[html] programma laten starten op de server

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 20:09
Hoi,
Ik heb een 'webserver' (SimpleServer) met daarop een programmaatje wat een stappenmotor (via paralelle poort)aanspreekt, maar nu is het de bedoeling dat gebruikers van intranet de motor kunnen laten draaien.
Nu dacht ik hetvolgende:
in de html zit een button "naar rechts" en een butten "naar links", die respectievelijk "rechts.exe" en "links.exe" op kunnen starten, dus twee aparte programmaatjes!
De programmaatjes die dus moeten gestart worden staan dus op de server, én niet op de pc van de gebruiker!
Zelf heb ik niet erg veel verstand van html / php / perl, dus misschien kan iemand mij een stukje voorbeeld code geven?

[ Voor 7% gewijzigd door Ghannes op 26-05-2005 14:52 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 19:04
Mmm dat lukt je niet zomaar. Ik heb het wel eens gedaan in combinatie met een webserver die op een microcontroller draaide. We hebben toen in C een proggie gemaakt wat vanuit het HTML bestand via een omweg iets aan kan sturen.

Wellicht moet je eens in de search kijken naar een topic over kerstverlichting via internet ;) Volgens mij zijn er daar wel een paar van en staat daar ook code bij ;)

Verder doen we hier niet aan script requests;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Ghannes
IJnte schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:57:
Mmm dat lukt je niet zomaar. Ik heb het wel eens gedaan in combinatie met een webserver die op een microcontroller draaide. We hebben toen in C een proggie gemaakt wat vanuit het HTML bestand via een omweg iets aan kan sturen.

Wellicht moet je eens in de search kijken naar een topic over kerstverlichting via internet ;) Volgens mij zijn er daar wel een paar van en staat daar ook code bij ;)

Verder doen we hier niet aan script requests;)
De programmaatjes zijn al klaar, dus er hoeft geen programma meer geschreven te worden.
Via de search kom je op veel topics uit die een programma laten starten op de gene die op de website zit.

Verwijderd

Volgens mij moet dit kunnen met CGI, en zoals ik kan zien op de website van AnalogX ondersteunt SimpleServer CGI. Kijk dus eens naar de documentatie over CGI.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 15:11 ]

• Ghannes
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:10:
Volgens mij moet dit kunnen met CGI, en zoals ik kan zien op de website van AnalogX ondersteunt SimpleServer CGI. Kijk dus eens naar de documentatie over CGI.
ja dat zou best kunnen, een leraar van mij had het vanmorgen over cgi-bin.

Verwijderd

In php zou je het zo kunnen doen door een bestandje rechts.php te maken waarin dit staat:

code:
1
2
3
4
5
<?
       print "Uitvoeren rechts.exe<BR>\n";
       $output = exec("C:\rechts.exe");
       print "Eventuele output: " . $output;
?>

Zo kan je dit doen voor elke actie.(Dit kan je ook in 1 file stoppen maar aangezien je nog niet zoveel ervaring hebt zou je dat misschien zelf kunnen maken/uitbreiden).

Dan zorg je dus dat als er op de button geklikt wordt dat die button rechts.php aanzet en dan ben je weer klaar:-)

NOTE: Moet je webserver wel php ondersteunen ofc..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 15:18 . Reden: notice over php ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ghannes schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:14:
[...]

ja dat zou best kunnen, een leraar van mij had het vanmorgen over cgi-bin.
Ik denk dat elke server side scripting taal dit moet kunnen. Cgi of perl (waar de meeste cgi programma's in zijn geschreven) zou ik tegenwoording niet meer aan beginnen. PHP lijkt mij meer een keuze die voor de hand ligt. Ik weet niet of deze samenwerkt met jouw webserver, maar wel met Apache of Abyss Webserver.

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:47
in php:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")
{
    if($_POST['direction'] == "links")
         system("c:/pad/naar/links.exe"); // met forward slashes ja
    else
         system("c:/pad/naar/rechts.exe");
}
?>
<form action="<?= $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post" name="form">
<input type="hidden" name="direction" value="">
<input type="button" "value="left" onClick="document.forms['form'].elements['direction'].value="left"; document.forms['form'].submit();">
<input type="button" "value="right" onClick="document.forms['form'].elements['direction'].value="right"; document.forms['form'].submit();">
</form>

Zoiets moet je wel mee uit de voeten kunnen, moet je natuurlijk wel php draaien op je webserver.
SimpleServer:WWW doet dat lees ik net op de website

[ Voor 25% gewijzigd door Suepahfly op 26-05-2005 15:28 ]

• Ghannes
Suepahfly schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:26:
in php:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")
{
    if($_POST['direction'] == "links")
         system("c:/pad/naar/links.exe"); // met forward slashes ja
    else
         system("c:/pad/naar/rechts.exe");
}
?>
<form action="<?= $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post" name="form">
<input type="hidden" name="direction" value="">
<input type="button" "value="left" onClick="document.forms['form'].elements['direction'].value="left"; document.forms['form'].submit();">
<input type="button" "value="right" onClick="document.forms['form'].elements['direction'].value="right"; document.forms['form'].submit();">
</form>

Zoiets moet je wel mee uit de voeten kunnen, moet je natuurlijk wel php draaien op je webserver.
SimpleServer:WWW doet dat lees ik net op de website
Sorry ik ben niet zo bekend in php.
Ik heb nu een html site waar ik een hyperlink op heb naar een website met de volgende code:
code:
1
<a href="http://www.mijnsite.com/">Ga naar mijn site!!</a>
. Is er niet zo'n code voor het starten van het programmaatje?
Stel dat dit er niet is, hoe zou ik dan dat stukje php moeten implementeren in mijn huidige html-pagina?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ghannes; de vragen die je stelt in dit topic zijn supersimpel te beantwoorden. Ik stel dan ook voor dat je je eens gaat verdiepen in de materie voordat je een dergelijk topic opent :) Er is geen stukje code in HTML omdat dat op de client draait; en dan kun je dus niets naar op de server uitvoeren. Het gegeven stukje code moet al voldoende zijn; maak desnoods een left.php en right.php met slechts als inhoud
PHP:
1
<?system("c:/pad/naar/links.exe");
:) Succes

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.