[WoW] Game card onbruikbaar -> eigen schuld?

Pagina: 1
Acties:
  • 908 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 11:29

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Mensen ik hoop dat ik hier goed zit, het leek mij persoonlijk geen goed idee om dit topic onder het grote WoW topic te scharen, omdat het daar vooral game-inhoudelijk gepraat is. Excuses bij voorbaat als ik mij vergis.

Ik heb gisteren na ontvangst van mijn salaris met een lach op mijn gezicht World of Warcraft aangeschaft, deze lach sloeg om in uitzinnige woede toen ik probeerde mijn account te activeren. Bij het krassen van mijn 60 day game card ondervond ik moeilijkheden. Het kraslaagje leek wel van rubber en ging er heel moeilijk vanaf. Ik ben uit de tijd van de pre paid telefoonkaarten nog gewend dat het kraslaagje gewoon hoort "af te bladderen" maar deze leek meer op "opstropen". Toen de eerste cijfers eenmaal leesbaar werden, bleek dat ik de cijfers in het midden had weggekrast!

Ik voelde me zo vreselijk stom, maar heb naar mijn beste weten gehandeld! Vanmorgen contact gehad met Blizzard, doorgestuurd naar de winkel, winkel weer doorgestuurd naar Blizzard, en die laatste gaan nu "kijken wat ze kunnen doen" en ik zou vanmiddag nog een mail ontvangen. Daar het in totaal om 10 cijfers gaat die totaal onleesbaar zijn geworden, is proberen ook geen optie, kwam ik gisteren na 2 uur proberen achter :'( }:O

Nu kan ik me voorstellen dat je nu de behoefte bekruipt om mij keihard uit te lachen, toch zou ik het prettiger vinden als iemand nog een constructief idee heeft... of soortgelijke ervaringen?
Het zal toch niet zo zijn dat ik zojuist 28 euries weggekrast heb?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16
Ik denk van wel. want als ik blizzard was dan zou ik het niet accepteren want adners activeer ik mijn account kras ff goed de cijfers weg en zeg ik wil een nieuwe snap je... maar wie weet komen ze je te gemoed.. ik denk dat er verder niet veel aan te doen is.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 12:36

Whuzz

Dodgeball!

offtopic:
Topic hoort in spielerij - problemen en vragen

Tja. Mij is niet helemaal duidelijk wat je met dit topic wilt? Wij kunnen je hierbij echt niet helpen.
Ik denk dat als jij een aankoopbewijs + het kapot gekrabde kaartje aan Blizzard kunt overhandigen ze je echt wel een nieuwe code kunnen geven hoor. Zeker aangezien het spel (ken het spel niet, maar wat ik er van weet) zonder die code practisch onbruikbaar is.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

DaannO schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:52:
Ik denk van wel. want als ik blizzard was dan zou ik het niet accepteren want adners activeer ik mijn account kras ff goed de cijfers weg en zeg ik wil een nieuwe snap je... maar wie weet komen ze je te gemoed.. ik denk dat er verder niet veel aan te doen is.
In dat geval zouden ze kunnen controleren of er al een account op diens persoons naam geactiveerd is. En dan krijg je geen nieuwe code lijkt me. Maar in dit geval is er nog helemaal geen account op zijn naam geactiveerd.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:01

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Staar er op het kaartje niet een andere unieke code? Dan kan blizzard wellicht het nummer opzoeken wat er bij hoort, en dan zien dat deze nog niet gebruikt is. En kan jij vervolgens aantonen dat je het nummer heb weggekrast, en deze dus nog niet in gebruik is.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:26
Nyarlathotep schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:53:
Dan kan blizzard wellicht het nummer opzoeken wat er bij hoort
Bedoel je soms het nummer wat op het kaartje staat, en wat hij dus nu niet meer kan lezen? :+

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

NoTimeRemains

I know

neej een barcode cijferreeks oid iets wat blizzard in zn bestand heeft dat kan aantonen hij niet liegt en waarbij staat welke code (die hij dus niet meer kan lezen) opstaat

This is the Way.

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 18:39
tja lastige situatie,
en voor bliizard lijkt mij dit ook , dit kost hun namelijk wel weer tijd. en tijd is geld. ze zijn dus inprince beter af als ze zeggen : tja kerel je hebt pech gehad.

keep us up 2 date, ben erg benieuwd wat blizzard hier aan gaat doen

• Vecodo
HIValicious schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:01:
neej een barcode cijferreeks oid iets wat blizzard in zn bestand heeft dat kan aantonen hij niet liegt en waarbij staat welke code (die hij dus niet meer kan lezen) opstaat
barcodes staan gelijk aan product..dus je zal zien dat elke gamecard dezelfde barcode heeft
( altans zo is het bij ons in de winkel )

* meestal staan er wel een andere soor cijferreeks op, zodat ze kunnen tranceren welke kaart het is. dit gaat meestal volgende de aantal drukken, dus stel dit was de eerste gamecard die gedrukt is zal er iets op staan zoals : 00000001
enz enz. enz. jullie snappen de bedoeling wel denk ik ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Vecodo op 26-05-2005 13:05 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:01

Nyarlathotep

Crawling Chaos

HIValicious schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:01:
Idd, mijn verhaal was wat onduidelijk. Kijk of er zo'n (bar)code op staat en mail dit naar blizzard. Doe er ook een scan bij van het kaartje, en dan ben je wellicht al een stuk verder ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:05

Hu9o

Schokkend

Ik denk dat Blizzard hier niet zo moeilijk over gaat doen, immers je moet voor het spel toch per maand betalen. Dus in het ergste geval voor Blizzard, heb jij je account wel geactiveerd en vervolgens kapot gekrast, waardoor ze eenmalig 28 euro (?) mislopen. Maar wel de maandelijkse kosten van beide gevallen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Stuur je kaart met een brief in je beste Engels waarin je de situatie uitlegd naar:

BLIZZARD EUROPE
Technical Support
32 Avenue de l'europe
Bât Energy 1, Porte A
78143 Velizy-Villacoublay
France

Wel voldoende frankeren en vergeet niet duidelijk je eigen adres met The Netherlands eronder te vermelden!

Grote kans is dat je binnen een maand een nieuwe kaart hebt, Blizzard heeft liever tevreden klanten.
Bakken met geld verdienen doen ze toch al, dan kan zo'n prepaid kaartje er wel vanaf! ;)

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Bedankt voor de reacties zover!

Er staat inderdaad nog een tweede nummer op de kaart, en ik was eigenlijk ook vol vertrouwen dat hiermee via een sleutel de code te achterhalen was. De blizzard helpdesk vertelde mij echter dat er niets is wat ze "direct" voor me konden doen. Er moest door een andere afdeling naar gekeken worden en ik zou daarvan horen via mail. Ik zou het heel erg onprofessioneel vinden als ik hier niet voor gecompenseerd kan worden, en sluit me helemaal aan bij jullie stelling dat Blizzard dit zou moeten kunnen oplossen.

Aan de andere kant weet ik maar al te goed hoe het gaat in de bedrijven wereld (uit professioneel oogpunt) als je een standaard service request hebt wordt je met een glimlach geholpen, maar zodra er echt tijd en denkvermogen in je geinvesteerd moet worden omdat je een probleem "gecreeerd" hebt waarvan zij het bestaan onmogelijk achtten, ben je ineens een lastige klant.... Tsja.

We zullen zien, ik houd jullie op de hoogte.

PS Er zijn niet toevallig creatievelingen onder jullie die de politie recherche school gedaan hebben he? Die bijvoorbeeld zeggen "doe dr een beetje bakmeel op en dan een uur in de zon leggen, dansje eromheen maken en dan kan je de nummers weer lezen" ... hmmz guess not... 8)7

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Epitome schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:23:
Stuur je kaart met een brief in je beste Engels waarin je de situatie uitlegd naar:

BLIZZARD EUROPE
Technical Support
32 Avenue de l'europe
Bât Energy 1, Porte A
France

Wel voldoende frankeren en vergeet niet duidelijk je eigen adres met The Netherlands eronder te vermelden!

Grote kans is dat je binnen een maand een nieuwe kaart hebt, Blizzard heeft liever tevreden klanten.
Bakken met geld verdienen doen ze toch al, dan kan zo'n prepaid kaartje er wel vanaf! ;)
Toppie! Bedankt voor deze nuttige info. Ik ga dat proberen als ik morgen nog niets van ze heb vernomen.

Verwijderd

ik denk dat er ieder geval voorzichtiger gekrast gaat worden in gameland :)

achja, hopelijk komt blizzard beetje jouw kant uit, en dan kan je toch met vertraging een game spelen. wij horen het wel zeker?

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Vergeet idd ook niet je aankoopbewijs (bon) mee te sturen, of in ieder geval een kopie.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:39
Heb je ook al eens contact gehad met de billing / account afdeling.

Je geeft wel aan dat je contact hebt gehad met Blizzard, maar wellicht met de technische afdeling..

Kijk even op www.wow-europe.com voor de adressen !

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Hou het nuttig aub

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 15:09 ]

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
nextware schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:35:
Heb je ook al eens contact gehad met de billing / account afdeling.

Je geeft wel aan dat je contact hebt gehad met Blizzard, maar wellicht met de technische afdeling..

Kijk even op www.wow-europe.com voor de adressen !
Bedankt, maar ik heb idd contact gehad met billing.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Oke mensen, er is weer een vervolg! Ik sta op het punt om de volgende brief de deur uit te doen, zijn er nog mensen met verbeter tips?

BLIZZARD EUROPE
Technical Support
32 Avenue de l'europe
Bât Energy 1, Porte A
France

Subject: Game card unusable due erased numbers

Dear Sir/Madam,

Last week on the 25th of may i bought the game World of Warcraft. I also bought a 60 day pre paid game card. When I tried to scratch open the protective layer, to be able to read the numbers written underneath, I expierenced great difficulty. The layer was not coming off as I was used to with pre-paid calling cards, instead it was more like smudging and wrinkling. I scratched very carefully with the rear end of a pencil. After some difficult scratching I could finally read the first and last digits of the number, but I discovered that the numbers in between had been erased, along with this layer! This card became useless, since there were 15 numbers completely gone. Since I feel that this is absolutely not my mistake but the cause of a faulty product, I am doing everything in my power to get the gametime I paid a lot of money for.

First I contacted the english speaking billing department via the dutch phone number 0800 0203479. They told me there was nothing they could do at all, and that I should contact the store where I bought it, they should have a system that enables them to retrieve this lost number via the vertically printed number at the right side of the card. So I did. The store (Dynabyte Lisse) did not know anything of such a system, but contacted their headquarters and even their import supplier. Neither one of them knew anything of forementioned system. They again pointed out that I should contact Blizzard, because there was nothing they could do for me. Again I contacted the billing department. I have spoken to both ***** and *****. They made me a little bit more optimistic by telling me that a “special department” was looking into it, and that I would receive an e-mail with further information that afternoon. This was on the 26th of may. I never received any mail, so the next day I called them again. In the mean time, I bought a second 60 day game card, because I just wanted to play the game right away. This card gave no problems at all, and I was playing within minutes.

This time ***** told me that I was never promised an e-mail. I decided not to make a problem of this obvious error, and again asked for the status of this problem. After being on hold for a while I was told that “the supervisor” would have an anwser in an hour or so. I called back after an hour, and again I was told that nothing could be done to help me. They even came up with this genious idea: “what is the number on your card sir?”
So I gave them the perfectly readable number printed vertically on the side. “That is too short sir, to help you with your problem I need the number with 26 digits” I was getting purple in my face at that time, but I managed to tell them politely that the whole point of my calling was the fact that I could NOT read the number.

I am very dissapointed with the way the service department treated me. This display of extremely unprofessional and uninterested behaviour makes me very sad. I am also outraged about the fact that I paid almost thirty euros for game time on your servers, which I just did not get, without doing anything wrong. I have played Blizzard games from the very beginning, I even have a Warcraft III shop display in my livingroom! I love the sight of the 1,5 meter tall orc face standing on my chimney, so I think you could consider me a huge fan. Now I ask you: do you threat your fans like this?

After posting this problem on several forums, and receiving nothing but amazed replys “How can blizzard threat you like this!?” and “Oh my god, that is really bad service” I decided to make one final attempt and explain my problem this way, via the postal service, to you. I hope that you can restore my faith in Blizzard once again, and help me to tell the forum people and other friends that everything turned out allright. So I ask you now; can you please recover this number for me or if that is not possible provide me with a replacement game card please?

PS Included with this letter you will find the original proof of purchase of the card, and the card itself.

I hopefully await your reply,
Sincerely,

Ikke

Ik sprak laatst mijn pa en die zei dat dit verspilde moeite is, en ik niet eens een reactie zal ontvangen.... maar ik geloof weldegelijk dat ze hier serieus mee omgaan!
(al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust :X )

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:39
Ziet er goed uit.

Inderdaad zou ik wel die namen vermeldden van de betreffende medewerkers die je hebt gesproken.
Wellicht is het ook mogelijk om de diverse tijdstippen te vermelden.

Indien je binnen één week geen reactie hebt ontvangen, zou ik weer even gaan bellen.
En misschien om misverstanden te voorkomen en een ja/nee spelletje voor te zijn inzake het wel of niet ontvangen van deze brief, zou ik de brief aangetekend versturen. Is wel wat duurder, maar garandeert je een zekerheid dat de brief ontvangen of geweigerd wordt..

BTW.. waar heb je die winkelstand vandaan ? Ik ben al een tijdje op zoek naar zo'n ding en kan nergens geen mooie vinden...

Edit:

Kwam dit net tegen (wow-europe forums):

Unfortunately I have no answer for this question, since all account reviews and decisions, about suspensions and bans, are made by our community managers.

I can recommend you to try to write an email directly to the community managers, since you have not received a response after you used the webform: WoWaccountReviewEU@blizzard.com

Wellicht dat je op deze manier ook nog iets kan bereiken....

[ Voor 27% gewijzigd door nextware op 02-06-2005 16:05 ]

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Bedankt voor je advies Nextware, ik heb hem inderdaad een paar dagen geleden aangetekend verzonden. Die winkelstand heb ik bij de Free Record Shop vandaan, zag dat ie bijna leeg was, en heb toen gewoon gevraagd of ik hem mee kon nemen. Heb toen 6x heen en weer gelopen naar mijn wagen om alles in te laden, maar het was de moeite waard. Dit was overigens na de periode dat het spel helemaal "hot" was, want in die periode wordt zo'n stand natuurlijk continu bijgevuld.

• Vecodo
ben nog steeds erg nieuwschierig hoe dit verhaal een staartje krijgt :D

denk eerlijk gezegd wel dat Blizzard er niet zo moeilijk over gaat doen

off-topic, nextware ken ik jouw toevoellig ??? , deamon ?

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
roy2001 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:26:
ben nog steeds erg nieuwschierig hoe dit verhaal een staartje krijgt :D

denk eerlijk gezegd wel dat Blizzard er niet zo moeilijk over gaat doen

off-topic, nextware ken ik jouw toevoellig ??? , deamon ?
Ik hoop het echt, ik zou het persoonlijk wel verbazend vinden als ik uberhaupt nog een reactie van ze zou ontvangen die iets positiefs bevat. Mijn verwachting is dat ik weer zo'n "van het kastje naar de muur" reactie zal ontvangen. Maar lets keep our fingers crossed! Ik houd jullie op de hoogte.

Verwijderd

Wel een oud bericht maar aangezien ik in hetzelfde bootje zit nu.. Hoe is het afgelopen?
Pagina: 1