Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Heey jongens,

Ik heb een vraagje.. gewoon uit nieuwsgierigheid.

Je ziet op dit moment erg veel gsm-winkels op Internet. De een nog goedkoper dan de andere. Hoe komt het nou dat die allemaal zo goedkoop kunnen zijn? Hebben die echt maar een marge van 0,1% ofzo? :)

En dan nog de vraag natuurlijk, waar kopen deze gsm-shops hun mobieltjes in? Bij een groothandel, vanzelfsprekend, maar wie zijn die groothandels? Zijn hier websites van of contactgegevens? Ik zou dat graag willen weten.

Ow mocht iemand ook groothandels hebben van PDA's en dergelijke (waar bijvoorbeeld PDAshop.nl haar pda's besteld) dan hoor ik dat ook graag.

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken :)

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 20:43
Winkels krijgen bonussen voor elk abonnement. Als je een webwinkel bent heb je al geen vaste kosten, en kan je dus nog goedkoper zijn. Stukje even op Internet gezocht met uitleg:
Hoe kan dit?

NieuweTelefoon krijgt een vergoeding voor elk afgesloten abonnement. Normaal gesproken geven we dit als korting op een gsm toestel. Sommige klanten hebben echter al een toestel, dus hebben we bedacht dat we met dit geld ook iets anders leuks kunnen doen. Andere partijen geven wel eens X-boxen weg of telivisies. Dit kan leuk zijn, maar wij laten u graag zelf bepalen wat u met dat geld doet. Daarom storten wij het bedrag gewoon op uw rekening als u dit wilt. Kunt u zelf bepalen wat u ermee wilt doen.
(http://www.nieuwetelefoon.nl/cashback.php - willekeurig google-resultaat)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar had ik ook al ooit over gehoord, echter zijn er ook bedrijven die best goedkoop zijn met losse toestellen, die moeten ze toch ergens kopen?

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36

Illusion

(the art of)

mwah...
De "gewone" telefoonwinkels hebben gewoon enorme marges :)
Ik heb een keer geprobeerd een nokia9500 bij the phonehouse te komen.. na heel lang en hard onderhandelen heb ik de prijs tot 730 euro gekrijgen (ze wouden eerst 850 vragen) en ze hebben toegegeven dat ze hem voor 600 inkopen, maar dat ze enorm veel "extra kosten" hebben.
Op dat moment stond hij ook voor 680 online. De standaardmarge was dus bijna 250 euro..

(heb hem dus niet gekocht daar)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
maar dat is dus niet mijn vraag :)

WAAR kopen ze die dingen in? :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:57

PcDealer

HP ftw \o/

- Revah Telecom European (Copaco Holding)
- MCC

LinkedIn WoT Cash Converter

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:14:
maar dat is dus niet mijn vraag :)

WAAR kopen ze die dingen in? :)
Misschien helpt dit om je antwoord te vinden: Google ;)

Verwijderd

Topicstarter
Le0032 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:22:
[...]

Misschien helpt dit om je antwoord te vinden: Google ;)
Ik zit al heel de dag google af te struinen, maar ik kan gewoon niets vinden, dat is juist het probleem. Ik dacht dat hier wel mensen zouden zijn die dan echt gewoon het antwoord wisten :)

Ik vraag me alleen af hoe die bedrijven dat doen. Ze hebben een contract lopen met een bedrijf en daar bestellen ze die telefoons.. en dan verkopen ze ze weer verder.. Wat als nou een klant uiteindelijk zegt van 'ik hoef hem toch niet' .. dan moeten ze hem terug sturen? Kan dat allemaal zo maar? :)
PcDealer schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:21:
- Revah Telecom European (Copaco Holding)
- MCC
Op de websites van deze bedrijven is niet echt iets te vinden over deze procedure, dat is wel jammer. Is er niemand hier met een online gsm-winkeltje die me dit uit kan leggen en kan laten zien waar hij z'n telefoons inkoopt? :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:10:
[...]

Op de websites van deze bedrijven is niet echt iets te vinden over deze procedure, dat is wel jammer. Is er niemand hier met een online gsm-winkeltje die me dit uit kan leggen en kan laten zien waar hij z'n telefoons inkoopt? :)
Je vraag was:
[...] waar kopen deze gsm-shops hun mobieltjes in?
Vandaar mijn antwoord.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 26-05-2005 22:28 ]

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 23:21
De meeste normale winkels houden ongeveer 100 euro zelf van de bonus die ze krijgen, de rest gaat naar de klant in vorm van korting op het toestel.

Omdat webwinkels meestal eenmanszaakjes zijn naast een andere vaste baan, kunnen ze met minder genoegen nemen waardoor de korting hoger wordt.

De telefoons worden gewoon bij de groothandel gekocht. Hier zijn speciale bedrijven voor.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Groothandels als MCC willen je niet graag inschrijven, tenzij je kan beloven dat je zeer grote aantallen gaat afnemen. Je korting krijg je dan ook pas als je daadwekelijk zoveel hebt afgenomen. Ook dan moet je genoegen nemen met slechts enkele euro's marge op een telefoon of PDA. PDA's kan je gewoon bij de computergroothandels halen. Als je echter een kleine klant bent, kan je net zo goed de goedkoopste aanbieder uit de pricewatch pakken, die is vrijwel altijd voordeliger dan de standaard groothandelsprijs. Als iemand jou iets retour stuurt is dat jouw risico, een groothandel neemt meestal geen spullen terug. Als je een keer een RMA hebt, heb je ook al verlies, de twee keer verzendkosten die dan voor jouw rekening komen zijn meestal hoger dan de marge....

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik dacht dat MCC een minimummaandafname van EUR 5.000,00 hanteerde. Ben lang geleden nog eens naar Maarssen geweest inzake een beurs van hen.

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 20:31
MCC
Provitel
Dangaard

Zoek daar eens op ;)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
Wat maakt het ook uit waar ze ze in kopen uiteindelijk is het belangrijk wat ze jou er voor weergeven toch.
Het enige waar je even op moet leten bij bv camera's is of het nederlandse importeur dingen zijn of niet
zo niet heb je vaak een lange wachttijd bij een eventueel defect aan je toestel.

Ik werk zelf ook bij een webwinkel en wij kunnen inderdaad vrij goedkoop aanbieden omdat we de bonus van de provider op een "normale" manier terugeven aan de klant.

Kijk maar eens bij de meeste winkels dan zul je zien dat je bij een goedkoop abbonement je toestel gratis krijgt en het gekke is dat als je hetzelfde toestel neemt met een duurder abbonement dat hij nog steeds gratis is maar je niets extra's krijgt.
De extra uitbetaalde bonus verdwijnt in de zak van de winkelier.

Op zich moeten winkels dat ook zelf weten maar ik zie soms aanbiedingen waarbij wij een cashback hebben van 200 euro en de winkel niets dan vind ik het wel vreemd. (hoe duur kan het leven voor een winkelier zijn)

Maar goed webwinkels hebben meestal dezelfde leveranciers als de winkels. en soms hebben nze een betere keus gemaakt .

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
PcDealer schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:36:
Ik dacht dat MCC een minimummaandafname van EUR 5.000,00 hanteerde. Ben lang geleden nog eens naar Maarssen geweest inzake een beurs van hen.
Weet je toevallig aan wat voor kortingen ik dan moet denken?
Pagina: 1