[VB.NET] Overerven van CustomLineCap

Pagina: 1
Acties:

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

Topicstarter
Met de Pen class (uit System.Drawing) kan je beschrijven hoe je een lijn eruit wilt laten zien.
En dat werkt vrij "straight forward"; ook al even gekeken naar parallelle lijnen enzo.

Nu "ontdekte" (ik was al op de hoogte van het fenomeen ;) ) ik de properties StartCap en EndCap (en in mindere mate ook DashCap, maar die is in dit geval niet zo interessant).
Allemaal leuk die voorgedefinieerde vormpjes, alleen miste ik iets. Ik wil eigenlijk de kleur aan kunnen passen (zoals in Excel kan, that is: grafiek kan blokjes hebben op de waarden).
Dus ik zie CustomStartCap en CustomEndCap...

Wat ik nu dus niet begrijp is de class CustomLineCap. Je kan zelf (met GraphicsPath) je eigen vorm maken, maar eigenlijk houdt het daar op. Als je de class overerft, kan je niks (ik verwachtte een Paint event of een OnPaint om te overerven). Ook de BaseCap lijkt nergens op te slaan (ik zie geen verschil).

Toch kan de CustomLineCap wel degelijk overgeërft worden (en iets nuttigs toevoegen), getuige de class AdjustableArrowCap.

Deze class lijkt verder een ondergeschoven kindje; geen echte uitleg op internet. Niemand die er aandacht aan besteed heeft (zo lijkt het).
Dus: Weet iemand of die class op één of andere manier overerfbaar is? Of moet ik die figuurtjes zelf in de grafiek zetten? Ik vond caps er op zich wel geschikt voor (en ze veranderen automatisch van richting a.h.v. de richtingscoëfficiënt van de lijn).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services