga in september ook naar deze school om MCT te volgen..

Er zal dus ook een laptop moeten aangeschaft worden, ik dacht in de eerste plek ook voor een sony te gaan vanwege de goede specs en het scherm.

Mag ik je msn even? Heb nogwat vraagjes ivm de school ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staefke
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 08:09
heb hem ook besteld (de A417M) , als alles goed gaat krijg ik hem morgen binnen :) en zal ik de ervaringen wel delen...

update!

Heb hem net binnen en werkelijk waar: grandioos aparaat _/-\o_
Moet nog wel even die hele sony meuk deinstalleren (na opstarten 300Mb geheugen bezet door allerlei shit waarvan ik nu nog niet weet wat het is, maar dat moet kleiner kunnen, maar met 1280Mb is dat nou ook weer niet zon heel groot probleem ;) )
Het beeld is gewoon super, geen dooie pixels whatsoever (wel iets waar ik bang voor was, aangezien die dead pixel policies wel het een en ander toelaten aan fouten), erg scherp en helder beeldje (maarja dat wist ik al.. :) )
Het enige wat ik nog ff moet uitvinden is hoe ik die draadloze muis die je derbij krijgt aan de praat krijgt maar dat zal niet zon probleem zijn vermoed ik..

Al met al zeer tevreden (reeds een uur in het bezit).

[ Voor 77% gewijzigd door staefke op 10-06-2005 13:34 . Reden: update ]

duh ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik ben aan het twijfelen of ik nu of volgend jaar een nieuwe laptop
koop die echt 64 bits hardware heeft.
Dat geeft zekerheid voor de toekomst. (denk aan een periode van 5 jaar of langer)

Als volgend jaar de nieuwe Windows uitkomt die ook 64 bits is speel je toch
wel meer op safe.
Heeft daar iemand wel eens over nagedacht ? :?

Welke software zit bij de Sony Vaio A417M ?
Windows XP en Office NL ?
Geen driver cd's of restore CD's ???? :|

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Hier een gelukkige bezitter van een VGN-A117S

Heb geen enkel moment spijt gehad van mijn aankoop.
Vind alleen jammer dat ze van die hoge resolutie zijn af gegaan..
ik heb nog een 1920x1200 scherm ... >:)

X-black scherm ... ik zou niets anders meer willen ..
Heb ook alles eraf gehaald (software) en er winXP pro opgezet..

wel heb ik er intel software opgezet voor het wifi gebeuren ,... werkt een stuk relaxter dan het ingebouwde windows gebeuren

Gewoon een super laptop

[ Voor 17% gewijzigd door Freelancer op 20-06-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:56:
Ik begin nu toch heel erg naar de FS-serie te neigen (FS215S). Simpelweg omdat deze toch wat makkelijker is te vervoeren. Nu kan ik voor de hogere prijs van de A-serie ook een nieuwe TFT monitor kopen en deze aansluiten op de FS-serie. Dat lijkt me eigenlijk best ideaal...

Nu is de grote vraag echter: tot hoever kan de resolutie bij een externe monitor als ik deze laptop gebruik? Ik denk dat en 17" wel te gebruiken moet zijn, maar zal een 19" bijvoorbeeld ook mogelijk zijn? Op de laptop zelf wordt een 1280x800 resolutie gebruikt.
Je kan de resolutie op een extern scherm gewoon onafhankelijk van je laptopscherm instellen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staefke
Bij mijn Vaio zat Windows XP Home, deze heb ik er meteen afgepleurd en vervangen door Proffesional.
Verder zit er software bij waarmee je 2 recovery dvd's kunt bakken. Verder een of andere trial editie van Office 2003, Adobe Photoshop Elements (of zoiets), een hele zooi VAIO meuk (mp3 player/manager) etc. Al met al heb je der niet zo heel veel aan.
Mocht je je eigen XP er op willen zetten moet je even rekening houden met het feit dat niet alles zomaar herkend wordt (ik heb nog steeds een popup van een UGX device (waarschijnlijk de blue-tooth adapter) en kan er geen drivers voor vinden. is niet erg zolang ik hem niet wil gebruiken..).
Je kunt bij Sony alle drivers downloaden nadat je je serial nr hebt ingevoerd.
Maar als alles dan weer werkt.... _/-\o_

duh ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pa heeft zojuist een Sony A-215M gekocht voor ong. 1100 €... 15,4" Xbrite scherm, Intel Pentium-M 1,6, 512 MB RAM, 60 GB HD + ATi Radeon Mobility 9200... En.. WAT EEN GEWELDIG DING IS DAT... Ahumm, dat moest er even uit.. Maar, waarom goed?
- heel erg degelijk in elkaar gezet, naadloos design,
- mooi vormgegeven
- het scherm is werkelijk waar SUBLIEM... dit is niet eens het mooiste scherm wat ik op een laptop heb gezien maar het beste/scherpste scherm ooit
- lekker tiepend toetsenbord
- snel (die pentium mtjes zijn soiweso allemaal snel, dus dat is niet iets wat alleen voor sony weggelegd is)
- er zit gelukkig géén intel video-controller in.. heb mijn pa geadviseerd om absoluut onder alle voorwaarden een "onboard"-video controller zoals de intel extreme te mijden.. dit vanwege shared mem. dat gewoon je bandbreedte afknijpt.. nu is een ati radeon 9200 mobility geen krachtmonster, maar dat heeft mijn pa ook niet nodig, hij gamet niet; hij haat het zelfs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staefke schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:34:
Bij mijn Vaio zat Windows XP Home, deze heb ik er meteen afgepleurd en vervangen door Proffesional.
Verder zit er software bij waarmee je 2 recovery dvd's kunt bakken. Verder een of andere trial editie van Office 2003, Adobe Photoshop Elements (of zoiets), een hele zooi VAIO meuk (mp3 player/manager) etc. Al met al heb je der niet zo heel veel aan.
Mocht je je eigen XP er op willen zetten moet je even rekening houden met het feit dat niet alles zomaar herkend wordt (ik heb nog steeds een popup van een UGX device (waarschijnlijk de blue-tooth adapter) en kan er geen drivers voor vinden. is niet erg zolang ik hem niet wil gebruiken..).
Je kunt bij Sony alle drivers downloaden nadat je je serial nr hebt ingevoerd.
Maar als alles dan weer werkt.... _/-\o_
Verhaal klinkt prachtig ...echter ik krijg het niet voor elkaar om bij een installatie zoals boven het modem en de geluidskaart te installeren.
En ik gebruik echt de originele Sony drivers.
Tips zijn welkom.

Inderdaad,...werkte alles dan maar...is echt niet zo simpel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn deze net zo mooi als de Sony Laptops uit de FS serie?
Van de geposte plaatjes ben ik niet echt onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIQ

MIQ

Ik ben dus ook van plan om een vaio A aan te schaffen maar ik vraag me af waar jullie hem kopen? Allemaal op internet?
Ik zou ook niet weten waar een sony vaio dealer zit waar ik de laptops in de winkel kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sony VGN-A317S

super ding. je krijgt er echt alles bij.

Entertainment dock voor tv opnames
Speakers
Muis

Hijs ok lekker stevig en super stil.
En mooi design natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn inziens heb je toch die vaio control center nodig om je keyboardknoppen juist te krijgen? Maw, die volume helderheid, inzoo en s1. Of weet iemand hoe je dit oplost zonder dit vaio control center? Ik denk dat alle software geïnstalleerd is qua drivers.

En idd, het machientje draait zaaaaaaaaaaaaaaaaaalig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:44:
Ik heb een Sony VGN-A317S

super ding. je krijgt er echt alles bij.

Entertainment dock voor tv opnames
Speakers
Muis

Hijs ok lekker stevig en super stil.
En mooi design natuurlijk
Ben je nu gelukkiger omdat je een Sony VGN-A317S hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 22:44:
Mijn inziens heb je toch die vaio control center nodig om je keyboardknoppen juist te krijgen? Maw, die volume helderheid, inzoo en s1. Of weet iemand hoe je dit oplost zonder dit vaio control center? Ik denk dat alle software geïnstalleerd is qua drivers.

En idd, het machientje draait zaaaaaaaaaaaaaaaaaalig :-)
Ik vind het geluid van de Vaio walgelijk slecht voor de prijs...
Bovendien maakt Sony gebruik van software beveiliging voor bepaalde hardware..ik vind dat bedillerig en te poengericht...natuurlijk zijn er manieren om dit te omzeilen...maar ik heb geen zin in dit gedoe.
Ik heb er spijt van dat ik Sony kocht...ik had een Alpha of Jewel 2500 moeten kopen. (Leve de vrijheid!)
Voor de goede orde, de computer loopt goed en geruisloos, echter ik voel me "gevangen" door Sony...je mag niet dit en je mag niet dat...je mag hem niet openen anders vervalt de garantie..etc..
Het beeldscherm is goed maar kijk niet te lang op een punt anders komt er oogvet op het scherm...in andere woorden raak het niet aan want je ziet elk stofje dubbel en het spiegelbeeld van dingen achter je zie je als in een middeleeuwse ruit...de lijnen zijn niet recht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 22:45:
[...]

Ben je nu gelukkiger omdat je een Sony VGN-A317S hebt?
:? stomme reactie. :Z

ze vragen toch of et een goede keuze is.

nou geef ik mijn idee daarover

jah het is een goede keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 22:59:
[...]

Bovendien maakt Sony gebruik van software beveiliging voor bepaalde hardware..ik vind dat bedillerig en te poengericht...natuurlijk zijn er manieren om dit te omzeilen...maar ik heb geen zin in dit gedoe.
Ik heb er spijt van dat ik Sony kocht...ik had een Alpha of Jewel 2500 moeten kopen. (Leve de vrijheid!)
Voor de goede orde, de computer loopt goed en geruisloos, echter ik voel me "gevangen" door Sony...je mag niet dit en je mag niet dat...je mag hem niet openen anders vervalt de garantie..etc..
Het beeldscherm is goed maar kijk niet te lang op een punt anders komt er oogvet op het scherm...in andere woorden raak het niet aan want je ziet elk stofje dubbel en het spiegelbeeld van dingen achter je zie je als in een middeleeuwse ruit...de lijnen zijn niet recht...
En na paar weken staat elke Vaio (die dagelijks meegesleurd wordt na de hoge school) onder krassen, dan is het gedaan met de mooie uiterlijk. In mijn klas zitten er 2 verse Vaio bezitters, die toestellen worden snel lelijker dan een Toshiba met weinig krassen. Van die 2 Vaio's is er eentje op RMA geweest, de Vaio-verkoper kijkt niet raar op, want volgens hem komen Vaio's altijd met krassen terug.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 03-07-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 22:59:
[...]

Mijn Vaio B1 heeft een beter geluid als de evendure Asus van mijn klasgenoot.

Software beveiliging? Wat bedoel je hiermee? Ik heb gewoon Windows XP er opnieuw opgezet zonder de Sony software en alles werkt nog goed...? Ook bij dualboot naar Fedora Core 3 werkt alles goed, ook WLAN enzo.

Je mag die vaio echt wel openen hoor, tot op zekere hoogte, je mag het toetsenbordje weghalen en geheugen bijplaatsen en je mag de harddisk vervangen. En nee je mag niet de hele frame openmaken, dat mag bij geen enkele fabrikant.

En ja het scherm van de vaio A-serie is zeer fel. Maar dat zorgt ook voor zeer mooi beeld en kleuren, vooral bij films en spellen. En ja nadeel daarvan is dat het iets meer reflecteerd, maar dat vind ik nou niet echt storend. Wat bedoel je met oogvet??

De lijnen zijn wel recht man, misschien moet je je scherm eens in de goede kijkhoek zetten. :D
rapture schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:26:
[...]

En na paar weken staat elke Vaio (die dagelijks meegesleurd wordt na de hoge school) onder krassen, dan is het gedaan met de mooie uiterlijk. In mijn klas zitten er 2 verse Vaio bezitters, die toestellen worden snel lelijker dan een Toshiba met weinig krassen. Van die 2 Vaio's is er eentje op RMA geweest, de Vaio-verkoper kijkt niet raar op, want volgens hem komen Vaio's altijd met krassen terug.
Nou hier weer; geen idee waar je het over hebt. Om weer even te vergelijken met de asus van mijn klasgenoot; die heeft in alle hoeken afgebladert en versleten verf zitten. Mijn Vaio is nog krasvrij en alle verf zit er nog op. Daarnaast zijn de scharnieren van mijn B1 beter dan die van de Asus, want bij die laptop trilt het scherm als je een beetje aan het tikken bent. Mijn Vaio heeft daar geen last van. Ik heb mijn B1 overigens al sinds vorig jaar november, en neem hem elke dag mee naar school.

Nou weet ik natuurlijk niet in hoevere de bouw-kwaliteit van de A-serie vergelijkbaar is met de B-serie, maar ik ga ervanuit dat het elkaar niet veel ontloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
Ik kwam er afgelopen weekend achter dat ik heel veel dvd's niet kan branden
Ik heb al diverse merken geprobeerd, zowel + als - media
De firmware heb ik al geupdate
zijn er hier mensen die daar last van hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staefke
@hardtarget:
ik heb mn recovery dvd's op platinum dvd+r (8x) gebrand, geen probleem mee gehad.

@puter:
als je nou echt denkt dat je een geweldig geluid uit een laptop kan halen, tsja.. dat is een beetje hetzelfde als verwachten dat je een geweldig geluid kunt halen uit boxen ter grootte van een pak melk.

om even op die installatie terug te komen:
- bluetooth device probleem (UGX) was opgelost na installatie van SP2.
- het installeren van de geluidskaart was inderdaad een probleempje; in de driver directory van de geluidskaart staat 1 of ander bestandje zoals kb123456.exe, deze ff uitvoeren en het aparaat werkt.
- installatie van het modem heb ik geen probleem mee gehad, gewoon in de device manager naar het modem gaan, drivers installeren en even de locatie van de drivers meegeven (de gedownloade en uitgepakt drivers van sony).
- vervolgens moet je nog wel een aantal van die utilities installeren (meende dat de sony shared libraries dan verplicht waren). Deze installatie moet dan wel in de correcte volgorde gebeuren, deze volgorde wordt aangegeven door de directory naam ('A4_utilities\utils\Utils Installer x\', x=[1..12]).
In de setup.ini in elk van die directories staat welk component het betreft.

Wat krassen betreft, ik heb ze niet. Ben er dan ook wel erg zuinig op en zit in een zeer stevige laptop tas (Targus).

Die 'software beveiliging voor hardware' ben ik nog niet tegengekomen, maar weet ook niet precies wat je daarmee bedoeld.

[ Voor 6% gewijzigd door staefke op 05-07-2005 14:43 ]

duh ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Ik ben aan het twijfelen tussen een HP Pavilion zd8185EA en een Vaio VGN-A417M

Eigenlijk vraag ik me af in hoevere "X-black LCD" afwijkt van het "HP high-definition BrightView breedbeeldscherm". Ik heb ze beide naast elkaar in de winkel gezien maar dan zie je op die Sony zo'n mooie demo draaien. En op de HP een 8bit dither ellende reclame.

In de winkel was de vergelijking dus niet echt eerlijk. Is er iemand die me kan vertellen wat het verschil in helderheid is bij normaal gebruik?

[ Voor 5% gewijzigd door CrushOne op 18-07-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:25
offtopic
@mazzzterrr: hoe kom je erbij dat WXGA een resolutie heeft van 1366x768? :/

XGA: 1024x768
SXGA: 1280x1024
SXGA+: 1400x1050
UXGA: 1600x1200

breedbeeld:
WXGA: 1280x800 (soms ook 1280x768)
WXGA+: 1440x900
WSXGA+:1680x1050
WUXGA: 1920x1200

ontopic
Een WXGA+ scherm op een 17 inch scherm werkt zeer goed. We hebben hier thuis een imac G4, met 17 inch TFT op dezelfde resolutie (1440x900) en zijn er zeer tevreden over.
WUXGA zal in principe een iets scherper beeld opleveren, maar vooral zal de tekst veel kleiner worden. Hangt er vanaf of je goeie ogen hebt... (1920x1200 lijkt mij meer iets voor een 23 inch scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]staefke schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:38:

@puter:
als je nou echt denkt dat je een geweldig geluid uit een laptop kan halen, tsja.. dat is een beetje hetzelfde als verwachten dat je een geweldig geluid kunt halen uit boxen ter grootte van een pak melk.

Ik kocht in dezelfde periode dat ik de Sony Vaio aanschafte voor 960 euro (halve Sony prijs) een Toshiba 17" laptop met Harmon Kardon ingebouwde luidsprekers...klinkt als een concertzaal!
Een goed geluid best mogelijk in een laptop.
Mijn oude Compaq 700E had ook een geweldig goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar koopt ge die vaio toestellen best
via internet worden ze toch +-150 goedkoper aangeboden dan in een winkel
waar vind ik vaio-verdelers?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:49:
waar koopt ge die vaio toestellen best
via internet worden ze toch +-150 goedkoper aangeboden dan in een winkel
waar vind ik vaio-verdelers?

mvg
Bijvoorbeeld bij: http://www.computerpirates.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het zo niet op internetaankoop
wat als er een probleem is
notebook opsturen,hoe lang zal je hem moeten missen etc?
iemand ervaring

hoe is het met de mensen dei een tijdje geldend de vaio a417m kochten
tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:11:
iemand ervaring

tevreden?
Waarom vraag je het dan?

Office Centre verkoopt ook Sony...maar als er iets mis is moet je hem toch ook naar de importeur sturen.

A417m is een beetje saaie computer ...er is nooit iets wat niet werkt...lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
iemand ervaring

tevreden?
op de dvd brander na ben ik zeer tevreden

die brander is tot nu toe echt ruk
ik heb hier zo'n 150 dvd's liggen van verschillende merken die ik niet eens kan branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring
Toevallig staat dit ook op de ComputerPirates site genoemd; je kan bellen met een speciaal telefoonnummer. Dit lijkt te kloppen, want ga maar eens naar www.vaio-link.com . Daar kan je trouwens ook alle specs vinden van elk model.

Trouwens je hoeft de laptop niet op te sturen, want hij wordt afgehaald en teruggebracht door Sony!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 14:03 ]

• MIQ

MIQ

Vanmiddag m'n A417M (1280MB) ontvangen.
Eerste indrukken zijn zeer positief. Mooi groot beeldscherm, fijn toetsenbord. Bluetooth enzo werkt allemaal prima.

Enige nadeel is die overvloed aan rommel die erop geinstalleerd is. En ook vind ik het geluid ietwat tegenvallen (in vergelijking met de Toshiba Sattelite P35 van m'n ouders).

Heb nog niet veel tijd gehad om verdere conclusies te trekken, maar mijn eerste indrukken zijn zeer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
MIQ schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:29:
Vanmiddag m'n A417M (1280MB) ontvangen.
Eerste indrukken zijn zeer positief. Mooi groot beeldscherm, fijn toetsenbord. Bluetooth enzo werkt allemaal prima.

Enige nadeel is die overvloed aan rommel die erop geinstalleerd is. En ook vind ik het geluid ietwat tegenvallen (in vergelijking met de Toshiba Sattelite P35 van m'n ouders).

Heb nog niet veel tijd gehad om verdere conclusies te trekken, maar mijn eerste indrukken zijn zeer positief.
laat ook eens weten wat je van de dvd brander vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn A417M is dood.

Noch met accu, noch met adapter enig teken van leven.

Da's leuk na 2.5 maand gebruik...

Eigenlijk is het voor mij normaal met laptops, dit is m'n derde van de drie met gedonder.

* Compaq Armada...alles onder garantie vernieuwd van beeldscherm tot toetsenbord en van videokaart tot geluidskaart...
* Jewel ...moederbord onder garantie gerepareerd...accu liep leeg terwijl de computer uitstond.

* En nu de Sony...en maar hele een dag wachten op DHL..hoe lang duurt de reparatie?..2 weken G.*.D.!
Hij wordt in Frankrijk gerepareerd...nog een keer G.*.D.!

Ik kots van laptops!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
misschien doe je zelf iets fout als dit je derde kapotte laptop is? ;) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon de Jesus schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:40:
misschien doe je zelf iets fout als dit je derde kapotte laptop is? ;) :Y)
De fabrikanten doen iets fout.

Ik weet heus wel hoe ik met een computer moet omgaan...

Verdediging Sony: "Laptops zijn nu eenmaal gevoeliger dan desktops"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan om de Vaio A417M aan te schaffen, maar de winkel waar ik bestel (www.pcmegastore.nl) meldt dat de levertijd wat lang zou kunnen worden omdat deze laptop de 'end of life' status zou hebben bereikt. Is het het nog waard deze laptop aan te schaffen, of is het beter op een nieuwe generatie te wachten? (Nu is wel een mooie prijsdaling waar te nemen, maar ik wil wel een laptop die cker nog een paar jaren mee kan gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Als hij voldoet voor waar jij het voor wilt gebruiken dan kan die nog wel mee.

Het is niet zo dat de laptop nu ineens waardeloos is ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon de Jesus schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:57:
Als hij voldoet voor waar jij het voor wilt gebruiken dan kan die nog wel mee.

Het is niet zo dat de laptop nu ineens waardeloos is ofzo :P
Dat is ook zo. Maar toch, als ik over 2 weken de nieuwe serie of zo zou kunnen krijgen voor dezelfde prijs. Verder is het wel een erg mooie laptop alsnog natuurlijk, alleen nu opeens slecht leverbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Dat probleem kun je niet voorkomen. Dat heb je tegenwoordig met elk product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:20:
[...]Dat is ook zo. Maar toch, als ik over 2 weken de nieuwe serie of zo zou kunnen krijgen voor dezelfde prijs. Verder is het wel een erg mooie laptop alsnog natuurlijk, alleen nu opeens slecht leverbaar :(
De nieuwe modellen van Sony zijn uit! Er zijn geen schokkende veranderingen naar mijn mening. Naast twee nieuwe series (Vaio BX en Vaio TX) zijn ook een aantal opvolgers uitgebracht in de S, FS en A series. De Sony Vaio A517B is nu te koop en leverbaar:

de verschillen zijn de volgende:

DDR-II 533MHZ i.p.v. 400MHZ
nieuwste bluetooth protocol
iets snellere DVD-brander
echter mindere processor

Bijvoorbeeld te koop bij computerpirates.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch moet men voor de A517B meer betalen dan voor een A417M. Zitter er dan echt geen andere verschillen in ?

En is de VGN-A517B trouwens ook verkrijgbaar met een wit toetsenbord (zoals de FS series) ?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
kan iemand mij misschien helpen aan de recovery cd's
ik heb die cd's nooit gemaakt, en nu wil ik terug naar windows xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:32

Thandor

SilverStreak

Dit soort topics voldoen sinds enige tijd niet meer aan de policy. Gezien het huidige beleid ook voor oude topics geldt gaat het op slot.

Wat betreft de laatste reactie omtrent de recovery CD's: Heb je reeds geprobeerd om met Sony contact op te nemen? :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.