Toon posts:

[Coldfusion] jsessionid probleem in URL; IIS geeft error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal applicaties geschreven in Coldfusion, waarvan er 1 een vervelend probleem heeft. Ik kom er maar niet achter wat dit probleem veroorzaakt:

Na het inloggen in de applicatie (login functioneert goed) kan men een formulier invullen. Als dit gedaan is kan men op een link clicken om terug te gaan naar het hoofdmenu. Om een of andere vage reden staat hier vaak plotseling ";jsessionid=voorbeeldid" in de URL. De URL ziet er dan dus ongeveer zo uit: "voorbeeld.cfm;jsessionid=voorbeeldid?testvar=test". IIS snapt dit niet (net als ik 8)7) en geeft een foutmelding: Error 404 Page Not Found.

Maar, meestal is het daarna tijdje weg. Dus al volg ik dan precies dezelfde handelingen, opnieuw inloggen etc. etc.: probleem foetsie. Ook op andere PC. Volgende dag of tijdje later werkt het opeens weer niet en gebeurd bovenstaande weer.

Voor de duidelijkheid, "Use J2EE session variables" staat natuurlijk uitgeschakeld in CF Admin en ik gebruik overal URLSessionFormat. Server is CF MX 6.1.x, Win 2003 + IIS.

Wat heb ik gedaan: Op GoT gezocht (natuurlijk) en op Google. In google discussiegroepen kom ik dit probleem meerdere malen tegen maar er staat telkens geen antwoord bij.

Any ideas?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het checken maar helaas is dat niet de juiste oplossing... die pagina had ik al gezien. Dat gaat over als je jsessionid's juist wel wilt gebruiken.

Probleem is ik wil ze juist niet gebruiken, sterker nog: ze staan disabled zoals omschreven. Probleem is dus dat ze toch opeens opduiken...

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28

mulder

ik spuug op het trottoir

Gebeurt het dan misschien als er geen cookie gezet kan worden? Draait alles op hetzelfde domein?

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al gechecked. Cookies volgens mij geen probleem, en het is ook hetzelfde domain. Daarnaast draaien er diverse andere CF apps met zelfde sessie functies, en die geven helemaal geen probleem (ook qua cookies niet).

Ben ondertussen nog steeds aan het zoeken op Internet. Kom het probleem best vaak tegen maar nog steeds geen oplossing.