Toon posts:

[XP] NTFS harddisk data redden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo , maat van mij heeft laptop binnengekregen waarvan waarschijnlijk MOBO stuk is , keyboard werkt niemeer en usb keyboard doet het ook niet.

no prob , harddisk via converter naar usb aan een gewone PC gehangen . om dan de gegevens te backuppen.

Maar blijkbaar kan je onder NTFS niet zomaar die files copieren wegens RECHTEN of PASWOORD.

het paswoord weten we , maar hoe kunnen we die data toch copieren ?

iemand een oplossing voor ?

Verwijderd

Probeer eens Easy recovery, die hebben ook een free versie.
En werkt uit de kunst....

Verwijderd

Alle files selecteren en dan een Take ownership doen?
Properties, Security, Advanced, Owner.
Ook kun je daar nog permissies geven aan je lokale user (wel admin zijn!)
Hopelijk werkt dat!

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

Oplossing simpel hoor, zorg dat je admin bent op de pc waar je de laptop op aansluit rechtermuis en eigenschappen kiezen van disk/map/bestand, ga naar beveiliging kies geavanceerd en daar zou ergens moeten tussen staan "eigendom overnemen" of "eigenaar worden" iets in die aard.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.mxinactie.be/afbeeldingen/prul/snap.jpg

net ff naar maat gebeld en de OPTIE BEVEILIGING is nergens te bespeuren

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:03:
[afbeelding]

Welke Windows versie is dit? Ben je wel als admin ingelogd?

Verwijderd

Topicstarter
winxp en al enige gebruiker ingelogd dus altijd ADMIN niet ?(er hoeft niet ingelogd te worden op de PC, alle toch geen paswoord gegeven te worden , en die acount is admin)

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:07:
winxp en al enige gebruiker ingelogd dus altijd ADMIN niet ?(er hoeft niet ingelogd te worden op de PC, alle toch geen paswoord gegeven te worden , en die acount is admin)
home of pro? Volgens mij zit dit niet in home, maar pin me er niet op vast.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 10:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:45:
hallo , maat van mij heeft laptop binnengekregen waarvan waarschijnlijk MOBO stuk is , keyboard werkt niemeer en usb keyboard doet het ook niet.

no prob , harddisk via converter naar usb aan een gewone PC gehangen . om dan de gegevens te backuppen.

Maar blijkbaar kan je onder NTFS niet zomaar die files copieren wegens RECHTEN of PASWOORD.

het paswoord weten we , maar hoe kunnen we die data toch copieren ?

iemand een oplossing voor ?
Das 1 van de gweldige features van NTFS. Enige wat je kan doen om die ww's te omzeilen is inloggen met bevoorbeeld knoppix bootcd en dan je files kopieren zo heb ik mijn files ook uit beveligde dirs gekregen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
dus de PC (niet de laptop want keyboard is stuk) opstarten met knoppix en files copieren ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:03:

Eenvoudig delen van bestanden uitzetten bij extra --> mapopties, tabblad weergave

Verwijderd

En als dat niet wil, moet je gewoon get your data back gebruiken 8)

• ShadowBumble
  • Laatst online: 10:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:11:
dus de PC (niet de laptop want keyboard is stuk) opstarten met knoppix en files copieren ?
inderdaad dan moet je ze gewoon kunnen benaderen

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit lijkt me geen software, maar een Windows probleempje. Echter zijn er zat opties. Je zal waarschijnlijk XP Home hebben. Daarin is die optie beveiliging alleen te gebruiken in veilige modus. Ik zet even XP in de titel en geef het topic een zetje, Software Algemeen > Windows Operating Systems :)

Zou je zelf iets meer onderzoek willen doen voordat je je topic opent? Veel antwoorden op de vragen die je stelt zaijn met een beetje lezen op GoT makkelijk te beantwoorden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik vind het een duidelijke vraag hoor, ik zou trouwens de harddisk gewoon aan een andere PC hangen met 2000pro of xp pro en daar vanuit werken (en via dvd of netwerk ofzo terugzetten).

Verder eis ik dat moderators hun leeftijd/levenservaring en opleiding vermelden :+

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
op de PC staat wel degelijk WINXP PRO, op het systeem waar we de datavan willen was een XP HOME systeem.

Verwijderd

Met home versie in veilige modus opstarten en als admin inloggen, dan kun je wel ownership nemen.

Op google is hier meer dan genoeg over te vinden!!!!!!!!!!!!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 12:54 ]

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

veilige modus is voor niks nodig normaal hoor.
Oplossing is hier al gegeven, je moet bij mapopties het eenvoudig delen van bestanden af zetten
Hierdoor krijg je wel het tabblad beveiliging en kan je ownership overnemen en de bestandjes zijn weer van jou.
Ik heb dit al veel gedaan nog nooit nood gehad aan veiligheidsmodus en/of live linux cd.

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Via google:
http://www.microsoft.com/...ocumenten_beveiligen.aspx

1. Start Windows Verkenner via Start >> (Alle) Programma's >> Bureau accessoires >> Windows Verkenner.
2. Traceer de map of het bestand waar u de rechten voor wilt instellen.
3. Rechtsklik op de map of het bestand en kies uit het snelmenu Eigenschappen.
4. Controleer of het dialoogvenster Eigenschappen een tab Beveiliging heeft. Zo ja, ga dan verder naar stap 6. Zo nee, ga dan naar stap 5.
5. Open het tabblad Beveiliging. Ontbreekt de tab Beveiliging dan behoort uw PC niet tot een domein. Maak de tab zichtbaar via:
1. Sluit het venster Eigenschappen.
2. Kies Start >> Instellingen >> Configuratiescherm >> (Weergave en thema's) >> Mapopties
3. Open het tabblad Weergave.
4. Verwijder in het vak Geavanceerde instellingen het vinkje bij Eenvoudig delen van bestand gebruiken (aanbevolen).
5. Klik op Toepassen en OK.
6. Sluit het configuratieschem.
7. Ga naar stap 3. Ziet u de tab Beveiliging weer niet, dan is de schijf, waarop het bestand of

dan heb je de tab beveiliging wel en kan je ownership veranderen.
je zal wel als administrator ingelogd moeten zijn.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

Tyf schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:11:
veilige modus is voor niks nodig normaal hoor..
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Verwijderd

Topicstarter
enriqueeeee schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:17:
Via google:
http://www.microsoft.com/...ocumenten_beveiligen.aspx

1. Start Windows Verkenner via Start >> (Alle) Programma's >> Bureau accessoires >> Windows Verkenner.
2. Traceer de map of het bestand waar u de rechten voor wilt instellen.
3. Rechtsklik op de map of het bestand en kies uit het snelmenu Eigenschappen.
4. Controleer of het dialoogvenster Eigenschappen een tab Beveiliging heeft. Zo ja, ga dan verder naar stap 6. Zo nee, ga dan naar stap 5.
5. Open het tabblad Beveiliging. Ontbreekt de tab Beveiliging dan behoort uw PC niet tot een domein. Maak de tab zichtbaar via:
1. Sluit het venster Eigenschappen.
2. Kies Start >> Instellingen >> Configuratiescherm >> (Weergave en thema's) >> Mapopties
3. Open het tabblad Weergave.
4. Verwijder in het vak Geavanceerde instellingen het vinkje bij Eenvoudig delen van bestand gebruiken (aanbevolen).
5. Klik op Toepassen en OK.
6. Sluit het configuratieschem.
7. Ga naar stap 3. Ziet u de tab Beveiliging weer niet, dan is de schijf, waarop het bestand of

dan heb je de tab beveiliging wel en kan je ownership veranderen.
je zal wel als administrator ingelogd moeten zijn.
deze methode bracht inderdaad de oplossing in deze zaak. THANX

Verwijderd

sanfranjake schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:19:
Dit lijkt me geen software, maar een Windows probleempje.
Uh... is Windows ineens hardware geworden? ;)
Pagina: 1