[Word 2003] Probleem met 'witte randen' in afdrukweergave.

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23
In onderstaand document zijn een aantal foto's ingevoegd. Nu is het zo dat de drukker ze gewoon pagina-vullend kan afdrukken maar dat het lijkt alsof Word ergens een marge hanteerd.
Als ik namelijk kijk in de afdrukweergave dan verschijnen er links en rechts van de foto 2 witte randen van een halve centimeter.

Ik heb echt geen idee hoe/wat/waar ik die weg kan halen. Het is helaas niet zo dat ik het even kan proberen bij de drukker om te kijken of die randen inderdaad wit worden of niet.
Nu heb ik de help van Word al geraadpleegd en met Google gezocht maar ik ben niks wijzer geworden. Iemand een idee hoe ik ze weg krijg en/of het niks uitmaakt omdat je de randen niet ziet met afdrukken?
Document

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hier geen probleem met je document? Office XP SP2. Geen witte randen oid.

Persoonlijk zou ik het aanleveren in pdf, een drukker vind dat meestal wat prettiger. Misschien is je probleem dan wel opgelost ;)

En bij 'Pagina-instelling' of 'Page setup' zou je toch de marges kunnen instellen? Ik lees namelijk nergens dat je dat hebt gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Motrax op 26-05-2005 14:14 . Reden: Even wat toegevoegd ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Motrax schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:10:
Hier geen probleem? Office XP SP2. Geen witte randen oid.

Persoonlijk zou ik het aanleveren in pdf, een drukker vind dat meestal wat prettiger. Misschien is je probleem dan wel opgelost ;)

En bij 'Pagina-instelling' of 'Page setup' zou je toch de margens kunnen instellen?
Ik heb het document geopend in Word 2000, en inderdaad hetzelfde probleem. Als ik bij paginainstellingen kijk zie ik dat hij de marges ingesteld heeft op 0 en 0,05 cm. (dat is dus goed)

Ik heb geprobeerd om deze marges aan te passen wat helaas niet lukt. Ik zou ook het document aanleveren in PDF. Dit wil wel eens je probleem verhelpen.

• Niek_
Ik zie ook geen witte randen in de gewone weergave, kijk ik dan bij afdrukvoorbeeld, zijn ze er wel. Ik ga het ook aanleveren in PDF, maar leuke is dat als ik hem nu omzet, ik ook in PDF de witte randen heb. Heb het ook even bekeken op een andere computer met Word 97 maar ook daar in het afdrukvoorbeeld de witte lijnen.... |:(

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Niek_ schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:15:
Ik zie ook geen witte randen in de gewone weergave, kijk ik dan bij afdrukvoorbeeld, zijn ze er wel. Ik ga het ook aanleveren in PDF, maar leuke is dat als ik hem nu omzet, ik ook in PDF de witte randen heb. Heb het ook even bekeken op een andere computer met Word 97 maar ook daar in het afdrukvoorbeeld de witte lijnen.... |:(
Ik heb even nog een keer getest, nog een keer nagelopen.
Word XP SP2 --> geen probleem, ik snap niet wat je bedoeld.
Word 2003 SP1 --> witte randen, ik snap wat je bedoeld.

Ik heb het even naar pdf omgezet vanuit Word 2003 --> witte randen in pdf, link/rechts & boven/onder. In printweergave zag ik alleen links/rechts witte randen. Misschien dat m'n instellingen niet lekker waren, maar dat komt omdat ik verpdf via GSview.

Op de Word XP bak kan ik het niet testen (zit op m'n werk met een eigen laptop en een normale pc).

[ Voor 7% gewijzigd door Motrax op 26-05-2005 14:26 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Niek_
Krijg hier echt behoorlijk de ***** van. Heb echt al van alles geprobeerd, probleem is dat het document voor vanmiddag 5 uur bij de drukker moet zijn. Heeft iemand misschien nog een briljante ingeving? :X

edit:
8)7 Heb nu met die online converter van Adobe het document omgezet naar PDF en hier zitten geen witte randen meer in. Hoe het zit weet ik niet maar dat is van latere zorg. Bedankt allemaal voor jullie reacties.

[ Voor 36% gewijzigd door Niek_ op 26-05-2005 16:08 ]

Pagina: 1