Toon posts:

Indesign CS/ Illustrator CS pms naar cmyk

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een indesign document met 54 pagina's.
Het blijkt dat er 2 pmssen in het document zitten, maar ik wil gewoon cmyk drukken.
Is er een optie waar ik kan zeggen pms omzetten naar cmyk in Indesign?

De pmssen zitten in eps bestanden die in Indesign staan.
Ik kan natuurlijk al de 50 verschillende epssen omzetten naar cmyk maar als dit automatisch kan, graag.
En als ik dat moet doen in Illustrator is dat behoorlijk veel werk, ungroupen etc, of heeft Illustrator daar een optie voor. Bijv. hele document selecteren en omzetten naar cmyk.

Wie heeft raad op deze veel te warme dag met een strakke deadline...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:09
Op zich kun je de .EPS'en openen (in Illustrator), CTRL-A, Filter > Colors > Convert to CMYK :)
Hebben jullie daar geen stagiaire slaaf voor ofzo? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Willem op 26-05-2005 15:44 ]

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
een stagaire :) zal een welkome oplossing zijn, maar in dit geval ben ik het haasje...

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20

TeeDee

CQB 241

Kan je niet exporteren naar PDF, en dan met PDF X1, 3 etc. etc. de hele handel naar CMYK converteren?

edit:
Hmm, niet gaan vergelijken met onze workflow (iQueu, Screen trueflow etc. etc.)

[ Voor 33% gewijzigd door TeeDee op 26-05-2005 15:58 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 16:19

nAffie

...

Ik weet wel dat als je in illustrator op de PMS kleur klikt (in het colors paletje), je dan de kleur kan wijzigen in cmyk (voor alle objecten/figuren waarin de kleur wordt gebruikt)

met indesign heb ik geen ervaring (stugge quark gebruiker), maar volgens mij moet je ook een kleurenpaletje hebben, waar je de gebruikte kleuren van het hele document kan zien... en daar misschien de pms kleuren van het hele document kan veranderen...

meh.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga gewoon lekker alle epssen aanpassen, volgens de inmiddels beproefde methode van Willem169. Converteren naar pdf kan ook, maar ik lever liever het Indesign document in.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 16:16 . Reden: ernstige typo's ]

Pagina: 1