Ik heb gisteren voor het eerst een Sata schijfje geinstalleerd in mijn systeem maar vraag me af ik ik het goed heb gedaan.
Ik heb:
Asus P4c800 Deluxe (1019)
P4 3.0Ghz
2x 512mb Twinmos
Maxtor Diamondmax 9 120GB 8mb op IDE 1 als Master
NEC 3520 DVD-RW op IDE 2 als Master
Lite-ON 48x CD-RW op IDE 2 als Slave
MAXTOR DiamondMax 10 250GB SATA 16MB NCQ op de SATA Connector (Fourth ide master)
(ICH5??)
(Voor volledie specs zie http://specs.tweak.to/7950)
Bios staat op Enhanced mode S-ATA en de Promise Controller Enabled en op IDE.
Ik heb de sata disk gebruikt om XP op te installeren en de IDE als Backup Disk gebruikt.
Nu heb ik tijdens de installatie F6 gebruikt om de Promise SATA378 Driver te laden. en in windows vond hij een WinXP Promise SATA378 (tm) IDE Controller en Promise RAID Console.
Tijdens het booten krijg ik dit:
SATA 378 TX2 plus (tm) BIOS 1.00.0.33
c 2000 -2005 Promise Technology All rights reserved
Detecting ..........
No device found !
Bios not installed.
Alles werkt prima in windows ..gevoelsmatig is hij ook sneller dan mijn overleden Maxtor 120gb 8mb disk.
Wat ik eigenlijk wil vragen is :
Aangezien ik hem dus op die ICH5 controller heb aangsloten en niet op die promise heb ik dan wel die promise drivers (en F6) nodig om Windows te installeren. En moet ik de Promise Controller wel enablen (Volgens mij als ik dat niet doe ben ik die melding kwijt)
Ik heb ook begrepen dat de ICH5 controller sneller zou werken dan die Promise omdat die promise via de PCI bus zou gaan? kan iemand dit bevestigen?
In Everest geeft hij UDMA mode 5 aan terwijl hij 6 aan kan. Ook geeft hij ATA-100 Moet dat niet 133 worden op 1-of-andere manier ? Werkt hij dan sneller ?
Ik heb:
Asus P4c800 Deluxe (1019)
P4 3.0Ghz
2x 512mb Twinmos
Maxtor Diamondmax 9 120GB 8mb op IDE 1 als Master
NEC 3520 DVD-RW op IDE 2 als Master
Lite-ON 48x CD-RW op IDE 2 als Slave
MAXTOR DiamondMax 10 250GB SATA 16MB NCQ op de SATA Connector (Fourth ide master)
(ICH5??)
(Voor volledie specs zie http://specs.tweak.to/7950)
Bios staat op Enhanced mode S-ATA en de Promise Controller Enabled en op IDE.
Ik heb de sata disk gebruikt om XP op te installeren en de IDE als Backup Disk gebruikt.
Nu heb ik tijdens de installatie F6 gebruikt om de Promise SATA378 Driver te laden. en in windows vond hij een WinXP Promise SATA378 (tm) IDE Controller en Promise RAID Console.
Tijdens het booten krijg ik dit:
SATA 378 TX2 plus (tm) BIOS 1.00.0.33
c 2000 -2005 Promise Technology All rights reserved
Detecting ..........
No device found !
Bios not installed.
Alles werkt prima in windows ..gevoelsmatig is hij ook sneller dan mijn overleden Maxtor 120gb 8mb disk.
Wat ik eigenlijk wil vragen is :
Aangezien ik hem dus op die ICH5 controller heb aangsloten en niet op die promise heb ik dan wel die promise drivers (en F6) nodig om Windows te installeren. En moet ik de Promise Controller wel enablen (Volgens mij als ik dat niet doe ben ik die melding kwijt)
Ik heb ook begrepen dat de ICH5 controller sneller zou werken dan die Promise omdat die promise via de PCI bus zou gaan? kan iemand dit bevestigen?
In Everest geeft hij UDMA mode 5 aan terwijl hij 6 aan kan. Ook geeft hij ATA-100 Moet dat niet 133 worden op 1-of-andere manier ? Werkt hij dan sneller ?
[ Voor 6% gewijzigd door Tranzy op 26-05-2005 12:36 ]
Ik heb ook een leuke computer..