Toon posts:

[Homesite 5.5]File Encoding, UTF-8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is misschien meer een topic voor Software Algemeen, maar omdat het om een specifiek "webdesign" pakket gaat probeer ik het eerst hier. Mocht ie ondanks dat toch verkeerd staan, move at will.

Ik probeer mijn sites zoveel mogelijk met de juiste File Encoding UTF-8 te bouwen. Hiervoor wil ik graag Macromedia Homesite 5.5 blijven gebruiken (gebruik Homesite sinds versie 2). De stand-alone versie, dus niet de plus versie die bij Dreamweaver zit. Non-ANSI file encoding kan je aanzetten in Homesite via Options > Settings > File Settings pane, select Enable non-ANSI file encoding. Files saven werkt allemaal perfect. Totdat je een file weer wilt openen. Ondanks dat Homesite aangeeft dat het een UTF-8 file is toont hij toch de verkeerde tekens. Een é wordt bijvoorbeeld een é. Ook als ik een file in bijvoorbeeld Ultra Edit in UTF-8 format opsla en open in Homesite heb ik hetzelfde gezeik. Kortom het lijkt op een bug en die bug maakt Homesite eigenlijk niet meer bruikbaar voor mij. Tenzij iemand natuurlijk een oplossing voor dit probleem heeft en daarom ook dit topic ;)

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
nee er is geen oplossing , heb dit verscheidene malen kenbaar gemaakt al bij macromedia. Ze komen vrijwel niet meer met updates, tenminste al geruime tijd niet meer, en als ik de antwoordmailtjes moet geloven , zal dat ook niet snel gebeuren.

Het zuigt gewoon ENORM

Verwijderd

zelfde verhaal bij Dreamweaver(MX), even los aanpassen met notepad is een work around..maar zodra je de page weer wilt bewerken met je WYSIWUG editor dan is het weer feest met notepad achteraf.....

Kortom: gare shit