[Flash MX] kartel randjes

Pagina: 1
Acties:

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Hey mensjes...

Ik ben bezig met m`n websiteje maar zit met een klein probleemje.
Ik maak veel graphics voor in m`n Flash in .PNG
Nu heb ik op m`n website een .PNG die ik laat ronddraaien (gaat werkelijk meer een paar graden en springt dan weer terug, maar het lijkt alsof hij gewoon blijft ronddraaien)
In het begin dat in eraan aan het werk was was de kwaliteit goed, lees geen karteltjes, nu zag ik opeens dat het er nietmeer uitziet!
Iemand enig idee hoe dit kan?

kijk hier om het zelf te zien;
http://www.doubleemedia.nl/
(in FF loopt hij heel slecht omdat ik transparant movie heb aanstaan, dus ga ik nog oplossen, ook is het allemaal nog wat groot maar moet nog veel tweaken.. dus heavy under construction ;))

Greetz,

Pred

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:09
wat zijn je exportsettings?

Motor onderhoud bijhouden

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 16:19

nAffie

...

heb je de afbeelding misschien geschaald in flash?

meh.

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:12
Het is toch ook simpel om te vectoriseren in flash zelf, dan kun je ook scalen zonder problemen.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• nAffie

nAffie

...

NOVA_TheCrew schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:13:
Het is toch ook simpel om te vectoriseren in flash zelf, dan kun je ook scalen zonder problemen.
dat lijkt mij ook de beste oplossing.. het drop shadowtje eronder kan gewoon statisch blijven...

meh.

Verwijderd

Beetje oftopic maar kan je mij vertellen hoe je die 3 buttons gemaakt hebt of me doorverwijzen naar een tutorial of iets dergelijks. Al vast bedankt

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:20:
Beetje oftopic maar kan je mij vertellen hoe je die 3 buttons gemaakt hebt of me doorverwijzen naar een tutorial of iets dergelijks. Al vast bedankt
offtopic:
Dat is echt heel erg basic, als je nu eens gaat zoeken op 'flash button' of iets met 'geanimeerde flash button' kom je er echt wel. Wat je nu doet heet btw topic kapen en dat wordt hier niet erg gewaardeerd.

• Predje
nAffie schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:15:
[...]
dat lijkt mij ook de beste oplossing.. het drop shadowtje eronder kan gewoon statisch blijven...
Goede oplossing.. lijkt me ook wel een idee.. MAAR waarom was die 3 export daarvoor NIET het geval?
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:20:
Beetje ofFtopic maar kan je mij vertellen hoe je die 3 buttons gemaakt hebt of me doorverwijzen naar een tutorial of iets dergelijks. Al vast bedankt
Bedoel je het uit- en inklap effect? of het "water/plasma" effect?
1e- is namelijk gewoon AS, te vinden op bijv. http://www.flashfocus.nl
2e- is gemaakt met AfterEffects. geen tut. ofzo gewoon zelf, AfterEffects is cool namelijk _/-\o_

• Predje
Rowanov schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:24:
[...]

offtopic:
Dat is echt heel erg basic, als je nu eens gaat zoeken op 'flash button' of iets met 'geanimeerde flash button' kom je er echt wel. Wat je nu doet heet btw topic kapen en dat wordt hier niet erg gewaardeerd.
Als je het zo brengt; HEY GVD!! TOPICKAPER :+ (zo`n ramp vind ik het niet hoor)

• nAffie

nAffie

...

Ik denk dat je toch misschien heel stiekem je afbeelding hebt geschaald, ook al is het met 0.0001 %, in flash (met afbeeldingen) krijg je dan meteen kartels...

meh.

Verwijderd

Sorry hoor :X

Bedankt Predje

• Predje
nAffie schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:28:
Ik denk dat je toch misschien heel stiekem je afbeelding hebt geschaald, ook al is het met 0.0001 %, in flash (met afbeeldingen) krijg je dan meteen kartels...
Had net gekeken, scheelde idd 1 px.. echter na het aanpassen nogsteeds hetzelfde :(

• Predje
WTF!
FlashMX geeft hem ELKE keer een andere maat.. 8)7 |:(
Dan weer 189 bij 189, dan weer 191 bij 191, dan weer 191 bij 190... maar nooit gewoon 190 bij 190 :(

• nAffie

nAffie

...

hmmm... rare bug dan.. :S

ik zou dan toch maar voor de vector oplossing gaan...

[ Voor 54% gewijzigd door nAffie op 26-05-2005 19:14 ]

meh.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

uiteraard moet je voor de vector oplossing gaan; maar kijk eens naar je export settings:

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/talentscout.jpg

het lijkt verdorie wel of de konijnen er aan hebben gegeten; exporteer dat nu netjes zonder artefacts en het gaat vast een stuk beter :)

Stoer; Marduq

• Predje
XangadiX schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:41:
uiteraard moet je voor de vector oplossing gaan; maar kijk eens naar je export settings
Wat zou ik daaraan kunnen zien/veranderen dan?

• nAffie

nAffie

...

je hebt dan niet van die vieze jpg/compressie artifacts bij de randjes van je object... en flash anti-aliast dat zelf dus je lijntjes en randen zullen er lekker strak uitzien.. ;)

dus hop, ff het figuurtje namaken in flash of illustrator, en klaar ben je.. ;)

meh.

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-05 11:20
figuurtje namaken in Illustrator, die heeft daar gewoon een fijne knop voor? in 1 seconde heb je 20 zijdige ster in vector. Dat het eerst niet zo in Flash was is puur een fout die ik dagelijks tegenkom helaas, heb regelmatig dat tekst begint te blurren en ondanks dat ie op hele pixels staat is de enige oplossing om mc/graphic van stage te gooien en erop nieuw in te zetten.
Pagina: 1