Toon posts:

Satellietontvanger, HD opname en netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus wel eens aan het kijken naar een uitbreiding op m'n home entertainment maar kom er even niet meer uit.

Wat ik wil is:
-satellietontvangst in de woonkamer op de tv
-opnamemogelijkheden via harddisk
-netwerk aansluiting voor afspelen van divx en mp3 vanaf de computer.

De volgende opties zijn (naar mijn weten mogelijk):

-Dreambox 500, geen hd, wel netwerk mogelijkheden (kan ik dan via het netwerk opnames op de hd van m'n compu kwijt)
-Dreambox 7000, wel hd, wel netwerk, stukje duurder dan 500
-Topfield 5000, zelfde als Dreambox 7000

Maar ook:
-Pinnacle of Kiss DVD brander, met HD en netwerk, + een losse sat. tuner

Of:
-Windows XP Multimedia center met sat. tuner kaart. (naar mijn mening makkelijk aan te passen voor de toekomst ivm HDTV enzo)

Heeft iemand hier al wat meer evaring mee en keuzes gemaakt?

Oja, van Linux heb ik geen kaas gegeten !!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 13:01 ]

Verwijderd

De Dreambox is de enige optie als je harddisk en netwerk wilt hebben. Op de opfield zit namelijk geen netwerkaansluiting. Ook is de Dreambox goed aan te raden vanwege de leuke "hacks" die er zijn. Vaak kun je het eerste "gratis" kijken naar zenders. Je hoeft overigens geen kennis van Linux te hebben als je deze koopt. Je kunt beter een Sat tuner kopen met ingebouwde hd omdat dit simpelweg makkelijker werkt. Je kunt bijvoorbeeld in de Dreambox een programma selecteren en dan op een knopje drukken. Op dit moment staat de Dreambox gewoon geprogrammeerd. Bij losse spullen moet je ze beide programmeren.

Media Centre is wel cool maar werkt volgens mij nog niet met SAT kaarten. Ik denk dat dit dus nog geen optie is...

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
De Dreambox 7000 is een verouderde versie, de 7020 is hiervan de opvolger en deze is ook te verkiezen (is wel wat duurder).

Later zal er nog een 7025 met twintuner en een 8000 voor HDTV uitkomen.

Topfield 5000 PVR is totaal niet vergelijkbaar met de Dreambox, er zit geen netwerkaansluiting in en heeft ook geen open linux software.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26

GaMeOvEr

Is een hork.

Bigfoot schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:22:
De Dreambox 7000 is een verouderde versie, de 7020 is hiervan de opvolger en deze is ook te verkiezen (is wel wat duurder).

Later zal er nog een 7025 met twintuner en een 8000 voor HDTV uitkomen.

Topfield 5000 PVR is totaal niet vergelijkbaar met de Dreambox, er zit geen netwerkaansluiting in en heeft ook geen open linux software.
Zover ik weet heeft de 7020 ten opzichte van de 7000 alleen maar een RF uitgang meer en wat meer flash geheugen en that's it? Zelfde CPU etc. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

met de dreambox 500 kun je opnemen als je bijvoorbeeld toch al een server hebt staan in je netwerk :)

en een leuk detail dat je voor 200 euro aan het kijken, de box is er al voor 165 euro, en voor een 7000 ben je zo 400 euro kwijt voor alleen de box.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:39:
met de dreambox 500 kun je opnemen als je bijvoorbeeld toch al een server hebt staan in je netwerk :)

en een leuk detail dat je voor 200 euro aan het kijken, de box is er al voor 165 euro, en voor een 7000 ben je zo 400 euro kwijt voor alleen de box.
:? Ik heb voor mijn DM7000 329,- betaald, ongeveer een half jaar geleden? Kwestie van goed zoeken volgens mij. :) Grote voordeel van de 7000 is dan ook dat je ook lekker allerlei images op de HD kunt opslaan, en allerlei extra's in die images.

Maarja, ik heb mijn Humax 5400 destijds dan ook gekocht voor 1299 of 1399 gulden, dus ik vond de 7000 voor 329,- al een belachelijk koopje voor wat die allemaal kan. :)

Aannames zijn fataal.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
GaMeOvEr schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:02:
[...]

Zover ik weet heeft de 7020 ten opzichte van de 7000 alleen maar een RF uitgang meer en wat meer flash geheugen en that's it? Zelfde CPU etc. :)
Andere geheugenindeling zodat je de flash niet meer kan verkloten.

Belangrijkste vind ik de verbeterde en op een aparte printplaat aangebrachte voeding. Bij de 7000 had ik problemen daarmee.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Bigfoot schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:30:
[...]

Andere geheugenindeling zodat je de flash niet meer kan verkloten.

Belangrijkste vind ik de verbeterde en op een aparte printplaat aangebrachte voeding. Bij de 7000 had ik problemen daarmee.
Ah, ok. :) Dat wist ik niet.

Dat met die voeding schenen de eerdere versies te hebben ja. :) Mijn versie 4 met een 7200 RPM disk (had geen 5400 meer liggen. :P ) heeft daar eigenlijk geen last meer van. :)

Maar goed, dit begint off-topic te raken. ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:04:
[...]

:? Ik heb voor mijn DM7000 329,- betaald, ongeveer een half jaar geleden? Kwestie van goed zoeken volgens mij. :) Grote voordeel van de 7000 is dan ook dat je ook lekker allerlei images op de HD kunt opslaan, en allerlei extra's in die images.

Maarja, ik heb mijn Humax 5400 destijds dan ook gekocht voor 1299 of 1399 gulden, dus ik vond de 7000 voor 329,- al een belachelijk koopje voor wat die allemaal kan. :)
Ik zal zeker niet ontkennen dat de 7000 beter is! geen pc aan laten om op te nemen e.d. maar 329 of 165 euro is nog steeds bijna 2 keer zo duur. als arme student wil je zo goedkoop uit zijn natuurlijk :)

en opnemen is ook iets wat ik de laatste jaren bijna niet meer doe dus dat helpt besparen :)
Pagina: 1