[JSP/HTML] Invoeren Grid in een div veld

Pagina: 1
Acties:

• turkosh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04-2025
Ik gebruik een div veld om een kader te creeren waarin ik een html gegenereerd staafdiagrammen zet.
dit is mijn veld:
code:
1
<div style="overflow: auto; width: 900px; height: 500px; padding: 0px; margin: 0px; border-style:solid;">

En dit is de gegenereerde html code die in de div veld wordt gezet:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<div style="float:left; width:100px">TD0101</div>
<a href="file:///c:/test1.html"><div style="float:left; background-color:green; width:16px; height:20px;"></div></a>
<a href="file:///c:/test1.html"><div style="float:left; background-color:blue; width:83px; height:20px;"></div></a>
<a href="file:///c:/test1.html"><div style="float:left; background-color:yellow; width:16px; height:20px;"></div></a>
<a href="file:///c:/test1.html"><div style="float:left; background-color:red; width:83px; height:20px;"></div></a>
<a href="file:///c:/test1.html"><div style="float:left; background-color:green; width:16px; height:20px;"></div></a>
<br style="clear:both"/>
<div style="float:left; width:100px">TD0101A</div>
<a href="file:///c:/test1.html"><div style="float:left; background-color:blue; width:16px; height:20px;"></div></a>
<a href="file:///c:/test1.html"><div style="float:left; background-color:blue; width:16px; height:20px;"></div></a>

Gebruik van div is omdat in firefox met <td> en <a> combinaties de href niet werkt. Op deze manier werkt het in IE en Firefox.

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om in de div veld een raster te geven. Ik dacht eerst aan een gifje maken en dat in de dif als achtergrond afbeelding zetten, maar ik kreeg vervolgens de vraag van dynamische raster die zich aan de grootte van de div veld aanpast. Dus in html. Ik weet niet of je een achtergrondtabel kan genereren met stippelijn als borders en op de tabel de grafische tabel kan zetten.
Is het mogelijk om zoiets te doen?

[ Voor 18% gewijzigd door turkosh op 26-05-2005 12:01 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Zet een div over de hele staaf heen met een rasterachtergrond. Dit kan gewoon een gifje zijn van 10px breed die je op repeat-x zet :)

En zoals crisp al zei in je vorige topic: je kunt ook gewoon de a stylen en die op display:block zetten. Op die manier hoef je geen divs in de a tag te nesten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

sterker nog: je hebt geen enkele garantie dat deze manier van nesten (blocklevel elementen in een anchor) altijd en overal werkt aangezien het gewoon invalid HTML is...

Intentionally left blank

• turkosh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04-2025
Dat vroeg ik mij dus ook af. Ook al zou ik dus mijn html "grafiek" over de tabel kunnen zetten voor IE, zou het dan uberhaupt wel in Firefox (of een ander browser) wel werken.
Zo te horen is het dus verstandiger om een klien 10x10 gifje te maken en die in de div te gebruiken.

Als ik die gif als achtegrond instal bij de "grafiek" gaat dan de achtergrond kleur niet verloren?

En is javascript misschien ook een oplossing?

b.t.w.: het minst plezierig is om de "----" "....." "||||" tijdens het genereren van html code proberen in te voeren.

[ Voor 15% gewijzigd door turkosh op 26-05-2005 12:56 ]