Fiberworld ADSL2+ vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:02
Ff vraagje mensen. Fiberworld gaat ADSL 2+ bieden, maar hebben ze ten eerste een nieuwsserver? En hoe is de service van Fiberworld? Ik wil namelijk overstappen op dit abbo (heb nu Wanadoo ADSL light) en mijn contract verloopt in augustus.
Hoef je verder niet meer te betalen dan die 44,95 euro, want ik betaal nu voor mijn abbo 34,95 per maand en vergeleken met mijn abbo ga ik er flink op vooruit terwijl ik maar een tientje meer betaal.

Master_A

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:03
Nieuwsserver hebben ze, maar toen ik er zat was het gecapt op 30kb/s.
Service was opzich wel goed en vrij snel.

Verwijderd

Ik heb even geen goed woord voor ze. Ze hebben onze vorige ISP overgenomen (MP), besloten ze zo maar even hun hele ip-range om te zetten zonder iets aan te kondigen, gevolg daarvan was een rood gloeiende telefoon van al onze klanten, dat hun Internet en VPN verbindingen niet meer werkte. Ik moest al mijn tunnels (+/-100) omnummeren en die van mijn klanten ook. Dit heeft mij en mijn collega's een hele dag gekost, dus Fiberworld, goed bezig!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:08:
Ik heb even geen goed woord voor ze. Ze hebben onze vorige ISP overgenomen (MP), besloten ze zo maar even hun hele ip-range om te zetten zonder iets aan te kondigen, gevolg daarvan was een rood gloeiende telefoon van al onze klanten, dat hun Internet en VPN verbindingen niet meer werkte. Ik moest al mijn tunnels (+/-100) omnummeren en die van mijn klanten ook. Dit heeft mij en mijn collega's een hele dag gekost, dus Fiberworld, goed bezig!
Heb je een zakelijk abbonement?

• Amiet01
Zou het voor mij dan verstandig zijn om dit abbonnement te nemen of raden jullie mij een andere ADSL2+ aanbieder aan (mijn contract bij wanadoo verloopt in augustus). Zullen er rond de periode van juli/augustus nieuwe providers van ADSL2+ komen (KPN kwam pas eind van het jaar en dat is dus te laat voor mij).

Master_A

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 13:35

trixx

-CTU- SuiZide

Versatel. Leuke aanbieding. 4 tientjes en live eredivisie voetbal.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• Amiet01
Ja maar die prijs geldt maar voor de eerste 12 maanden. En de prijs die je daarna betaald staat er niet bij. Weten jullie wat de prijs na 12 maanden dan wordt?
En wordt dit abbo na een jaar weer met een jaar verlengd of net als bij Fiberworld met een maand?

Master_A

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-02 16:18
TweakDSL ? Die heeft iig een knappe newsserver.

Koffie met thee is minder lekker.

• Amiet01
Heeft versatel ook trouwens wel een goeie nieuwsserver? En twaekdsl, wat betaal je daarvoor na de eerste 12 maanden? Het eerste jaar betaal je volgens mij toch 39,95 euro?

Master_A

• Xof
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Speedxs heeft de eerste 9 maanden ADSL2 voor 29,95 per maand en daarna 49,95 per maand :)
Nieuwsserver is op dit moment giganews met een cap van 512kbit, maar die willen ze in de toekomst gaan vervangen met een eigen nieuwsserver. Maar giganews heeft één groot voordeel, het gaat tot 50 dagen terug. :)
Ook een interessante provider om naar te kijken iig :)

Edit: je betaald ook nog 99 euro per jaar 'lidmaatschapkosten' houd daar rekening mee :)
Dus is de prijs ergens rond de 38 euro per maand (ruim gerekend)

[ Voor 19% gewijzigd door Xof op 26-05-2005 16:13 ]

Verwijderd

als je al bbned hebt en van tweak dsl adsl 2+ wilt dan staat er op de site dat je dan een nieuwe telefoon lijn moet aanlegen omdat ze je anders niet van adsl2 kunnen voorzien. beetje vaag:s
ik wil wel adsl 2 maar wil natuurlijk geen nieuwe lijn , is dat dan niet anders mogelijk?

de newsserver van tweakdsl is die goed?

• Amiet01
Ik lees ook net iets over linesharing. Wat is dit vor iets. Is dit zoiets als bij de kabel dat als veel mensen in je wijk gaan downen dat je snelheid dan langzamer wordt?

Master_A

• Xof
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Amiet01 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:14:
Ik lees ook net iets over linesharing. Wat is dit vor iets. Is dit zoiets als bij de kabel dat als veel mensen in je wijk gaan downen dat je snelheid dan langzamer wordt?
Dit heeft te maken met bellen en adsl'en over dezelfde lijn.

En elke ADSL provider heeft een overboeking, dit betekend wat je hierboven zegt :)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

1 ding, Versatel heeft geen fatsoenlijke news server, en als je een ECHTE ISP zoekt is Versatel geen optie ..
En helaasch ik spreek uit ervaring, te vroeg afgesloten, maar ADSL lijn zat nog wel op mijn telefoonlijn en die kon er NIET eerder af .. maar activeren van mijn account was ook niet meer mogelijk.
Problemen met omzetten van mijn lijn e.d. man hou op.
Lang verhaal kort ... ze hebben GEEN service dus kortom als alles in 1 keer goed gaat en je geen administratieve handelingen met ze hoeft te doen is het allemaal prima .. maar op het moment dat er dan ook maar IETS misgaat .. ben je zwaar het bokje.
Administratie is een puinhoop dat geven ze ook ruitelijk toe ( na al mijn betalingen gestorneerd te hebben en via via een direct nummer te pakken gekregen van de financiele afdeling )

Kortom bespaar je een hoop ellende en ergenis geef een paar centen meer uit per maand en neem een GOEIE ISP

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Amiet01
Heb je voor ADSL2+ ook een nieuwe modem nodig, zo ja krijg je die bij tweakdsl er gratis bij?
Ik heb nu zo'n sweex modem en router ineen, maar heb geen aparte router. Kan ik deze gewoon blijven gebruiken als router dan icm ADSL2+.

Master_A

• Amiet01
Weet niemand dat?

Master_A

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 18:34
fiberworld heeft net nieuwe newsserver in gebruik genomen. ZIe hun frontpage, heb verder zelf nooit problemen met fiberworld

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Zijn er momenteel trouwens nog andere spelers op de adsl2 markt, of houd het op bij tweakdsl, versatel, fiberworld en speedxs?
Hoe zit het trouwens geregeld bij tweakdsl als je abbo afloopt voordat adsl2 leverbaar is, hebben die ook zo'n overstap truc als bij versatel?

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:36
PN.nl (publishnet) biedt ook ADSL2+ aan, ook voor 39,95 per maand. Zij zeggen op de website 16~24Mbit. Vind ik dus reëel. Verder heb ik met ze gemailt (heb daar nu gewoon ADSL over ISDN) en gevraagd of ik over kan stappen met mijn ISDN lijn.

Ze zeiden dat ADSL2+ ook gewoon over ISDN gaat werken. Er is helaas nog geen overstap procedure voor bestaande klanten. Verder krijg je bij PN.nl wel een gratis ADSL2+ modem, die tevens geschikt is voor telefonie.

Ten slotte ben ik zeer tevreden over PN. Ik heb bijna nooit storing gehad. Een keer dat ik mij kan heugen, en toen wat het probleem bij BBNED. Verder over datalimieten hoef je je geen zorgen te maken. Ik download 200GB per maand+ en ik heb nooit gezeur gehad. Je betaald wel ietsjes meer. Maar dan heb je wel wat... :)

• Amiet01
Ik zie bij tweakdsl niets staan over aansluitkosten. Weet iemand van jullie misschien of er aansluitkosten zijn en zo ja hoeveel dat is.
En kan ik nog mijn oude modem/router inéén gebruiken als router met de ADSL2+ modem (hij is nieuw en van sweex).

Master_A

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

misschien ff de site van sweex checken, en als je zo graag wilt dat wij dat voor je doen (wat je zelf ook best zou kunnen) moet je wel vertellen om welk modem het gaat...

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• Amiet01
Ja ik heb de Sweex annex A modem/router. Maar ik wil dan niet de modem mogelijkheden meer gebruiken (kan niet eens met ADSL2+) maar alleen de routermogelijkheden. En daar staat niets over bij de sweex site.

Master_A

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dit zijn vragen die je prima moet kunnen vinden en bij de ISP zelf na kunt vragen natuurlijk. Beetje onzinnig om gelijk alles te vragen ipv zoeken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.